Anonym skriver:
Kære piger .
Min datter på snart 6 måneder har fået voldsomt svamp bag øret, ekstremt meget under halsen !!! Nede ved bleen området der hvor hudfolderne er , og under den ene armhule ..
Vi har været til lægen og fået brentan ( tror det staves såen )
Det under halsen ligner næsten en 3 grads forbrænding .. Hva kan jeg gøre andet end virkelig prøve at holde det tørt. Hvilken i øvrigt er svært med en der savler helt vildt .
Det gør så ondt på hende når jeg skal vaske hende og smøre creme på .
Knus en meget ulykkelig mor der er ved at stor tude når den lille skriger under vaskningen 
Undgå vask så meget som muligt, højest en gang om dagen, medens det står på, og ikke noget med sæbe, og tør i stedet områderne forsigtigt med en føntørrer.
Du skal naturligvis selv have hånden med under luftstrømmen, så du har fuld føling med, hvor varmt det er, der hvor du blæser.
Hvis mine unger har fåeet svamp langs folderne bag ørerne eller i folderne under hagen, så har jeg aldrig brugt cremer, for det holder miljøet fugtigt, og det trives svampesporer rigtigt godt i. Der imod har jeg brugt brentan pudder, altså pudderversionen af cremen du har fået.
Det tørrer områderne ud lynhurtigt, og får det til at hele 4 gange så hurtigt.
I det hele taget er det en god ide at trørre folder og områder på baby med en føntørrer, hvis man altså er forsigtig med varmen, og de vender sig hurtigt til det.
Mht. savl så er det vigtigt med gode hagesmækker og at skifte dem mange gange om dagen.
God bedring med trolden.

Kærligst
Sussie
Anmeld