Hjemmelavet julegaver fra babyer'.. ;-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.474 visninger
21 svar
0 synes godt om
7. november 2012

Deaktiveret profil

Godaften Qvinder.. ;-) 

Nu hvor julen er nær så er det vist på tide at tænke på julegaver. Vi vil gerne lave hjemmelavede gaver fra vores lille Freya, til mormor, farmor og resten af familien , men er der nogen som ligger inde med en ide? 

Jeg tænker ligesom gipstryk osv?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2012

JS<3

Freyasmor skriver:

Godaften Qvinder.. ;-) 

Nu hvor julen er nær så er det vist på tide at tænke på julegaver. Vi vil gerne lave hjemmelavede gaver fra vores lille Freya, til mormor, farmor og resten af familien , men er der nogen som ligger inde med en ide? 

Jeg tænker ligesom gipstryk osv?? 

Jeps jeg har idag lavet aftryk af fødder og hænder i trylledej, som efterfølgende bliver fyldt med gips (gips aftryk) og derefter kommer gips aftrykket på et lille lærred.

Anmeld

7. november 2012

Deaktiveret profil

JS<3 skriver:

Jeps jeg har idag lavet aftryk af fødder og hænder i trylledej, som efterfølgende bliver fyldt med gips (gips aftryk) og derefter kommer gips aftrykket på et lille lærred.

Det må du altså lige komme med en opskrift på.. ;-) 

Anmeld

7. november 2012

JS<3

trylledej : to kopper mel, en kop salt, en kop vand og en spise ske olie. Jeg valgte at fylde buden af en lille fad (med bagepapir), og så trykkede jeg baby fod og hånd godt og dybt ned. Bagte det ved 100 grader i to timer 150grader i 1 time.

da den var kølet godt af, smurte jeg huller med fødder og hænderne med olie og fyldte med gips (købt i hobby butik) da det var tørt, tog jeg det ud af formen (af trylledejen) og limte det på et lærred. Nu mangler jeg så at male det.

Jeg syntes det er pænt når fødder/hænder for ud af billed, men du kan jo også bare nøje med at bruge trylledejs formen og evt male den? - lave et hjerte evt og lave fod aftryk i det.

Skide smart, lyder indviklet men super nemt (:

Anmeld

11. november 2012

Deaktiveret profil

JS<3 skriver:

trylledej : to kopper mel, en kop salt, en kop vand og en spise ske olie. Jeg valgte at fylde buden af en lille fad (med bagepapir), og så trykkede jeg baby fod og hånd godt og dybt ned. Bagte det ved 100 grader i to timer 150grader i 1 time.

da den var kølet godt af, smurte jeg huller med fødder og hænderne med olie og fyldte med gips (købt i hobby butik) da det var tørt, tog jeg det ud af formen (af trylledejen) og limte det på et lærred. Nu mangler jeg så at male det.

Jeg syntes det er pænt når fødder/hænder for ud af billed, men du kan jo også bare nøje med at bruge trylledejs formen og evt male den? - lave et hjerte evt og lave fod aftryk i det.

Det bliver jeg nød til at prøve altså.. :-) 

Men er det bare alm. olie du smører rundt i formen inden du hælder gips i? :-) Og hvor nemt er det at få ud af formen så? :-) 

Anmeld

11. november 2012

LykkeB

JS<3 skriver:

Måske man skulle prøve det..

Anmeld

11. november 2012

JS<3

Freyasmor skriver:

Det bliver jeg nød til at prøve altså.. :-) 

Men er det bare alm. olie du smører rundt i formen inden du hælder gips i? :-) Og hvor nemt er det at få ud af formen så? :-) 

Helt alm olie, hilsen tørre jo hurtigt og er intet problem at få fri (:

Anmeld

11. november 2012

JS<3

LykkeB skriver:

Måske man skulle prøve det..

Man vil ihvertfald ikke fortryde om nogle år (:

Anmeld

11. november 2012

Deaktiveret profil

JS<3 skriver:

Helt alm olie, hilsen tørre jo hurtigt og er intet problem at få fri (:

Okay.. Jeg tænker skal dejen været brændt først? Kan man ikke bare hælde det i efter man har lavet aftrykket i dejen? Eller?? ;-) 

Og når det skal i et fad, for at det får sådan et 3D udseende, så skal fadet være fyldt godt op med dejen? Så hele hånden er dækket af dejen?? 

Kan man ikke bruge ler istedet?  

sikke mange spørgsmål..

Anmeld

11. november 2012

Bonderøvens kone

Køb stoffarve

- og lav fodaftryk/håndaftryk på forklæder - grydelapper - grillhandske osv.

Det hele kan købes i panduro hobby.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.