økonomi - sammen eller enlig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2012

wamse

Anonym skriver:

Det er hermed sagt videre  Tak

Så lidt Lånet tæller ikke med som indtægt når der udregnes boligsikring m.m.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2012

Anonym trådstarter

LouiseVous skriver:

Hun vil få dobbelt SU som alene med barn..

Jeg er alene og på SU - får 9120kr udbetalt hver mdr. Det er uden SU-lån

Men som enlig, kan hun også lave dobbelt SU-lån..

Som jeg lige tolker det hele, så vil hun ikk falde det vilde i indtægt, da de allerede nu lever for en slags dobbelt SU..

Kæmpe krammer til hende, hun er mer værd en at leve sammen med en utro mand !!

Så hun vi have cirka det samme udbetalt i su som de har tilsammen nu? 

Anmeld

8. november 2012

dorthemus

Anonym skriver:

Jeg mente også at faren skulle stå der, men mig lytter hun jo ikke til. Jeg har jo ikke prøvet det siger hun.

Men det er socialbedrageri og dét ville jeg melde! Blir virkelig forarget over din veninde

Anmeld

8. november 2012

Anonym trådstarter

dorthemus skriver:

Men det er socialbedrageri og dét ville jeg melde! Blir virkelig forarget over din veninde

Synes nu ikke der er nogen grund til at blive forarget over hun ikke kender reglerne, og rent faktisk spørg om det så hun har noget at forholde sig til. 

Det da bedre at hun spørg end hun bare vælger ukendt far. 

Anmeld

8. november 2012

dorthemus

Anonym skriver:

Synes nu ikke der er nogen grund til at blive forarget over hun ikke kender reglerne, og rent faktisk spørg om det så hun har noget at forholde sig til. 

Det da bedre at hun spørg end hun bare vælger ukendt far. 

Okay men læste det ikke sådan

Bortset fra det så er det meget svært at skrive ukendt far for myndighederne undersøger det meget grundigt og hvis de så finder ud af at man har løjet så blir hun anklaget for social bedrageri.

Så exen må anerkende sit ansvar som far

Anmeld

8. november 2012

Carl-Emil's mor

dorthemus skriver:

Okay men læste det ikke sådan

Bortset fra det så er det meget svært at skrive ukendt far for myndighederne undersøger det meget grundigt og hvis de så finder ud af at man har løjet så blir hun anklaget for social bedrageri.

Så exen må anerkende sit ansvar som far

nemlig! Og ellers har vi som borger pligt til at anmelde det

ved dog ikke om det er strafbart hvis vi IKKE melder det hvis vi ved noget

men til ts for at du spørg MEN som du kan se er der to forskellige svar på hvad din veninde kommer til at få udbetalt som enlig, hun kommer til at få 5662 x 2 FØR skat, HVIS hun er på en videregående udd.

Så er der boligstøtte/boligsikring hvor maks loftet vidst ligger på 3200 mener jeg

Så er der friplads som hun skal søge når hun for tildelt pladsen dvs ca 1 måned inden opstart i institution

Så er der ekstra og ordinært børnetilskud ( mener jeg det hedder&nbsp det bliver udbetalt hver 3 mdr og ligger på 2576 

Så er der BFY som hun som bopælsforælder også modtager, den er dog rigtig rar ikke at have indregnet i sit budget hvis man kan undvære det

også er der 1228 i børnepenge

Anmeld

8. november 2012

Anonym trådstarter

Carl-Emil's mor skriver:

nemlig! Og ellers har vi som borger pligt til at anmelde det

ved dog ikke om det er strafbart hvis vi IKKE melder det hvis vi ved noget

men til ts for at du spørg MEN som du kan se er der to forskellige svar på hvad din veninde kommer til at få udbetalt som enlig, hun kommer til at få 5662 x 2 FØR skat, HVIS hun er på en videregående udd.

Så er der boligstøtte/boligsikring hvor maks loftet vidst ligger på 3200 mener jeg

Så er der friplads som hun skal søge når hun for tildelt pladsen dvs ca 1 måned inden opstart i institution

Så er der ekstra og ordinært børnetilskud ( mener jeg det hedder&nbsp det bliver udbetalt hver 3 mdr og ligger på 2576 

Så er der BFY som hun som bopælsforælder også modtager, den er dog rigtig rar ikke at have indregnet i sit budget hvis man kan undvære det

også er der 1228 i børnepenge

Sender svaret videre, og sørger for, at hun ikke for skrevet ukendt far. 

Tak for hjælpen 

Anmeld

8. november 2012

Anonym trådstarter

Tak til alle for svarene 

Anmeld

8. november 2012

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

Sender svaret videre, og sørger for, at hun ikke for skrevet ukendt far. 

Tak for hjælpen 

Det vil ihvertfald være synd for din veninde hvis hun gør det for har ikke just hørt de er særlig samarbejdsvillige og venlige hvis sådan ting sker , og hun skulle jo helst have en god start på livet som mor

Anmeld

8. november 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Anonym skriver:

Så hun vi have cirka det samme udbetalt i su som de har tilsammen nu? 

Jæpz, og så snart baby er født fåer hun ekstra udbetalinger. Altså som skal søge...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.