Hus fyldt med skimmelsvamp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2012

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Det må de så håndtere, dine forældre bliver vel ikke mindre sure, hvis kommunen kommer ind over.

Men prøv først at henvende dig til kommunens ungevejleder for gode råd, og hvad han/hun synes...og så kan du tage den derfra.

Forskellen er jo at er det kommunen så er de sure på dem. Er det mig og mine søstre så er de sure på os.

Ja jeg må snakke med kommunen først og se hvad de siger. Tak for din hjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Forskellen er jo at er det kommunen så er de sure på dem. Er det mig og mine søstre så er de sure på os.

Ja jeg må snakke med kommunen først og se hvad de siger. Tak for din hjælp

Kommer du med en update??

Held og lykke vense

Anmeld

8. november 2012

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Held og lykke vense

Det skal jeg nok gøre. men det bliver nok først efter weekenden.

Anmeld

8. november 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Det skal jeg nok gøre. men det bliver nok først efter weekenden.

Fint nok

Anmeld

8. november 2012

Gardenia

Anonym skriver:

Jeg er annonym da jeg ikke ønsker dette skal kunne findes af folk der kender mig.

Sagen er den at mine forældres hus er fyldt med skimmelsvamp i alle rum. Jeg har 2 søstre på 19 og 14 der stadig bor derhjemme. Hende på 19 vil meget gerne have sin egen lejlighed for at komme væk derfra! Men hende på 14 er der længe til hun kan flytte hjemmefra for at komme væk fra det hele. Hendes værelse er så fugtigt at det lugter som et gammelt sommerhus når man kommer derind. Hendes seng er fuld af skimmelsvamp efter at have stået op af en væg hvor det kom. De har prøvet at snakke med vores forældre om det, men de slår det væk som om at det er ingenting.

Sidst jeg snakkede med dem om problemer i familien, reagerede de meget voldsomt og vi snakkede ikke sammen i en måned. Jeg ville gerne tage snakken med dem hvis jeg følte det ville bringe handling og ikke bare problemer med sig.

Sagen er så den at vi har overvejet at melde dem til kommunen da min lillesøster på 14 er syg konstant, bliver svimmel, har hovedpine og konsentrationsbesvær, og alt dette KAN jo spores tilbage til skimmelsvampen. Hvis vi melder dem vil kommunen højst tænkeligt sige min lillesøster på 14 skal bo et andet sted. Vi har et ekstra værelse og hun må gerne bo hos os.

Men hvad siger i? Er det dumt at melde dem til kommunen? Det var mine søstres idé. Og hvad er muligheden for at hende på 14 kan komme og bo hos os og ikke bliver anbragt et andet sted?

By- og planlægningsudvalget i din kommune kan komme ud til sådan noget og erklære det for ubeboeligt, dem ville jeg tage fat på først.

Og så ville jeg gå til LLO og få noget materiale omkring skimmelsvampe og smutte forbi forældre og fortælle dem om samtalen med kommunen.

Det er gravalvorligt med skimmelsvampe og de skal ud NU.

Anmeld

8. november 2012

Anonym trådstarter

Gardenia skriver:

By- og planlægningsudvalget i din kommune kan komme ud til sådan noget og erklære det for ubeboeligt, dem ville jeg tage fat på først.

Og så ville jeg gå til LLO og få noget materiale omkring skimmelsvampe og smutte forbi forældre og fortælle dem om samtalen med kommunen.

Det er gravalvorligt med skimmelsvampe og de skal ud NU.

Ja det er jo ik for sjov at jeg er bekymret. Jeg tror vi starter med at bestille sådan nogle gratis teste man kan få, så vi har beviser. Og så må vi tage den snak med dem og håbe på det ikke ødelægger familien

Anmeld

8. november 2012

Anonym trådstarter

Hvor er det svært at tage et valg!

Anmeld

8. november 2012

Moar2011

Jeg er annonym da jeg ikke ønsker dette skal kunne findes af folk der kender mig.

Sagen er den at mine forældres hus er fyldt med skimmelsvamp i alle rum. Jeg har 2 søstre på 19 og 14 der stadig bor derhjemme. Hende på 19 vil meget gerne have sin egen lejlighed for at komme væk derfra! Men hende på 14 er der længe til hun kan flytte hjemmefra for at komme væk fra det hele. Hendes værelse er så fugtigt at det lugter som et gammelt sommerhus når man kommer derind. Hendes seng er fuld af skimmelsvamp efter at have stået op af en væg hvor det kom. De har prøvet at snakke med vores forældre om det, men de slår det væk som om at det er ingenting.

Sidst jeg snakkede med dem om problemer i familien, reagerede de meget voldsomt og vi snakkede ikke sammen i en måned. Jeg ville gerne tage snakken med dem hvis jeg følte det ville bringe handling og ikke bare problemer med sig.

Sagen er så den at vi har overvejet at melde dem til kommunen da min lillesøster på 14 er syg konstant, bliver svimmel, har hovedpine og konsentrationsbesvær, og alt dette KAN jo spores tilbage til skimmelsvampen. Hvis vi melder dem vil kommunen højst tænkeligt sige min lillesøster på 14 skal bo et andet sted. Vi har et ekstra værelse og hun må gerne bo hos os.

Men hvad siger i? Er det dumt at melde dem til kommunen? Det var mine søstres idé. Og hvad er muligheden for at hende på 14 kan komme og bo hos os og ikke bliver anbragt et andet sted?

hvad med at høre forælderne om hun ikk må på ved jer, isted for at direkte melde dem..

og så tag den derfra

Anmeld

9. november 2012

Anonym trådstarter

Storms-Mor skriver:

hvad med at høre forælderne om hun ikk må på ved jer, isted for at direkte melde dem..

og så tag den derfra

En god idé men de går aldrig med til det frivilligt..

Desuden skal der følge en eller anden økonomi med hende da hun jo er 14 og ikke helt billig i drift med tøj, mad og den fys hun går til med ryggen. Ikke at vi ingen penge har, men vi har et lille barn og jeg er lige nu på barselsdagpenge så der er ikke mange ekstra penge at gøre godt med.

Anmeld

14. november 2012

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Held og lykke vense

Updaten so far: Herhjemme er vi blevet enige om at vi er afhængige af at være på god fod med min mor, da vi på kun 1 mdr har haft akut brug for hendes hjælp midt om natten. Akut sygdom og hun har siddet hos den lille. Så lige nu prøver min store lillesøster at sætte noget i gang, og ellers må den mindste selv tage kontakt til familierådgiverne på kommunen.

Det er hårdt at det skal være sådan! Men vi ser ingen anden udvej

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.