Har bare tænkt........
Har du ambitioner?
Hvordan tænker du fremad, når du tænker på dit arbejde og planerne herom?
Tænker du på en karriere-trappe ell tænker di et karriere-gitter?
Hvad vil du gerne, hvordan kommer du dertil og hvad planer har du, hvis det ikke lige går sådan?
Jeg er Ssa'er. Jeg skal klart arbejde med mennesker, men forbliver ikke alm Ssa på et plejehjem, indtil jeg skal på pension.
Drømmen er at blive Spl, arbejde i hjemmesygeplejen nogle år også undervise i mit fag fx på en sosuskole. Men idet det er på su, er det ikke særlig realistisk for os...
Nu har jeg skiftet arbejde, men er stadig på et plejehjem. Denne gang skal jeg bare arbejde kun med aflastningsstuerne og derved mere faglig udfordrende for mig. Mit jobskifte er ikke et trin op at karriere-stigen, men mere som et trin hen af karriere-gitteret. Det nye plejehjem udviser muligheder for mere ansvar, flere Ssa-opgaver og muligheder, så jeg kan udvide mig viden og ikke "bare stå stille".
Det er vigtigt for mig, at jeg har ambitioner og muligheder. Men jeg stræber ikke hurtigt. Når jeg skal noget, skal jeg være dygtig til det, se muligheder og selv tro på det. Jeg skal brænde for det.
Det er ikke sikkert, jeg nogensinde bliver Spl, men så bliver jeg en bragende god Ssa med masser af erfaring indenfor mit eget fag. Kan ikke sige nu om jeg bliver fx gruppeleder ell hvad stillingsbetegnelse, jeg får engang. Men jeg kommer meget muligt til at have noget med pædagogik, psykologi, kommunikation, vurderinger, undervisning, vejledning og samtaler at gøre. Og jeg glæder mig til det hele bare begynder. Ting tager tid og jeg skal bare følge godt med og blive dygtigere og dygtigere