Kan se på de andre svar, at det åbenbart er meget forskelligt fra sygehus til sygehus, hvad proceduren er, når første barn er kommet til verden ved kejsersnit.
Jeg fødte min den første ved kejsersnit i fuld narkose, da det virkelig skulle gå stærkt og ved selvfølgelig ikke, om dette har haft indflydelse på, hvad jeg har fået af vide.
På OUH bliver man indkaldt til en fødselsamtale i forbindelse med MD-scanningen. Her fik jeg af vide, at det var mit valg, om jeg ønskede planlagt kejsersnit eller at føde ved en fødselsplan.
Hvis jeg vælger at prøve at føde selv - vil der alt andet lige blive lagt en epidural, når jeg kommer ind på sygehuset, idet der er øget risiko for, at fødslen igen vil ende i kejsersnit.
Dernæst skal jeg åbne mig en cm i timen, ellers bliver det til kejsersnit, da arret efter fødsellægens opfattelse ikke kan holde til presset. Barnet må kun være 2 timer om at glide det sidste stykke ned i bækkenet og jeg må kun have presseveer i en time.
Jeg fik også af vide, at det er godt, at det er knap 3½ år siden jeg fik mit første kejsersnit, da arret så er helet rigtig godt og derfor ikke så sart/udsat.
Jeg ved ikke om ovenstående "kun" gælder for mig eller om det er retningslinjerne for OUH - det lød mest, som om det var generelt.. 
Sikke et langt svar jeg lige fik skrevet - håber det kan bruges
Anmeld