Svamp under hage og andre steder !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.119 visninger
26 svar
0 synes godt om
8. november 2012

Anonym trådstarter

Kære piger .

Min datter på snart 6 måneder har fået voldsomt svamp bag øret, ekstremt meget under halsen !!! Nede ved bleen området der hvor hudfolderne er , og under den ene armhule ..

Vi har været til lægen og fået brentan ( tror det staves såen )

Det under halsen ligner næsten en 3 grads forbrænding .. Hva kan jeg gøre andet end virkelig prøve at holde det tørt. Hvilken i øvrigt er svært med en der savler helt vildt .

Det gør så ondt på hende når jeg skal vaske hende og smøre creme på .
Knus en meget ulykkelig mor der er ved at stor tude når den lille skriger under vaskningen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2012

Moar2011

Kære piger .

Min datter på snart 6 måneder har fået voldsomt svamp bag øret, ekstremt meget under halsen !!! Nede ved bleen området der hvor hudfolderne er , og under den ene armhule ..

Det under halsen ligner næsten en 3 grads forbrænding .. Hva kan jeg gøre andet end virkelig prøve at holde det tørt. Hvilken i øvrigt er svært med en der savler helt vildt .

Knus en meget ulykkelig mor der er ved at stor tude når den lille skriger under vaskningen

Jeg prøvet det en gang med Storm under hans hage ..

evt skift hagesmækken tit (hvis baby har sådan en på) og HUSK at tør godt under hage, bag øre, og under armene og i blee sidderne når baby har været i bad ..

selvom baby ikke gider det, så det vigtig - ligeså vel når de gylper, så det os vigtig at få tøret godt.

så undgår du svamp og rødme.

efter jeg var MEGET mere grundig med at få ham tøret så fik han det aldrig igen

prøv at se om du måske kan ligge hende, så hun får lidt luft ind uber hagen

Anmeld

8. november 2012

LR85

læg hende på maven alt det du overhoved kan, så hun får luftet huden.

og ja, ellers er det at vaske og holde det rent og tørt. Husk kun at duppe, når du tørre.

du kan måske lægge hende på ryggen på dit skød (på tværs af benen) så ryggen ligger på dine lår, og hoved ud over, så hoved på den måde falder lidt tilbage (hun kan evt ligge og se tegnefilm eller hvad der optager hende imens)

du kan også røve at lægge en ren stofble ind under, altså i folden hvor såret er

Anmeld

8. november 2012

evamor

Vi fik også brentan til brug bag ørene, og det virkede hurtigt kan jeg huske.

Det er sværere med det på halsen synes jeg, især med de mange baby-dobbelthager. Når de ligger på maven får de jo som regel strukket halsen godt og dermed luft i folderne. Ellers kan du måske prøve at tørre med hårtørrer når hun ligger på puslebordet, det synes mine var skønt, med den dejlige varme luft. Og så er de fri for at man skal røre dem der hvor det gør ondt.

KH

Anmeld

8. november 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Kære piger .

Undgå vask så meget som muligt, højest en gang om dagen, medens det står på, og ikke noget med sæbe, og tør i stedet områderne forsigtigt med en føntørrer.
Du skal naturligvis selv have hånden med under luftstrømmen, så du har fuld føling med, hvor varmt det er, der hvor du blæser. 

Hvis mine unger har fåeet svamp langs folderne bag ørerne eller i folderne under hagen, så har jeg aldrig brugt cremer, for det holder miljøet fugtigt, og det trives svampesporer rigtigt godt i. Der imod har jeg brugt brentan pudder, altså pudderversionen af cremen du har fået.
Det tørrer områderne ud lynhurtigt, og får det til at hele 4 gange så hurtigt.

I det hele taget er det en god ide at trørre folder og områder på baby med en føntørrer, hvis man altså er forsigtig med varmen, og de vender sig hurtigt til det.

Mht. savl så er det vigtigt med gode hagesmækker og at skifte dem mange gange om dagen.
God bedring med trolden.

Kærligst
Sussie 

Anmeld

8. november 2012

Anonym trådstarter

Storms-Mor skriver:

Jeg prøvet det en gang med Storm under hans hage ..

evt skift hagesmækken tit (hvis baby har sådan en på) og HUSK at tør godt under hage, bag øre, og under armene og i blee sidderne når baby har været i bad ..

selvom baby ikke gider det, så det vigtig - ligeså vel når de gylper, så det os vigtig at få tøret godt.

så undgår du svamp og rødme.

efter jeg var MEGET mere grundig med at få ham tøret så fik han det aldrig igen

prøv at se om du måske kan ligge hende, så hun får lidt luft ind uber hagen

Ja , jeg tørre hende ogs godt og grundigt når hun har været i bad . Tak for svar

Og hun kan skam Godt lide at blive tørt men tror måske jeg er kommet til at bruge det samme stykke af håndklæder til at tørre de andre steder . Så det har nok smittet fra hals og til de andre steder

Anmeld

8. november 2012

Anonym trådstarter

LR85 skriver:

læg hende på maven alt det du overhoved kan, så hun får luftet huden.

og ja, ellers er det at vaske og holde det rent og tørt. Husk kun at duppe, når du tørre.

du kan måske lægge hende på ryggen på dit skød (på tværs af benen) så ryggen ligger på dine lår, og hoved ud over, så hoved på den måde falder lidt tilbage (hun kan evt ligge og se tegnefilm eller hvad der optager hende imens)

du kan også røve at lægge en ren stofble ind under, altså i folden hvor såret er

Hun ligger på maven shverdag . For netop og holde det tørt , dog maks 15 min ad gangen så gider hun ikk det mere .

Min mor har taget en slags gase bind med hjem fra job som jeg ligger inder under

Anmeld

8. november 2012

Anonym trådstarter

evamor skriver:

Vi fik også brentan til brug bag ørene, og det virkede hurtigt kan jeg huske.

Det er sværere med det på halsen synes jeg, især med de mange baby-dobbelthager. Når de ligger på maven får de jo som regel strukket halsen godt og dermed luft i folderne. Ellers kan du måske prøve at tørre med hårtørrer når hun ligger på puslebordet, det synes mine var skønt, med den dejlige varme luft. Og så er de fri for at man skal røre dem der hvor det gør ondt.

KH

Vi bruger hårtørren , men hun er virkelig bange for den og den har endda en knap hvor der kun kommer halv koldt luft ud af ..

Anmeld

8. november 2012

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Undgå vask så meget som muligt, højest en gang om dagen, medens det står på, og ikke noget med sæbe, og tør i stedet områderne forsigtigt med en føntørrer.
Du skal naturligvis selv have hånden med under luftstrømmen, så du har fuld føling med, hvor varmt det er, der hvor du blæser. 

Hvis mine unger har fåeet svamp langs folderne bag ørerne eller i folderne under hagen, så har jeg aldrig brugt cremer, for det holder miljøet fugtigt, og det trives svampesporer rigtigt godt i. Der imod har jeg brugt brentan pudder, altså pudderversionen af cremen du har fået.
Det tørrer områderne ud lynhurtigt, og får det til at hele 4 gange så hurtigt.

I det hele taget er det en god ide at trørre folder og områder på baby med en føntørrer, hvis man altså er forsigtig med varmen, og de vender sig hurtigt til det.

Mht. savl så er det vigtigt med gode hagesmækker og at skifte dem mange gange om dagen.
God bedring med trolden.

Kærligst
Sussie 

Kan man købe pudderet i håndkøb ?

Vi fik dette creme på recept ,

Vi bruger ogs hårtørren men hun er bange for den . Men den har en knap med koldt luft på jeg skifter hagesmækene hele tiden . For netop at undgå det bliver værre . Har kun brugt cremen i en dag .

Men ik nok med hun har svamp så er hun ogs blevet hæs .. Det er simpelthen så synd

Anmeld

8. november 2012

mth1987

Uden at have kendskab til svamp tænker jeg om man ikk kan bruge noget babypudder til folderne så ikk der bliver så fugtigt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.