Den der jul og de der svigerforældre:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2012

MamaJakob

Anonym skriver:

Det ville helst sikkert være noget, han tog med dem. Det kan godt være du har ret, at det er bedre at gøre det på selve dagen - på den pæneste måde selvfølgelig. Det er heller ikke fordi, de ikke må NOGET som helst, det er bare fordi den første jul bare er lidt speciel!

Jeg kan også sagtens forstå, hvad du mener! 

Mine egne svigerforældre bor i Jylland, så dem ser vi - og dermed også vores 2-årige søn - kun på månedsbasis. Af samme grund er det klart, at de slet ikke kan få nok af ham, når han er der; og på den ene side har det altid gjort mig ekstremt glad, at det stadig er muligt for dem at have et så godt forhold til hinanden (samtidig med, at det har været en oplagt mulighed for at holde lidt "fri" ), men der er da ingen tvivl om, at i forbindelse med jul (som vi holdt dér sidste år) og i det hele taget, hvis vi bare lige har haft brug for at han er hos os, så siger vi det til dem. På en sød og afslappet måde, selvfølgelig, så det ikke virke anklagende - og det har endnu ikke givet anledning til problemer, måske højst lidt drilleri fra begge parters sider

Så rigtig meget held og lykke med det - er sikker på dine svigerforældre vil forstå!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Tak for dine altid gode råd sussie og helt sikkert, det er kæresten der tager snakken, hvis den tages. Det skal jeg ikke rode mig ud i. Tænker bare, det nok er nemmere at tage den inden, så der er rene linjer, men måske du har ret, det er nemmeste at tage den som det kommer.

Den med at sove er lukket! Jeg tror min kommentar var noget lign" jamen hvis svigermor kan nå at få mælk i brysterne inden, så kan vi da se på det" Sagt med et glimt i øjet selvfølgelig.
Hun sover selvfølgelig inde ved os - hun er trods alt på det tidspunkt kun 4 måneder, et andet sted end hjemme med flere mennesker end hun plejer. Hun har brug for noget tryghed, og det får man kun ved mor og far.

Igen tak for svar - det er aldrig helt nemt med de svigerforældre(selvom mine nu er dejlige). Det er bare sværere at få tingene sagt end hvis det var end egen forældre.

Det var så lidt vense.
Men ja, selvom man har dejlige svigerforældre, så er det nu alligevel vigtigt at man får lidt albuerum, så man ikke bliver slidt helt op.
Men firer man lidt, så går det alt sammen alligvel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.