Forstoppelse, kan det være et tegn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

754 visninger
16 svar
0 synes godt om
9. november 2012

Anonym trådstarter

Hejsa

Jeg skriver privat, da det er et lidt privat emne

Jeg har ikke været på toilettet med nummer 2 i over en uge nu. For to dage siden ringede jeg til lægen og fortalte det og fik at vide jeg på apoteket kunne købe noget movicol. Det var også min egen plan, jeg ville bare lige have et OK fra lægen, da jeg har fået lagt et æg op og venter på bp.

Jeg tog to breve Onsdag, to breve Torsdag og et her til morgen. Jeg var Onsdag på toilettet hvor der kom meget meget lidt, og siden har jeg ikke se/kommet af med mere.

Nu sidder jeg og har en træls stikken i venstre side ved min lunge/ribben og kan ikke trække vejret særlig dybt før det gør ret ondt.
Kan det være pga. forstoppelsen mon? Jeg har ellers ikke andre tegn på det, og ikke ondt i maven eller noget.

Håber nogle kan hjælpe mig. Burde jeg ringe til lægen og få en tid?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2012

modesty

Hvordan spiser du? Har du prøver at droppe al stivelse fra din kost og spise meget frugt og grønt (og drikke meget vand)?

Anmeld

9. november 2012

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Hvordan spiser du? Har du prøver at droppe al stivelse fra din kost og spise meget frugt og grønt (og drikke meget vand)?

Jeg drikker så meget, jeg føler jeg er ved at drukne, og render på toilettet konstant!

Jeg har ikke ændret min kost på nogen måde, i forhold til hvad jeg plejer at spise...

Anmeld

9. november 2012

modesty

Anonym skriver:

Jeg drikker så meget, jeg føler jeg er ved at drukne, og render på toilettet konstant!

Jeg har ikke ændret min kost på nogen måde, i forhold til hvad jeg plejer at spise...

Prøv at droppe al stivelse. Brød, pasta, ris, kartofler. Og spis masser af frugt (gerne vindruer og blommer) og grønt (gerne kålsorter). Lyst kød er også fint, og rødt kød i små mængder.

Anmeld

9. november 2012

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Prøv at droppe al stivelse. Brød, pasta, ris, kartofler. Og spis masser af frugt (gerne vindruer og blommer) og grønt (gerne kålsorter). Lyst kød er også fint, og rødt kød i små mængder.

Vil gøre et forsøg, men det er da mange ting i ens daglige forbrug man lige pludselig ikke må spise?

Anmeld

9. november 2012

Faith

Kan det tænkes at du ubevidst er bange for at presse fordi du er bange for at ægget så ikke sætter sig fast?

Har hørt at det kan være en ubevidst angst i forbindelse med fertilitetsbehandling.

Anmeld

9. november 2012

modesty

Anonym skriver:

Vil gøre et forsøg, men det er da mange ting i ens daglige forbrug man lige pludselig ikke må spise?

Ja hvis man spiser meget stivelse. Men det virker. 

Du kan jo prøve med at beholde f.eks rugbrød i din kost i et moderat omfang (f.eks max en rundtnom om dagen - af den kvadratiske slags). Og så se om det har en virkning alligevel. Du kan også erstatte kartofler med sweet potatoes (der er lidt stivelse i, men meget mindre end i kartofler). 

Herhjemme består et aftensmåltid typisk af noget kød og en stor salat (det er ikke på grund af forstoppelse at vi ikke spiser stivelse). Det kan man sagtens blive mæt af.

Anmeld

9. november 2012

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Ja hvis man spiser meget stivelse. Men det virker. 

Du kan jo prøve med at beholde f.eks rugbrød i din kost i et moderat omfang (f.eks max en rundtnom om dagen - af den kvadratiske slags). Og så se om det har en virkning alligevel. Du kan også erstatte kartofler med sweet potatoes (der er lidt stivelse i, men meget mindre end i kartofler). 

Herhjemme består et aftensmåltid typisk af noget kød og en stor salat (det er ikke på grund af forstoppelse at vi ikke spiser stivelse). Det kan man sagtens blive mæt af.

Vi spiser også ofte noget kød med salat til, så jeg er skam ikke helt forskrækket

Rugbrød vil jeg prøve at beholde, elsker rugbrød, men det er ikke sådan at jeg spiser flere skiver hver dag

Anmeld

9. november 2012

Miss Kat

Den stikken du beskriver, lyder helt bestemt som forstoppelse. Som andre foreslår, husk at drikke masser af væske, og spis evt. svesker eller sveskegrød, hvis du kan få det ned.

Umiddelbart synes jeg ikke, det lyder som graviditetstegn, men jeg krydser absolut fingre for dig. 

Hvornår kan du teste?

Anmeld

9. november 2012

DitteFisk

Anonym skriver:

Hejsa

Jeg skriver privat, da det er et lidt privat emne

Jeg har ikke været på toilettet med nummer 2 i over en uge nu. For to dage siden ringede jeg til lægen og fortalte det og fik at vide jeg på apoteket kunne købe noget movicol. Det var også min egen plan, jeg ville bare lige have et OK fra lægen, da jeg har fået lagt et æg op og venter på bp.

Jeg tog to breve Onsdag, to breve Torsdag og et her til morgen. Jeg var Onsdag på toilettet hvor der kom meget meget lidt, og siden har jeg ikke se/kommet af med mere.

Nu sidder jeg og har en træls stikken i venstre side ved min lunge/ribben og kan ikke trække vejret særlig dybt før det gør ret ondt.
Kan det være pga. forstoppelsen mon? Jeg har ellers ikke andre tegn på det, og ikke ondt i maven eller noget.

Håber nogle kan hjælpe mig. Burde jeg ringe til lægen og få en tid?

Tja... jeg havde også syg forstoppelse meget tidligt i gravidteten. Jeg fik noget Lactulose, men det hjalp ikke rigtigt. Der kunne godt gå mellem 4 og 7 dage.. avs..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.