Hus fyldt med skimmelsvamp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.323 visninger
20 svar
0 synes godt om
8. november 2012

Anonym trådstarter

Jeg er annonym da jeg ikke ønsker dette skal kunne findes af folk der kender mig.

Sagen er den at mine forældres hus er fyldt med skimmelsvamp i alle rum. Jeg har 2 søstre på 19 og 14 der stadig bor derhjemme. Hende på 19 vil meget gerne have sin egen lejlighed for at komme væk derfra! Men hende på 14 er der længe til hun kan flytte hjemmefra for at komme væk fra det hele. Hendes værelse er så fugtigt at det lugter som et gammelt sommerhus når man kommer derind. Hendes seng er fuld af skimmelsvamp efter at have stået op af en væg hvor det kom. De har prøvet at snakke med vores forældre om det, men de slår det væk som om at det er ingenting.

Sidst jeg snakkede med dem om problemer i familien, reagerede de meget voldsomt og vi snakkede ikke sammen i en måned. Jeg ville gerne tage snakken med dem hvis jeg følte det ville bringe handling og ikke bare problemer med sig.

Sagen er så den at vi har overvejet at melde dem til kommunen da min lillesøster på 14 er syg konstant, bliver svimmel, har hovedpine og konsentrationsbesvær, og alt dette KAN jo spores tilbage til skimmelsvampen. Hvis vi melder dem vil kommunen højst tænkeligt sige min lillesøster på 14 skal bo et andet sted. Vi har et ekstra værelse og hun må gerne bo hos os.

Men hvad siger i? Er det dumt at melde dem til kommunen? Det var mine søstres idé. Og hvad er muligheden for at hende på 14 kan komme og bo hos os og ikke bliver anbragt et andet sted?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2012

Silas&Mille

Jeg tror jeg havde snakket med kommunen. Det er jo MEGET sundhedsskadeligt at bo i sådan et hus.
Altså I kan jo snakke med kommunen først, uden at anmelde. 

Kan slet ikke forstå hvordan jeres forældre kan lade stå til på den måde.

Tror umiddelbart at der vil være gode chancer for at din søster på 14 kan komme og bo hos jer. Mener nemlig at kommuner tit ser til at børn kommer til at bo hos familie, når de er så store, i stedet for et fremmed sted. Dette ved jeg dog ikke noget om, men jeg tror det er sådan.

håber I finder en god løsning i sidste ende.

Anmeld

8. november 2012

Anonym trådstarter

Silas&Mille skriver:

Jeg tror jeg havde snakket med kommunen. Det er jo MEGET sundhedsskadeligt at bo i sådan et hus.

Kan slet ikke forstå hvordan jeres forældre kan lade stå til på den måde.

Tror umiddelbart at der vil være gode chancer for at din søster på 14 kan komme og bo hos jer. 

håber I finder en god løsning i sidste ende.

Tak!

Det er nemlig helt forfærdeligt de lader stå til på den måde, og de har gjort det i mange år! Jeg kan heller ikke selv forstå det da det jo handler om alles sundhed derhjemme, og man bør beskytte sine børn mod alt der er muligt.

Anmeld

8. november 2012

Silas&Mille

Anonym skriver:

Tak!

Det er nemlig helt forfærdeligt de lader stå til på den måde, og de har gjort det i mange år! Jeg kan heller ikke selv forstå det da det jo handler om alles sundhed derhjemme, og man bør beskytte sine børn mod alt der er muligt.

Nemlig.

Nu jeg sidder og tænker lidt mere over det, så vil jeg faktisk mene der er tale om misrygt i forhold til at der ikke bliver gjort noget ved det. Jeres forældre må da kunne se at deres datter på 14 er mere syg end en ung pige normalt bør være.

Ved godt misrygt er et hårdt ord, men kunne ikke lige komme i tanke om et andet.

Anmeld

8. november 2012

Anonym trådstarter

Silas&Mille skriver:

Nemlig.

Nu jeg sidder og tænker lidt mere over det, så vil jeg faktisk mene der er tale om misrygt i forhold til at der ikke bliver gjort noget ved det. Jeres forældre må da kunne se at deres datter på 14 er mere syg end en ung pige normalt bør være.

Ved godt misrygt er et hårdt ord, men kunne ikke lige komme i tanke om et andet.

Ja. Jeg tror faktisk det kan hænge sammen med at huset har været i forfald i mange år, og hun har været mere syg i mange år. Så det er vel ved at være normalt for dem.

Anmeld

8. november 2012

Muffinmus

INGEN skal bo i et hus med skimmelsvamp..det er til at blive kronisk syg af. HAR prøvet det. Fik astma  i knap et år,men da jeg flytetde ud forsvandt det heldigvis.

Tror desværre du er nødt til at prøve med endnu en samtale og sige at dine søstre ikke kan bo sådan et sted og at man som forældre burde ville sine børn det bedste selv om det virker enormt fornærmende man er nødt til at påtale det overfor voksne mennesker.

Anmeld

8. november 2012

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

INGEN skal bo i et hus med skimmelsvamp..det er til at blive kronisk syg af. HAR prøvet det. Fik astma  i knap et år,men da jeg flytetde ud forsvandt det heldigvis.

Tror desværre du er nødt til at prøve med endnu en samtale og sige at dine søstre ikke kan bo sådan et sted og at man som forældre burde ville sine børn det bedste selv om det virker enormt fornærmende man er nødt til at påtale det overfor voksne mennesker.

Jeg er ikke konfliktsky og jeg kender mine forældre. Jeg tror virkelig ikke der kommer handling ud af at jeg snakker med dem. Kun at de blive kede og skuffede. Sidst jeg snakkede med dem pga. pigerne beskyldte min mor mig for at prøve at tage hendes familie fra hende. Hun var vildt langt ude! Og hvis jeg snakker med dem, får den mindste op og bo, ja så kommer hun vel med beskyldningen igen og ingen af os kommer til at se dem i fremtiden. Det er det jeg prøver at undgå, både for vores egen skyld men også for mine søstre og vores datters skyld..

Anmeld

8. november 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Jeg er ikke konfliktsky og jeg kender mine forældre. Jeg tror virkelig ikke der kommer handling ud af at jeg snakker med dem. Kun at de blive kede og skuffede. Sidst jeg snakkede med dem pga. pigerne beskyldte min mor mig for at prøve at tage hendes familie fra hende. Hun var vildt langt ude! Og hvis jeg snakker med dem, får den mindste op og bo, ja så kommer hun vel med beskyldningen igen og ingen af os kommer til at se dem i fremtiden. Det er det jeg prøver at undgå, både for vores egen skyld men også for mine søstre og vores datters skyld..

Det er en hård situation, du står i, men jeg mener du bør tænke på din lillesøster.
Har du snakket med hende om, at hun kan bo hos jer?
Når man er 14 år og familien er inde over med god støtte, så kan jeg ikke se, der skulle være noget problem, men du/I bliver nok nødt til at lægge pres på jeres forældre og slå i bordet, og så må de blive så sure som de vil.
Meld ud til dem, at der skal gøre noget NU, og hvis de ikke vil få ordnet huset, så må jeres lillesøster flytte, for det er direkte sundhedsskadeligt, det de gør mod hende.
Spørg lige ud om de ønsker, at deres barn skal udvikle kroniske sygdomme for resten af livet.
På kommunen, teknisk forvaltning kan du helt sikkert få foldere om skimmelsvamps skadelige virkninger, dem kan du jo give nogle af til dine forældre.

Prøv at løse tingene ad privat vej først, og hjælper det ikke så må I jo tage kommunen med på råd.
Der vil jeg nok først henvende mig til den kommunale ungevejleder og bede om råd og vejledbing til at løse problemet.

Kærligst
Sussie

Anmeld

8. november 2012

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Det er en hård situation, du står i, men jeg mener du bør tænke på din lillesøster.
Har du snakket med hende om, at hun kan bo hos jer?
Når man er 14 år og familien er inde over med god støtte, så kan jeg ikke se, der skulle være noget problem, men du/I bliver nok nødt til at lægge pres på jeres forældre og slå i bordet, og så må de blive så sure som de vil.
Meld ud til dem, at der skal gøre noget NU, og hvis de ikke vil få ordnet huset, så må jeres lillesøster flytte, for det er direkte sundhedsskadeligt, det de gør mod hende.
Spørg lige ud om de ønsker, at deres barn skal udvikle kroniske sygdomme for resten af livet.
På kommunen, teknisk forvaltning kan du helt sikkert få foldere om skimmelsvamps skadelige virkninger, dem kan du jo give nogle af til dine forældre.

Prøv at løse tingene ad privat vej først, og hjælper det ikke så må I jo tage kommunen med på råd.
Der vil jeg nok først henvende mig til den kommunale ungevejleder og bede om råd og vejledbing til at løse problemet.

Kærligst
Sussie

Jeg tror virkelig ik på handling ved at jeg siger noget. Hvorimod hvis kommunen kommer og stiller krav, så ved de jo det er alvorligt og så er de NØD til at gøre noget.

Jeg synes virkelig ikke det er nemt det her! Det er klart der først og fremmest skal tænkes på min lillesøster. Her tænker jeg også at hvis jeg snakker med dem og de bliver sure, ja så er det begge mine søstre der skal bo i et hjem hvor deres forældre er sure konstant

Anmeld

8. november 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Jeg tror virkelig ik på handling ved at jeg siger noget. Hvorimod hvis kommunen kommer og stiller krav, så ved de jo det er alvorligt og så er de NØD til at gøre noget.

Jeg synes virkelig ikke det er nemt det her! Det er klart der først og fremmest skal tænkes på min lillesøster. Her tænker jeg også at hvis jeg snakker med dem og de bliver sure, ja så er det begge mine søstre der skal bo i et hjem hvor deres forældre er sure konstant

Det må de så håndtere, dine forældre bliver vel ikke mindre sure, hvis kommunen kommer ind over.

Men prøv først at henvende dig til kommunens ungevejleder for gode råd, og hvad han/hun synes...og så kan du tage den derfra.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.