Hjemmelavet julegaver fra babyer'.. ;-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2012

AnneBJ

Sidste år var Felix 9 mdr. i december. Jeg havde købt julekugler og guldfarvet maling, og lavede hans håndaftryk på en julekugle. Skrev med guldglimmer "Felix 2011" - sådan en fik alle bedste- og oldeforældre, og vi har også beholdt en selv. Det er planen at de børn vi nu engang får, alle skal give sådan en, deres første jul.
Desuden havde vi lavet hånd og fodaftryk som beskrevet ovenfor, dog kun til bedsteforældre og os selv!  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2012

Gogolak

JS<3 skriver:

trylledej : to kopper mel, en kop salt, en kop vand og en spise ske olie. Jeg valgte at fylde buden af en lille fad (med bagepapir), og så trykkede jeg baby fod og hånd godt og dybt ned. Bagte det ved 100 grader i to timer 150grader i 1 time.

da den var kølet godt af, smurte jeg huller med fødder og hænderne med olie og fyldte med gips (købt i hobby butik) da det var tørt, tog jeg det ud af formen (af trylledejen) og limte det på et lærred. Nu mangler jeg så at male det.

Jeg syntes det er pænt når fødder/hænder for ud af billed, men du kan jo også bare nøje med at bruge trylledejs formen og evt male den? - lave et hjerte evt og lave fod aftryk i det.

Skide smart, lyder indviklet men super nemt (:

Det er nemmere hvis du ikke bager trylledejen, men blot hælder gipsen direkte i trylledejen, så kan man snildt pille dejen af når gipsen er tør.

Anmeld

11. november 2012

Krisul

Men hvis man vil lave flere eksemplarer så er det vel bedst at bage trylledejen ikk? 

For ellers kan jeg godt se ideen i ikke at bage det.. 

Men fed ide forøvrigt, jeg tror jeg vil prøve det 

Anmeld

12. november 2012

JS<3

Freyasmor skriver:

Okay.. Jeg tænker skal dejen været brændt først? Kan man ikke bare hælde det i efter man har lavet aftrykket i dejen? Eller?? ;-) 

Og når det skal i et fad, for at det får sådan et 3D udseende, så skal fadet være fyldt godt op med dejen? Så hele hånden er dækket af dejen?? 

Kan man ikke bruge ler istedet?  

sikke mange spørgsmål..

Jeg har sådan et lille fad fra føtex hvor kun en fod og en hånd kan være, så jeg fyldte den helt op, der var rigeligt trylledej tilbage, men kan holde i en lukket pose længe (: jeg bagte dejen, tror jeg ikke at du kan slippe for. Og jeg trykkede hendes fod godt ned i

Anmeld

12. november 2012

JS<3

Krisul skriver:

Men hvis man vil lave flere eksemplarer så er det vel bedst at bage trylledejen ikk? 

For ellers kan jeg godt se ideen i ikke at bage det.. 

Men fed ide forøvrigt, jeg tror jeg vil prøve det 

Jeg bagte min, da jeg så altid havde en skabelon hvis nu gips aftrykket gik i stykker. Så det vil jeg klart anbefale (:

Anmeld

12. november 2012

morethanperfect

Freyasmor skriver:

Godaften Qvinder.. ;-) 

Nu hvor julen er nær så er det vist på tide at tænke på julegaver. Vi vil gerne lave hjemmelavede gaver fra vores lille Freya, til mormor, farmor og resten af familien , men er der nogen som ligger inde med en ide? 

Jeg tænker ligesom gipstryk osv?? 

Vi har købt en gips eller ler , bil i søstrene grene .. Så kan man selv male den .. Mener det er en sparebøsse faktisk .

Anmeld

12. november 2012

Deaktiveret profil

JS<3 skriver:

Jeg har sådan et lille fad fra føtex hvor kun en fod og en hånd kan være, så jeg fyldte den helt op, der var rigeligt trylledej tilbage, men kan holde i en lukket pose længe (: jeg bagte dejen, tror jeg ikke at du kan slippe for. Og jeg trykkede hendes fod godt ned i

Puha, så er 5 timers arbejde slut! 

Det er jo umuligt at få lille Freya på 6 uger til at holde sin hånd stille når vi laver aftryk, for hun vil da hellere knytte hånden!  

Sikke et arbejde - det kræver godt nok noget øvelse! Nu er kun faldet i søvn på mit bryst efter det hårde arbejde.. Glæder mig til at se resultatet.. 

Anmeld

12. november 2012

lucas<3

nu er min dreng ikke en baby mere..

men jeg har købt et puslespil hvor lucas sel kan male på det. det får hans mormor og papmorfar..

ellers får resten af familien på min side noget i trylledej han har lavt..  

Anmeld

13. november 2012

Chili

JS<3 skriver:

trylledej : to kopper mel, en kop salt, en kop vand og en spise ske olie. Jeg valgte at fylde buden af en lille fad (med bagepapir), og så trykkede jeg baby fod og hånd godt og dybt ned. Bagte det ved 100 grader i to timer 150grader i 1 time.

da den var kølet godt af, smurte jeg huller med fødder og hænderne med olie og fyldte med gips (købt i hobby butik) da det var tørt, tog jeg det ud af formen (af trylledejen) og limte det på et lærred. Nu mangler jeg så at male det.

Jeg syntes det er pænt når fødder/hænder for ud af billed, men du kan jo også bare nøje med at bruge trylledejs formen og evt male den? - lave et hjerte evt og lave fod aftryk i det.

Skide smart, lyder indviklet men super nemt (:

Hvilken lim bruger du til at lime det på lærredet? Det skal jo helst blive hængende, hihi

Og super idé! Det vil jeg prøve med min søn

Anmeld

13. november 2012

Deaktiveret profil

Chili skriver:

Hvilken lim bruger du til at lime det på lærredet? Det skal jo helst blive hængende, hihi

Og super idé! Det vil jeg prøve med min søn

Jeg tænker at bruge limpistol... ;-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.