Hvordan tjekker du feber på din baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.882 visninger
45 svar
0 synes godt om
9. november 2012

Deaktiveret profil

Vi var igår ved vagtlægen med vores lille Freyamus, da hun hostede meget kraftigt, så vi valgte at få hende tjekket.. 

Han spørger så om vi har tjekket hendes temperatur, og selvfølgelig havde vi det, den var helt normal... Han spørger hvor vi tjekkede den, vi sagde i hendes øre med sådan et øretermometer.... Hvorefter han kigger alvorligt på os og siger at den skal vi smide ud den virker ikke optimalt, vi skal helst stikke et termometer op i hendes numse!

Ved self godt at man også kan gøre det i numsen på dem, men kan da selv huske hvor ubehageligt det var, så vil da helst ikke gøre hende ked af det, ved at "tvinge hende til" at ligge stille med sådan en i numsen!

Så hvordan tjekker i temperaturen på babyerne? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2012

Mutti2B

I numsen da det er det mest præcise og det de anbefaler.

Anmeld

9. november 2012

Saram

Vi gør det ALTID i numsen. Det har jeg også selv fået gjort som barn og VIL have en præcis temp på hende når hun er syg. Så må hun lide i de 10 sek det tager.. 

Anmeld

9. november 2012

Janni.

Tjekker først med øre termometer, og viser den udslag for mulig feber så tjekker vi med numse termometeret. 

Anmeld

9. november 2012

FruHolm <3

Freyasmor skriver:

Vi var igår ved vagtlægen med vores lille Freyamus, da hun hostede meget kraftigt, så vi valgte at få hende tjekket.. 

Han spørger så om vi har tjekket hendes temperatur, og selvfølgelig havde vi det, den var helt normal... Han spørger hvor vi tjekkede den, vi sagde i hendes øre med sådan et øretermometer.... Hvorefter han kigger alvorligt på os og siger at den skal vi smide ud den virker ikke optimalt, vi skal helst stikke et termometer op i hendes numse!

Ved self godt at man også kan gøre det i numsen på dem, men kan da selv huske hvor ubehageligt det var, så vil da helst ikke gøre hende ked af det, ved at "tvinge hende til" at ligge stille med sådan en i numsen!

Så hvordan tjekker i temperaturen på babyerne? 

Tager altid hans temperatur i numsen da den i øret ikk er så præcis, tager dog i øret først hvis han sover imens , er jeg usikker så tager jeg den også i numsen ( det er dog kun de dage hvor han har haft det skidt hele dagen for at følge med da han sover ca 13 timer om natten

Anmeld

9. november 2012

twinboys

Mutti2B skriver:

I numsen da det er det mest præcise og det de anbefaler.

nemlig...

Anmeld

10. november 2012

TaAsJu

Så længe der er helt små bliver det i numsen her hjemme.. Men for og få en vejledning på de store bruger jeg det til øret.. Og viser det feber eller jeg kan se de har det skidt.. Så må de også lide nøden de 10 sek det tager... 

Anmeld

10. november 2012

Laulund87

Tja Maria er 3 år om en månede og det er stadig i numsen.. Hun fortrækker ikke en mine fordi hun er vant til at det er sådan det er, og at det er helt normalt. Tror hun ville kigge noget hvis jeg stak det i øret på hende (Altså et der er beregnet til det)

Så hellere vænne dem til det og få den rette temperatur..

Anmeld

10. november 2012

Nettemor

Janni. skriver:

Tjekker først med øre termometer, og viser den udslag for mulig feber så tjekker vi med numse termometeret. 

præcis sådan det er herhjemme også og når han er syg er han helt ligeglad..

Anmeld

10. november 2012

2721

Da han var lille var det altid i numsen og han har aldrig brokket sig. Nu bruger jeg øret termometeret først og siger den feber, tjekker jeg med det i numsen får at få et præcist resultat

De tager ikke skade af et numsetermometer, bare godt med Vaseline på spidsen, så kan den knap mærkes.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.