Bettina Petersen skriver:
Jeg har en søn på 4 år som selv kan tage tøj af og på og det har han kunne siden han var lidt over 3 år.. Da han var 2½ år gammel ville han slev prøve at tage tøj på hvad jeg syndes var en god ide.. det var ikke uden kamp han sådan lige vil opgive og give mig lov til at give ham tøj på.. Her i sommers tog jeg Blen fra ham om dagen i de føste 3 uger var der 3 uhel.. men ikke nok med det han tør sig selv når han har gjort det store.. jo jeg ser da lige efter om han har gjort det godt nok.. men kommunen siger det ikke er porsetivt at han kan det for det burte han ikke kunne i nu.. når han er i bad så står jeg ved siden af og siger til han nu skal du vaske dig i hovedet, så er det ørne, så halsen osv der efter vasker jeg efter.. Men Næ nej det er han for lille til i nu.. Jeg mener bare det er en god åde at lære børn at hvide have de forskelig lemsdel hedder på kroppen.. Jo hans sprog er ikke helt som en 4 år burte være.. men han ved hvad de forskelig ting er.. selv det man bruger når man laver bil.. Vi oplever tidt når en spøger efter verktøj så tager han det rigtigt ting.. så nogle ting er han rigtig god til ander halter lidt.. især når der er nogle han ikke kender.. så vil han ikke vær med.. så jeg kunne godt tenke mig at høre om det er mig der er forkert på den eller ej..
Syntes han lyder helt normal...
Vores dreng er også 4 år og helt normal - syntes vi...
Han smed både ble - sut og cykled uden støttehjul da han var 2,7 år. Han har gået selv i bad siden han var 2½, han har sin egen bruser i hans højde - så vi kan begge gå i bad samtidig eller hver for sig..
Altid snakket rent og stort set sætninger fra start, men vi forældre snakker også meget og om alt vi ser.
Kan huske vi var på vej i dp, da vi mødte 2 piger komme gående trækkende med en hest med hvide sokker.. 'Se mor de har hest med, mor? har den hvide støvle på? Nej skat, den har hestesko på. Han kigger længe på hest; moar? så har hest 4 sko på, jeg har 2 ben og kun 2 sko på... Der var han 18 mdr... Da han var ved 2 års tjek ved lægen og hun kom ind i børne undersøgelses rummet sagde han; hey dame læge, du skal sidde på den skammel, den er lyserød en pigefarve og du er en pige - jeg en dreng skal have den blå..
Ham der rettede dp mor når de var ude at gå tur og de så forskellige slags køretøjer.
Men igen så hadder han at tegne og på 15 mdr han har gået i bh, har vi nok fået max 10 tegninger - hvor andre på hans alder kan tegne mennesker - huse mm.
Men spørger du hvilken bil - traktor - lastbil der kommer kørende svarer han, både model og mærke. Han er så også meget miljø skadet på det punkt...
Anmeld