er træt af det hele

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.205 visninger
18 svar
0 synes godt om
10. november 2012

Anonym trådstarter

Jeg er gravid med vores 2. barn - og jeg er skide træt hele tiden, alligevel er min kæreste ikke en skid forstående. Jeg SKAL stå op sammen med dem kl. 5 om morgenen selvom det betyder at jeg må gå til køjs igen kl. 19-20 stykker. I hverdagene må jeg (på mine fridage) sove til middag for overhovedet at kunne hænge sammen osv.
Han skælder vores barn ud hele tiden - om morgenen hvor han er pisse morgensur.! Vi ligger i sengen i 30-45 min med den lille (1½ år) hvor vi ser lidt tegnefilm - eller dvs min kæreste sover og jeg ser tv med den lille. Den lille begynder at hoppe rundt og lave unoder fordi h*n keder sig. Jeg siger flere gange til kæresten om vi skal gå ned for nu begynder den lille at kede sig - i stedet bliver han liggende og skælder den lille ud når h*n hopper på kæresten.

Når vi endelig kommer nedenunder er kæresten god til at sørge for den lille, men pludselig forsvinder han uden et ord - ud og ryge - men det mindste var sgu da lige at sige det.

Jeg er bare dybt frustreret, konstant træt og sur over at gennemgå denne graviditet uden den mindste forståelse.

Herhjemme ordner jeg ALT! Men jeg har igen også mange fridage fordi jeg arbjeder på skiftehold. Jeg gør rent, vasker tøj, lægger det på plads, reder seng hver morgen, gør den lille klar til institution og kører h*n afsted. Henter igen om eftermiddagen - har handlet ind og laver mad, dækker bord og rydder op herefter. Min kæreste sørger for at vaske gulvet, men dette sker kun sjældent på trods af at vi har hund, en hund jeg også kun alene sørger for at gå med. Og så putter han den lille hver aften.

Skulle vidst lige lufte min galde lidt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2012

Anonym trådstarter

Og hold op hvor er jeg irriteret over at han stinker af ussel røg når han kommer ind fra at have røget.

Han var stoppet i næsten et år, men synes så pbenbart han ville starte igen, på trods af at vi har et meget lille rådighedsbeløb om mdr.

Anmeld

10. november 2012

Anonym trådstarter

52 SET MEN INGEN SVAR

Anmeld

10. november 2012

2721

Har ingen gode råd, men sender lige et kram.

Anmeld

10. november 2012

Miss Kat

Du får et stort kram. Du må være en sej kvinde, siden du kan overskue alle de ting alene i hverdagen. Ikke sært at det er ekstra hårdt nu du er gravid!! Jeg havde ikke fundet mig i hans opførsel, men det er jo ikke nemt når I har barn og nr. 2 på vej.

Anmeld

10. november 2012

HopinWishin

har du fortalt ham at du egentlig synes det er lidt hårdt det hele?

tror sommetider mænd har svært ved at se lidt længere ind deres egen næse...

jeg vil være mand i mit næste liv

Anmeld

10. november 2012

Rikkeas

Anonym skriver:

Jeg er gravid med vores 2. barn - og jeg er skide træt hele tiden, alligevel er min kæreste ikke en skid forstående. Jeg SKAL stå op sammen med dem kl. 5 om morgenen selvom det betyder at jeg må gå til køjs igen kl. 19-20 stykker. I hverdagene må jeg (på mine fridage) sove til middag for overhovedet at kunne hænge sammen osv.
Han skælder vores barn ud hele tiden - om morgenen hvor han er pisse morgensur.! Vi ligger i sengen i 30-45 min med den lille (1½ år) hvor vi ser lidt tegnefilm - eller dvs min kæreste sover og jeg ser tv med den lille. Den lille begynder at hoppe rundt og lave unoder fordi h*n keder sig. Jeg siger flere gange til kæresten om vi skal gå ned for nu begynder den lille at kede sig - i stedet bliver han liggende og skælder den lille ud når h*n hopper på kæresten.

Når vi endelig kommer nedenunder er kæresten god til at sørge for den lille, men pludselig forsvinder han uden et ord - ud og ryge - men det mindste var sgu da lige at sige det.

Jeg er bare dybt frustreret, konstant træt og sur over at gennemgå denne graviditet uden den mindste forståelse.

Herhjemme ordner jeg ALT! Men jeg har igen også mange fridage fordi jeg arbjeder på skiftehold. Jeg gør rent, vasker tøj, lægger det på plads, reder seng hver morgen, gør den lille klar til institution og kører h*n afsted. Henter igen om eftermiddagen - har handlet ind og laver mad, dækker bord og rydder op herefter. Min kæreste sørger for at vaske gulvet, men dette sker kun sjældent på trods af at vi har hund, en hund jeg også kun alene sørger for at gå med. Og så putter han den lille hver aften.

Snak med ham om det - på en stille og rolig måde, så I ikke bliver uvenner. Derfor ikke angrib ham med ord, men foreslå ting, forhandl lidt om de hjemmelige ting du ikke er tilfreds med. I skal begge kunne være der - og lige nu er det åbenbart kun HAM der er plads til.

Jeg havde nok heller ikke fundet mig i den opførsel, så tag snakken med ham, og find en ordning der passer jer begge knus

Anmeld

10. november 2012

come2

Anonym skriver:

Øv Øv

Anmeld

10. november 2012

MinNoah

Kan følge dig med det om morgenen! Det er MEGA træls!!! Jeg står i samme situation om morgenen...

Dog er min kæreste sød til at hjælpe med opvask, hentning af vores  barn osv. Men tilgengæld har vi STORE problemer med svigermor som er HÆSLIG!!!  Er også træt af situationen og står også med nummer 2 på vej!

Anmeld

10. november 2012

Camilla30

Lyder som en hård omgang for dig det dér! Jeg er gravid med vores første barn og kan mærke, at jeg, ikke mindst nu i 3. trimester, har en meget klar forventning om, at kæresten byder ind ift. støvsugning, rengørring, osv. osv. Jeg kan slet ikke sætte mig ind i hvordan det må være for dig med alt det du skal og et lille barn oveni

Synes, som andre også har skrevet, at du skal konfrontere ham med det - stille og roligt. Mænd kommer så let til at opføre sig forkælet, hvis man ikke er meget tydelig omkring hvad man forventer af dem, jeg mener, det er jo dejligt og bekvemt for ham at du gør det hele, hvorfor skulle han lave om på det, hvis ikke du udtrykker en forventning om det - en tydelig én vel at mærke Måske vil han gerne hjælpe mere, men du har taget (eller fået) rollen som den der ordner tingene, det kan heldigvis altid tages op til revurdering hvem der gør hvad, så han må have nogle flere konkrete og faste opgaver med sit navn på ligesom han har gulvvask og putning af jeres lille

Pøj pøj med at få ham i gang og få dig igang med at slappe lidt mere af.

Hilsner fra Camilla.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.