Kejsersnit 1. gang - alm. fødsel 2. gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.805 visninger
15 svar
0 synes godt om
6. november 2012

Lauras mor

Jeg fik AKS for ca. 5 måneder siden pga. UK. Havde tid til PKS, men vandet gik 4 dage inden. Jeg havde et stort ønske om at føde normalt, men jeg ville ikke prøve at gennemføre en sædefødsel.
Jeg er så småt begyndt at tænke på næste barn - graviditet og fødsel. Jeg vil stadig utrolig gerne føde normalt. Men hvordan kommer det til at foregå det, når jeg har fået KS første gang - Bliver der holdt mere øje med mig igennem graviditeten, bliver jeg sat igang før tid, osv.?

Håber nogen kan svare på mine spørgsmål

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2012

Mor til Mike

LouiseBP skriver:

Jeg fik AKS for ca. 5 måneder siden pga. UK. Havde tid til PKS, men vandet gik 4 dage inden. Jeg havde et stort ønske om at føde normalt, men jeg ville ikke prøve at gennemføre en sædefødsel.
Jeg er så småt begyndt at tænke på næste barn - graviditet og fødsel. Jeg vil stadig utrolig gerne føde normalt. Men hvordan kommer det til at foregå det, når jeg har fået KS første gang - Bliver der holdt mere øje med mig igennem graviditeten, bliver jeg sat igang før tid, osv.?

Kan ikke snakke udfra egen erfaring. Men har en veninde der fik kejsersnit 1 gang da hendes pige var sad i sædestilling.

2 gang fødte hun normalt, der blev ikke holdt ekstra øje med hende og hun blev ikke sat i gang før tid.. faktisk gik hun 14 dage over.

Anmeld

6. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg fik aks første gang og fødte normalt anden gang uden problemer. Jeg blev sat i gang på termins dato, pga mit blodtryg, men tror da godt man må gå over tid, hvis ellers man har en normal graviditet! 

Dog bliver man sat i gang med ballon kateter, hvis man før har fået ks. Og det er heldigvis ik så slemt som det lyder! Vh stine

Anmeld

6. november 2012

Bom

Jeg har godt nok ikke født endnu, men er gravid med nr to.. Jeg fik aks med vores første, da hun blev dårlig i min mave, lang historie.. Men jeg får lov til at prøve og føde selv denne gang, dog holder de lidt mere øje med ks fra sidst når jeg har veer.. Og så har vi haft en samtale med en overlæge, hvor det blev besluttet at lillebror skal vækst scannes ca 14 dage før termin, så han ikke bliver for stor.. Det er min største drøm og prøve og føde selv, så da mit bækken er meget lille blev den beslutning om scanning taget..
Kan fortælle til januar hvordan fødslen gik..

Anmeld

7. november 2012

SussieThyssen

LouiseBP skriver:

Min datter har født normalt to gange efter KS. Den første endda knapt 13 måneder efter KS.
Og der var ingen problemer.
De holdt godt øje med at bebsen ikke blev for stor, og hun blev sat i gang ca. 14 dage før termin med dem begge.
Hun fik to store og velskabte piger på 4300g begge gange, hvor den første fødsel tog 6 timer og den anden tog 3 timer.
Begge gange var det let og uden problemer.

Kærligst
Sussie

Anmeld

7. november 2012

Maja88

altså..man skal som regel være på sygehuset fra aktiv fødsel start.. du kan ikke få lov at komme i vand da der skal lyttes til baby hele tiden..

Anmeld

7. november 2012

ekebiv

Jeg fik AK første gang og 2. gang fødte jeg selv. Du kan ikke få epidural da du så ikke ville kunne mærke hvis arret går op og du kan ikke komme i vand da de skal holde øje med barnet fra du går i aktiv fødsel med de der dimser de sætter på maven. Om man kan komme i vand som smertelindring indtil man går i aktiv fødsel ved jeg faktisk ikke for jeg brugte kun en time på at åbne mig 9 cm og dér stod jeg nede i forhallen og talte med naboen ;-)

Anmeld

7. november 2012

bonnie81

LouiseBP skriver:

jeg fik aks med den første og planlage at føde normalt 2 gang der blev ik holdt ekstre øje med mig i graviditeten men fik afvide at når jeg fik veer sku jeg ringe til fødegang for de ville gerne have mig ind tidligere så de ku holde øje med mig under veerne ( der 22 mdr mellem mine børn ) en lille risiko for at arret ku springe op.jeg fik aks igen efter24 timer veer og 10 cm åben han lå forkert.

hilsen karina

Anmeld

7. november 2012

bonnie81

ekebiv skriver:

Jeg fik AK første gang og 2. gang fødte jeg selv. Du kan ikke få epidural da du så ikke ville kunne mærke hvis arret går op og du kan ikke komme i vand da de skal holde øje med barnet fra du går i aktiv fødsel med de der dimser de sætter på maven. Om man kan komme i vand som smertelindring indtil man går i aktiv fødsel ved jeg faktisk ikke for jeg brugte kun en time på at åbne mig 9 cm og dér stod jeg nede i forhallen og talte med naboen ;-)

jeg fik epidural 2 gang selvom jeg fik aks første gang de  holdte bare øje på kurven på skærmen

Anmeld

7. november 2012

ekebiv

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.