økonomi - sammen eller enlig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.265 visninger
19 svar
0 synes godt om
8. november 2012

Anonym trådstarter

Jeg har lovet en veninde at spørge om dette, så jeg vil gerne bede om at i undlader negative kommentarer, da jeg ikke har noget med det at gøre. 

Det er sådan at min veninde overvejer at gå fra sin kæreste. Han er konstant utro men hendes følelser er der jo stadig.

Min veninde er gravid og er meget bekymret over økonomi fordi hun er på su - hendes kæreste er også på su.

Hvor meget forskel er der på indtægt når man er alene og når man er to på su?

Som enlig kan man få noget su tilskud og forhøjelse ikke?

Hvad når man er sammen?

De er begge under 25 og ikke gift.

Er der nogen der ved hvad man har udbetalt når man er alene, og hvad man har i alt når man er sammen?

Og hvad hvis faren ikke vil stå som far, og man vælger ukendt? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2012

Christina :-)

Jeg er alene da jeg var på su fik jeg udbetalt 8300 om måneden efter skat og man får boligstøtte børnepenge fra faren jo og højere vær 3 månede hvis man et alene

Anmeld

8. november 2012

Anonym trådstarter

Mor til elias og en lille ny til juni:) skriver:

Jeg er alene da jeg var på su fik jeg udbetalt 8300 om måneden efter skat og man får boligstøtte børnepenge fra faren jo og højere vær 3 månede hvis man et alene

Er de 8300 med su lån? 

Anmeld

8. november 2012

LMX

Man kan altså ikke slippe udenom at stå som faderen. Hvis hun ved hvem det er og hun ikke oplyser det så er det møj ulovligt.

Han skal jo ligesom også betale fædrebidrag hver mdr.

Jeg ved ikk en disse om SU, men jeg ved at hun kan søge boligsikring, ekstra børnetilskud og friplads når den bette skal passes.

Boligsikring og friplads er indkomstbestemt. Det kan alle søge...

Anmeld

8. november 2012

dorthemus

Kender ikke til su regler, men du kan hilse din veninde og sige, at det er ulovligt at skrive ukendt på faderskabet når man kender faren..desuden skal staten så betale for faderbidraget, og dét betyder reelt dig og mig og dét synes jeg personligt ikke er i orden!

Anmeld

8. november 2012

LMX

dorthemus skriver:

Kender ikke til su regler, men du kan hilse din veninde og sige, at det er ulovligt at skrive ukendt på faderskabet når man kender faren..desuden skal staten så betale for faderbidraget, og dét betyder reelt dig og mig og dét synes jeg personligt ikke er i orden!

Faktisk burde det være sådan at man ikke kunne få fædrebidrag hvis faderen er ukendt. Jeg synes det er forkert at staten skal betale. (Vidste slet ikke det var sådan)

Anmeld

8. november 2012

Anonym trådstarter

LMX skriver:

Man kan altså ikke slippe udenom at stå som faderen. Hvis hun ved hvem det er og hun ikke oplyser det så er det møj ulovligt.

Han skal jo ligesom også betale fædrebidrag hver mdr.

Jeg ved ikk en disse om SU, men jeg ved at hun kan søge boligsikring, ekstra børnetilskud og friplads når den bette skal passes.

Boligsikring og friplads er indkomstbestemt. Det kan alle søge...

Jeg mente også at faren skulle stå der, men mig lytter hun jo ikke til. Jeg har jo ikke prøvet det siger hun.

Anmeld

8. november 2012

wamse

Jeg fik ca 12500 efter skat på su, og som enlig forsørger. Det er inkl. de lån man kunne få

Anmeld

8. november 2012

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Jeg fik ca 12500 efter skat på su, og som enlig forsørger. Det er inkl. de lån man kunne få

Det er hermed sagt videre  Tak

Anmeld

8. november 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Hun vil få dobbelt SU som alene med barn..

Jeg er alene og på SU - får 9120kr udbetalt hver mdr. Det er uden SU-lån

Men som enlig, kan hun også lave dobbelt SU-lån..

Som jeg lige tolker det hele, så vil hun ikk falde det vilde i indtægt, da de allerede nu lever for en slags dobbelt SU..

Kæmpe krammer til hende, hun er mer værd en at leve sammen med en utro mand !!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.