Hvor mange blodprøver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.473 visninger
12 svar
0 synes godt om
9. november 2012

mpr

Hej tøser

Ville rigtig gerne vide hvor mange blodprøver fik i igennem en graviditet?

Jeg går faktisk og er rigtig nervøs for det. I dag var jeg oppe og få taget blodprøve og blev så dårlig af angst, ubehag over selve blodprøven og nervøsitet, så meget at de faktisk troede der var noget rigtig galt med mig, da jeg ikke kunne styre min vejrtrækning og rystede over hele kroppen plus at mine smerter rundt omkring i kroppen var blevet meget værre, for blev lagt til observation efter de havde brugt 1½-2 timer på at få mig til at holde op med at trække vejret alt for hurtigt... Var ved egen læge 11:15 og blev først smidt ud fra sygehuset omkring kl 17. Er meget bange for at skulle igennem det en gang mere og især hvis jeg render rundt med en baby i maven på det tidspunkt.. Så ville bare lige høre jer ad..

Er der overhovedet noget nemt og knapt så ubehageligt ved de prøver der skal tages igennem en graviditet? :s hader nåle og er virkelig nervøs for at jeg kommer til at se en masse af dem i de 9 måneder, når tiden engang kommer

Please kom med nogle beroligende ord..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2012

MyLittleBaby

Chel1992 skriver:

Hej tøser

Jeg går faktisk og er rigtig nervøs for det. I dag var jeg oppe og få taget blodprøve og blev så dårlig af angst, ubehag over selve blodprøven og nervøsitet, så meget at de faktisk troede der var noget rigtig galt med mig, da jeg ikke kunne styre min vejrtrækning og rystede over hele kroppen plus at mine smerter rundt omkring i kroppen var blevet meget værre, for blev lagt til observation efter de havde brugt 1½-2 timer på at få mig til at holde op med at trække vejret alt for hurtigt... Var ved egen læge 11:15 og blev først smidt ud fra sygehuset omkring kl 17. Er meget bange for at skulle igennem det en gang mere og især hvis jeg render rundt med en baby i maven på det tidspunkt.. Så ville bare lige høre jer ad..

Er der overhovedet noget nemt og knapt så ubehageligt ved de prøver der skal tages igennem en graviditet? :s hader nåle og er virkelig nervøs for at jeg kommer til at se en masse af dem i de 9 måneder, når tiden engang kommer

Jeg fik taget én i forbindelse med første lægebesøg 

Så håber da du kan nøjes med en 

Anmeld

9. november 2012

come2

Chel1992 skriver:

Hej tøser

Det er hvis meget forskelligt.

Jeg er selv mega ræd. Men når min læge gør det slapper jeg af fordi jeg er tryg ved ham.

Anmeld

9. november 2012

FrkZier

Chel1992 skriver:

Hej tøser

det kommer nok meget af hvordan det går med graviditeten, altså tror de fleste egentlig bare for taget en til double test ved NF.

men jeg har fået taget ret mange allerede pga jeg har været indlagt osv, og jeg er også mega ræd for nåle - men det faktisk blevet bedre, tror man bliver van til det hvis man skal have mange, man ved jo det er for bebs bedste

Anmeld

9. november 2012

_-Kathrine-_

Første gang fik jeg taget blodprøver 2 gange, hvoraf den ene var frivillig til et forsøg...!
Her anden gang er jeg oppe på 3 - indtil videre!
Jeg havde også nålefobi, men har simpelthen indset at man ikke kan gennemgå en graviditet eller livet for den sags skyld uden at få taget blodprøver...!
Jeg er stadig ikke glad for det, men har taget mig sammen og nu hvor jeg har prøvet det et par gange kan jeg ihvertfald sige at det ikke er på grund af det gør ondt - for det gør det ikke :-)
Tror du blir nødt til at tænke over hvad det er der skræmmer dig og gå igang med at bearbejde det, for graviditet eller ej, så er det nok ikke sidste gang du skal ha taget blodprøver :-)
Håber det gav mening :-)

Anmeld

9. november 2012

mpr

MyLittleBaby skriver:

Jeg fik taget én i forbindelse med første lægebesøg 

Så håber da du kan nøjes med en 

Så håber jeg det også kun er den ene eller at jeg kan nøjes med en gyn undersøgelse inde hos en kvindelig læge.. Har godt nok ikke lyst til det her igen det er møg ubehageligt

Anmeld

9. november 2012

mpr

FrkZier skriver:

det kommer nok meget af hvordan det går med graviditeten, altså tror de fleste egentlig bare for taget en til double test ved NF.

men jeg har fået taget ret mange allerede pga jeg har været indlagt osv, og jeg er også mega ræd for nåle - men det faktisk blevet bedre, tror man bliver van til det hvis man skal have mange, man ved jo det er for bebs bedste

Ved ikke hvordan jeg skal vænne mig til det når det trækker helt op i hovedet med en iskold føelse og jeg så bare er på nippet til at miste bevistheden.. Tror ikke jeg kan styre det..

Anmeld

9. november 2012

mpr

come2 skriver:

Det er hvis meget forskelligt.

Jeg er selv mega ræd. Men når min læge gør det slapper jeg af fordi jeg er tryg ved ham.

Er ikke tryk ved at nogen gør det fordi jeg har så små blodåre at de har rigtig svært ved at ramme rigtigt og når de rammer rigtigt så er de næsten ved at stikke igennem den så det sviger og gør monster ondt.. Har stadig ondt i min arm der hvor hun stak mig nu snart 8½ time efter

Anmeld

9. november 2012

FrkZier

Chel1992 skriver:

Ved ikke hvordan jeg skal vænne mig til det når det trækker helt op i hovedet med en iskold føelse og jeg så bare er på nippet til at miste bevistheden.. Tror ikke jeg kan styre det..

sådan havde jeg det også før i tiden.. synes stadig ikke det er det fedeste i verden, og ville klart hellere undvære, men har det slet ikke ligeså svært ved det mere..

Anmeld

9. november 2012

come2

Chel1992 skriver:

Er ikke tryk ved at nogen gør det fordi jeg har så små blodåre at de har rigtig svært ved at ramme rigtigt og når de rammer rigtigt så er de næsten ved at stikke igennem den så det sviger og gør monster ondt.. Har stadig ondt i min arm der hvor hun stak mig nu snart 8½ time efter

Jeg bliver også svimmel, mister kontrollen over vejrtrækningen, og begynder så små at besvime.

Men da jeg havde en SA var jeg tvunget til det. Jeg tror altså man indstiller sig på det ligeså stille

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.