Hvordan tjekker du feber på din baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2012

Faith

Altid rektalt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Da de var helt små blev de tjekket i numsen, men nu er det i øret

Anmeld

10. november 2012

Fenja09

Freyasmor skriver:

Vi var igår ved vagtlægen med vores lille Freyamus, da hun hostede meget kraftigt, så vi valgte at få hende tjekket.. 

Han spørger så om vi har tjekket hendes temperatur, og selvfølgelig havde vi det, den var helt normal... Han spørger hvor vi tjekkede den, vi sagde i hendes øre med sådan et øretermometer.... Hvorefter han kigger alvorligt på os og siger at den skal vi smide ud den virker ikke optimalt, vi skal helst stikke et termometer op i hendes numse!

Ved self godt at man også kan gøre det i numsen på dem, men kan da selv huske hvor ubehageligt det var, så vil da helst ikke gøre hende ked af det, ved at "tvinge hende til" at ligge stille med sådan en i numsen!

Så hvordan tjekker i temperaturen på babyerne? 

Vi har termometer til enden da det er det mest præcise. Vores datter har aldrig sagt noget til det. Det er lynhurtigt ( fra apoteket) og tager temperaturen på 14 sek.

/Fenja

Anmeld

10. november 2012

Faith

Krussedulle skriver:

Nå okay.

Det var ellers den metode de brugte, på neonatal i Næstved

Det forstår jeg simpelthen ikke de gør på en neonatal afdeling. Det giver overhovedet ikke en korrekt måling. Vil da mene det er ret vigtigt at få en korrekt temperatur på for tidligt fødte. Da mine drenge lå på neo foregik det rektalt.

Anmeld

10. november 2012

Krussedulle

Faith skriver:

Det forstår jeg simpelthen ikke de gør på en neonatal afdeling. Det giver overhovedet ikke en korrekt måling. Vil da mene det er ret vigtigt at få en korrekt temperatur på for tidligt fødte. Da mine drenge lå på neo foregik det rektalt.

Jaah, det har du da ret i!

Godt nok er min dreng ikke født for tidligt, men vi lå til obs en enkelt nat, da han var 11 dage gammel.. Og der målte hun ham i armhulen

Anmeld

10. november 2012

Laulund87

Faith skriver:

Det samme her

Anmeld

10. november 2012

Faith

Krussedulle skriver:

Jaah, det har du da ret i!

Godt nok er min dreng ikke født for tidligt, men vi lå til obs en enkelt nat, da han var 11 dage gammel.. Og der målte hun ham i armhulen

Det kan osse sagtens være de har forskellige retningslinier på de forskellige sygehuse. Det ser man jo ofte på andre områder.

Anmeld

10. november 2012

Krussedulle

Faith skriver:

Det kan osse sagtens være de har forskellige retningslinier på de forskellige sygehuse. Det ser man jo ofte på andre områder.

Hmm..

Virker altså på min dreng, han temp er den samme..?!

Han er måske bare ekstra polstret i armen, så han ikke lukker "kulde ind"

Ej.. Men uanset hvad, så måler jeg da altid rektalt først. Bortset fra, på min den største, hans temp måler jeg i munden (og plusser med 1/2 grad)

Anmeld

10. november 2012

Faith

Krussedulle skriver:

Hmm..

Virker altså på min dreng, han temp er den samme..?!

Han er måske bare ekstra polstret i armen, så han ikke lukker "kulde ind"

Ej.. Men uanset hvad, så måler jeg da altid rektalt først. Bortset fra, på min den største, hans temp måler jeg i munden (og plusser med 1/2 grad)

Ved du hvad, det er da osse fuldstændig ligegyldigt

Hvis man ringer til vagtlægen når ens barn har feber, spørger de aldrig til temperaturen, de er mere interesseret i at høre hvordan barnets bevidsthedsniveau er. Min søn havde engang 40,4 i feber. Vagtlægen sagde bare at jeg skulle ringe igen hvis han blev bevidsthedssvækket. Jamen det skal jeg da se om jeg kan huske så

Anmeld

10. november 2012

Lauras mor

Janni. skriver:

Tjekker først med øre termometer, og viser den udslag for mulig feber så tjekker vi med numse termometeret. 

Sådan gør jeg også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.