er træt af det hele

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2012

Betina_fra_Als

Jeg var rejst, min var også altid morgensur og gad ikke hjælpe, så jeg pakkede vores ting også var vi rejst.

men lige et stort til dig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2012

SussieThyssen

Sæt jer ned i fællesksab og lave et arbejdsskema.

Og få så TALT med hinanden, for ellers drukner I i hverdagen.
Husk at få fortalt hinanden at I elsker hinanden, at få holdt om hinanden.

I er to om jeres lille familie, og to om at lave barn nr 1 og barn nr 2.
Vel er man træt, men tænk på at du har en at gøre det sammen med, og det kan du roligt sige til ham.
Bed ham om at hjælpe lidt mere uden at være sur og snyde sig fra det.
Aftal fx at det er ham, der hver lørdag eller hvornår det nu passer, støvsuger, vasker gulve og ordner badeværelse.
Og så klarer du resten de dage hvor du har fri. De dage hvor du arbejder deler I tingene 50/50 imellem jer.

Sig til ham, at det betyder utroligt meget for dig, at I hjælpes ad, og husk så at han også skal forkæles, når han hjælper til.
De fleste mænd har ikke det samme forhold til husholdning og hverdagens gøremål, som kvinder har, det er noget de skal skal være vokset op med, og er de ikke det, så ser de det som et nødvendigt onde, som man kun gør når man absolut skal.

Prøv at foreslå, at han giver dig lov til at sove indtil han skal afsted om morgenen, og så vækker dig inden han skal ud af døren.

Men som sagt, få talt med hinanden og holdt om hinanden, og lav så en arbejdsfordeling, som I begge synes er fair.

Kærligst
Sussie

Anmeld

10. november 2012

Anonym trådstarter

Miss Kat skriver:

Du får et stort kram. Du må være en sej kvinde, siden du kan overskue alle de ting alene i hverdagen. Ikke sært at det er ekstra hårdt nu du er gravid!! Jeg havde ikke fundet mig i hans opførsel, men det er jo ikke nemt når I har barn og nr. 2 på vej.

Han arbejder hver dag og jeg arbejder kun 4 gange om ugen så derfor giver det mulighed for at nå alle de praktiske ting.

Det der irriterer mig er at jeg ikke kan få lov til at få søvn - at jeg SKAL stå op tidligt osv. Når jeg så vil tidligt i seng så er det også et problem.

Men jeg tror jeg vil tale med ham om det i aften når der er ro på.

Tak for dit indlæg - føler mig nu ikke bestemt sej

Anmeld

10. november 2012

Anonym trådstarter

HopinWishin skriver:

har du fortalt ham at du egentlig synes det er lidt hårdt det hele?

tror sommetider mænd har svært ved at se lidt længere ind deres egen næse...

jeg vil være mand i mit næste liv

Haha det vil jeg også gerne prøve at være

Ja jeg har sagt til ham at jeg egentlig har et behov for at han sætter sig ind i hvad en graviditet gør ved en kvindes krop og så prøve at forstå hvorfor jeg er træt meget af tiden.
Jeg vil prøve at tale med ham om det i aften når der er ro på. Tusind tak for dit svar,

Anmeld

10. november 2012

Anonym trådstarter

Rikkeas skriver:

Snak med ham om det - på en stille og rolig måde, så I ikke bliver uvenner. Derfor ikke angrib ham med ord, men foreslå ting, forhandl lidt om de hjemmelige ting du ikke er tilfreds med. I skal begge kunne være der - og lige nu er det åbenbart kun HAM der er plads til.

Jeg havde nok heller ikke fundet mig i den opførsel, så tag snakken med ham, og find en ordning der passer jer begge knus

Ja tak for dit svar. Jeg vil tale med ham i aften når der er ro på.

Anmeld

10. november 2012

Anonym trådstarter

MinNoah skriver:

Kan følge dig med det om morgenen! Det er MEGA træls!!! Jeg står i samme situation om morgenen...

Dog er min kæreste sød til at hjælpe med opvask, hentning af vores  barn osv. Men tilgengæld har vi STORE problemer med svigermor som er HÆSLIG!!!  Er også træt af situationen og står også med nummer 2 på vej!

Svigermor? Hvad er en svigermor?? hahaha vores er absolut ikke til stede - hun interesserer sig ikke og henvender sig aldrig. Derfor strammer det også lidt mere an fordi vi ingen pasningsmuligheder har.

Men jeg tror jeg vil tale med ham om det i aften når der er ro på. Tusind tak for dit svar og held og lykke med dit svigermonster

Anmeld

10. november 2012

Anonym trådstarter

Betina_fra_Als skriver:

Jeg var rejst, min var også altid morgensur og gad ikke hjælpe, så jeg pakkede vores ting også var vi rejst.

men lige et stort til dig.

argh det synes jeg måske er lidt dramatisk nok.. Kunne aldrig drømme om at forlade mine børns far fordi han er morgen gnotten.

Anmeld

10. november 2012

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Sæt jer ned i fællesksab og lave et arbejdsskema.

Og få så TALT med hinanden, for ellers drukner I i hverdagen.
Husk at få fortalt hinanden at I elsker hinanden, at få holdt om hinanden.

I er to om jeres lille familie, og to om at lave barn nr 1 og barn nr 2.
Vel er man træt, men tænk på at du har en at gøre det sammen med, og det kan du roligt sige til ham.
Bed ham om at hjælpe lidt mere uden at være sur og snyde sig fra det.
Aftal fx at det er ham, der hver lørdag eller hvornår det nu passer, støvsuger, vasker gulve og ordner badeværelse.
Og så klarer du resten de dage hvor du har fri. De dage hvor du arbejder deler I tingene 50/50 imellem jer.

Sig til ham, at det betyder utroligt meget for dig, at I hjælpes ad, og husk så at han også skal forkæles, når han hjælper til.
De fleste mænd har ikke det samme forhold til husholdning og hverdagens gøremål, som kvinder har, det er noget de skal skal være vokset op med, og er de ikke det, så ser de det som et nødvendigt onde, som man kun gør når man absolut skal.

Prøv at foreslå, at han giver dig lov til at sove indtil han skal afsted om morgenen, og så vækker dig inden han skal ud af døren.

Men som sagt, få talt med hinanden og holdt om hinanden, og lav så en arbejdsfordeling, som I begge synes er fair.

Kærligst
Sussie

Ja jeg vil tale med ham om det i aften når der er ro på.

Håber vi kan nå frem til en ordning der - i hvert fald mens jeg er gravid - tilgodeser mit ekstra behov for søvn. Jeg bliver selv sur og gnotten når jeg ikke får sovet nok - og selvom jeg sommetider går tidligt i seng så sover jeg bare dårligere.

Tusind tak for dit svar. Jeg tror den med at vise hinanden lidt mere kærlighed er en god ide så kommer tingene somme tider meget nemmere.

Anmeld

10. november 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Ja jeg vil tale med ham om det i aften når der er ro på.

Håber vi kan nå frem til en ordning der - i hvert fald mens jeg er gravid - tilgodeser mit ekstra behov for søvn. Jeg bliver selv sur og gnotten når jeg ikke får sovet nok - og selvom jeg sommetider går tidligt i seng så sover jeg bare dårligere.

Tusind tak for dit svar. Jeg tror den med at vise hinanden lidt mere kærlighed er en god ide så kommer tingene somme tider meget nemmere.

Det gør det nemlig

Sådan funker tingene nemlig her i huset

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.