Er lige anonym, da jeg helst ikke vil ødelægge julefreden ved at jeg afsløres af de involveret.
Først og fremmest vil jeg sige, jeg er utrolig glad for mine svigerforældre, de elsker min datter og vil hende det allerbedste! Vi ser dem cirka en gang om ugen, hvor de kommer og er hos os/ eller vi besøger dem( der er cirka en times kørsel imellem os, så besøgene er oftes af lidt længere karakter). Når vi er sammen vil de så gerne deres barnebarn, som forøvrigt er deres eneste. Min datter er nu 2,5 måneder. Jeg prøver alt hvad jeg kan at styrke forholdet mellem svigerforælderene og min datter, de får lov at holde hende også videre i et meget stort omfang - også en del større end min egen familie! Når de er her, har jeg hende stort set kun når hun spiser. Min datter er en glad pige, men har lidt let til overstimulering - hun er oftest meget på når de er her, og træt og ked om aften og dagen efter, men tænker det nok er meget normalt hendes alder taget i betragtning.
Min problemstilling er nu julen, hvor vi skal være hos kærestens familie...som jeg skrev, er jeg- synes jeg selv

- meget large normalt med det at holde, skifte hende, pludre osv -.tænker som oftest, at jeg har hende jo hverdag, så det er helt i orden og det er jo vigtig at de får et godt forhold til hinanden.MEN lige juleaften og juleaftensdag vil jeg og kæresten faktisk rigtig gerne have lov til at være mere "på" og hygge os sammen med vores datter. Mit spørgsmål er så nu, ville I sige i forvejen til svigerforædrene, at lige den dag der vil I gerne selv have lov til at være dem, der primært holder osv? Eller ville I gøre det på dagen og risikere en dårlig stemning? Vi skal overnatte to nætter der og mine svigerforældre har allerede forslået, at hun kunne sove inde hos dem, og de har flere gange udtrykt, hvor meget de glæder sig til at have hende to dage i træk, så tror bestemt ikke de vil træde til side af sig selv.
What to do?
Anmeld