Har du ambitioner i dit arbejdsliv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.136 visninger
20 svar
0 synes godt om
11. november 2012

Kloster

Har bare tænkt........

Har du ambitioner?

Hvordan tænker du fremad, når du tænker på dit arbejde og planerne herom?

Tænker du på en karriere-trappe ell tænker di et karriere-gitter?

Hvad vil du gerne, hvordan kommer du dertil og hvad planer har du, hvis det ikke lige går sådan?

Jeg er Ssa'er. Jeg skal klart arbejde med mennesker, men forbliver ikke alm Ssa på et plejehjem, indtil jeg skal på pension.

Drømmen er at blive Spl, arbejde i hjemmesygeplejen nogle år også undervise i mit fag fx på en sosuskole. Men idet det er på su, er det ikke særlig realistisk for os...

Nu har jeg skiftet arbejde, men er stadig på et plejehjem. Denne gang skal jeg bare arbejde kun med aflastningsstuerne og derved mere faglig udfordrende for mig. Mit jobskifte er ikke et trin op at karriere-stigen, men mere som et trin hen af karriere-gitteret. Det nye plejehjem udviser muligheder for mere ansvar, flere Ssa-opgaver og muligheder, så jeg kan udvide mig viden og ikke "bare stå stille".

Det er vigtigt for mig, at jeg har ambitioner og muligheder. Men jeg stræber ikke hurtigt. Når jeg skal noget, skal jeg være dygtig til det, se muligheder og selv tro på det. Jeg skal brænde for det.

Det er ikke sikkert, jeg nogensinde bliver Spl, men så bliver jeg en bragende god Ssa med masser af erfaring indenfor mit eget fag. Kan ikke sige nu om jeg bliver fx gruppeleder ell hvad stillingsbetegnelse, jeg får engang. Men jeg kommer meget muligt til at have noget med pædagogik, psykologi, kommunikation, vurderinger, undervisning, vejledning og samtaler at gøre. Og jeg glæder mig til det hele bare begynder. Ting tager tid og jeg skal bare følge godt med og blive dygtigere og dygtigere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2012

Dot D

Jeg kan vist godt sige, at jeg har ambitioner med hensyn til job. Jeg er jo ved at læse til pædagog. Jeg kunne reelt "bare" være blevet ved som pædagogmedhjælper, men jeg havde lyst til mere.

Så det har betydet SU i tre et halvt år, og dog det ene år er på løn i praktikkerne, så vi klare os igennem, og jeg satser på at blive en super pædagog

Nu sidder jeg og skriver eksamens opgave og er halvvejs i uddannelsen, det går godt nok hurtigt

Anmeld

11. november 2012

Tip!

Jeg læser til pædagog, men vil gerne have en kandidat oveni.. gerne neuropædagogik.. Det er SÅ spændende. 

Anmeld

11. november 2012

Kloster

Dot D skriver:

Jeg kan vist godt sige, at jeg har ambitioner med hensyn til job. Jeg er jo ved at læse til pædagog. Jeg kunne reelt "bare" være blevet ved som pædagogmedhjælper, men jeg havde lyst til mere.

Så det har betydet SU i tre et halvt år, og dog det ene år er på løn i praktikkerne, så vi klare os igennem, og jeg satser på at blive en super pædagog

Nu sidder jeg og skriver eksamens opgave og er halvvejs i uddannelsen, det går godt nok hurtigt

Jeg har også ofte haft det oppe at vende.... Skal jeg blive pædagog.... Njajjjjjjjjjj det er sgu vist bare ikke mig....

Hvad vil du arbejde indenfor bagefter?

Anmeld

11. november 2012

Kloster

BMF skriver:

Jeg læser til pædagog, men vil gerne have en kandidat oveni.. gerne neuropædagogik.. Det er SÅ spændende. 

Uhh ja en kandidat.... Det kunne være fedt

Anmeld

11. november 2012

nielsen80

Jeg har helt sikkert ambitioner - har en kandidat indenfor international økonomi, og går efter at blive leder, arbejder som projektleder i en stor int virksomhed inden barsel...vil dog sige jeg har skruet ambitionerne ned imens lillepigen er så lille. Men håber bestemt, jeg senere i livet kan opnå nogle af mine karrieredrømme.

Det kan være svært at få karriere og familieliv til at gå op i en højere enhed, men jeg vil bestemt gøre et forsøg.

Anmeld

11. november 2012

Kloster

nielsen80 skriver:

Jeg har helt sikkert ambitioner - har en kandidat indenfor international økonomi, og går efter at blive leder, arbejder som projektleder i en stor int virksomhed inden barsel...vil dog sige jeg har skruet ambitionerne ned imens lillepigen er så lille. Men håber bestemt, jeg senere i livet kan opnå nogle af mine karrieredrømme.

Det kan være svært at få karriere og familieliv til at gå op i en højere enhed, men jeg vil bestemt gøre et forsøg.

Vi har store/større børn og manden er også fabrikschef, så han arbejder også meget. Men ved faktisk ikke om jeg ville egne mig som leder. Det troede jeg engang, men jeg synes, der er koldt og ensomt på toppen.

Tror, jeg ville egne mig meget bedre som underviser og på dén måde kan stå frem og gøre en forskel.

Anmeld

11. november 2012

Mumto3

Uha... Et evigt dillemma som ikke går op hjemme hos os! Vil gerne være der 100% for vores børn, men har det også svært med at min " karriere" indtil videre bare har været at undervise på universitetet, jeg ville så gerne meget mere end det!

Anmeld

11. november 2012

nielsen80

Kloster skriver:

Vi har store/større børn og manden er også fabrikschef, så han arbejder også meget. Men ved faktisk ikke om jeg ville egne mig som leder. Det troede jeg engang, men jeg synes, der er koldt og ensomt på toppen.

Tror, jeg ville egne mig meget bedre som underviser og på dén måde kan stå frem og gøre en forskel.

Underviser er for mig den ultimative leder! Tror det er så hårdt at være " på" sådan som man er det som underviser. Som leder i en virksomhed vil man oftest have flere midler til at motivere, hvor man som underviser kun har sig selv og den viden man indeholder - puha STOR respekt. Så fedt at det er det du går efter. Håber det lykkes for dig en dag, ellers tror jeg som du siger, det er vigtigt at stræbe mod at blive endnu bedre til det man nu laver.

Anmeld

11. november 2012

Tip!

Kloster skriver:

Uhh ja en kandidat.... Det kunne være fedt

jeps..

Er der alligevel intet arbejde at få bagefter, så læser jeg videre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.