hvad kan vi gøre nu??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.376 visninger
29 svar
0 synes godt om
7. november 2012

Kay

i dag har elna (snart 3 måneder) stort set ik ville sove... og været meget mor pylret... hun har spist som hun plejer... men kun sovet en brøk del af hvad hun burde...

hendes numse er rød... og er blevet rødere i løbet af dagen... hun virker ik som om hun har ondt i maven (det har vi været igennem en del af)

ingen feber

hun gumler hele tiden på sin hånd (det har hun gjort siden hun opdagede den var der)

man kan se tand aftegninger på hendes gummer (det har man hele tiden kunne så tænker det er normalt??) ... men de er ik hævede...

hvad kan vi lige gøre?? nogle gode råd??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2012

Gardenia

Kay skriver:

i dag har elna (snart 3 måneder) stort set ik ville sove... og været meget mor pylret... hun har spist som hun plejer... men kun sovet en brøk del af hvad hun burde...

hendes numse er rød... og er blevet rødere i løbet af dagen... hun virker ik som om hun har ondt i maven (det har vi været igennem en del af)

ingen feber

hun gumler hele tiden på sin hånd (det har hun gjort siden hun opdagede den var der)

man kan se tand aftegninger på hendes gummer (det har man hele tiden kunne så tænker det er normalt??) ... men de er ik hævede...

Er det helt slemt med feber og smerter er der jo børnepanodil og der er også noget lokalbedøvende som du kan duppe på hendes gummer med en vatpind..

Her gav vi ham mange agurkestave, iskolde og skallen skåret af. Det hjalp på den hånd der. Og vi brugte hårtørren trofast hver eneste gang han blev skiftet og det holdte den røde numse nede.

Ellers er der jo bare tilbage og holde ud, er du heldig får hun dem lige efter hinanden, så er det lidt hurtigere overstået

Anmeld

7. november 2012

TaAsJu

Kay skriver:

ingen feber

Det lyder lige som min venindes datter.. Sådan var hun hvergang hun fik en tand.. Så måske det godt kan være det af lige vel!!! 

Håber hun får det beder

Anmeld

7. november 2012

Kay

TaAsJu skriver:

Det lyder lige som min venindes datter.. Sådan var hun hvergang hun fik en tand.. Så måske det godt kan være det af lige vel!!! 

Håber hun får det beder

sys bare det er lidt tidligt?

Anmeld

7. november 2012

Kay

Gardenia skriver:

Er det helt slemt med feber og smerter er der jo børnepanodil og der er også noget lokalbedøvende som du kan duppe på hendes gummer med en vatpind..

Her gav vi ham mange agurkestave, iskolde og skallen skåret af. Det hjalp på den hånd der. Og vi brugte hårtørren trofast hver eneste gang han blev skiftet og det holdte den røde numse nede.

Ellers er der jo bare tilbage og holde ud, er du heldig får hun dem lige efter hinanden, så er det lidt hurtigere overstået

jamen hun har jo netop ik feber  sys også det virker tidligt med tænder?

Anmeld

7. november 2012

TaAsJu

Kay skriver:

sys bare det er lidt tidligt?

Ja det ville jeg jo også mene.. Men de kommer jo tidligt ved nogen.. Min datter på snart 9 md er stadig tandløs men ved de to andre kom de omkring de 6 md.. 

Anmeld

7. november 2012

Julemusen

Vores søn fik tænder lige først han blev 3 måneder, så er ikke unormalt hvis det er dem der driller.
Køb gummedråber i håndkøb på apoteket. Det har hjulpet meget her! Har vi brugt flere gange om dagen.
Numsen ville jeg give lidt salve for at lindre svien. Bethanol brugte vi herhjemme.
Panodil junior i flydende form fik vi anbefalet af lægen til om natten. Der kan du lige forhører dig ved egen læge.
Og så sov han simpelthen i smørhullet om natten for trygheden gjorde at han sov meget bedre i de perioder hvor tænderne bryder ud.
I de værste tilfælde lagde jeg mig med ham om dagen også for at han kunne finde ro.
:-)

Anmeld

7. november 2012

EnGodMor

Kay skriver:

ingen feber

kig på VORES BØRN  under TIGERSPRING  hvis hun er 12 uger er det nok det

Anmeld

7. november 2012

Kay

TaAsJu skriver:

Ja det ville jeg jo også mene.. Men de kommer jo tidligt ved nogen.. Min datter på snart 9 md er stadig tandløs men ved de to andre kom de omkring de 6 md.. 

må kigge på hendes gummer igen i morgen... kan vel ik rigtig bruge agurke trikket når hun ik er stører 

Anmeld

7. november 2012

Gardenia

Kay skriver:

jamen hun har jo netop ik feber  sys også det virker tidligt med tænder?

Narj, altså det der lyder helt normalt. Det tog vel 3-4 ugers tid før vores drengs første sæt brød frem, først da vi så de to hvide tipper blev vi klar over det var derfor han havde haft massiv feber, rød numse, ekstremt dårligt humør..

Her blev der taget en hurtig beslutning om de panodiler, så kunne han få sovet om natten, agurk og andet blød kold frugt/grønt om dagen og hvis de smerter var helt vilde i dagstimerne, fik han duppet gummerne. Og det gik faktisk fint, hvis man da kan kalde 7 måneder i streg med avs i gummerne for fint......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.