Han hoster konstant

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2012

Pige2009

SussieThyssen skriver:

Det bliver de vaccineret for i vore dage.

Kærligst
Sussie

Ikke nødvendigvis - der er i hvert fald udbrud i Odense

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2012

Pige2009

annec skriver:

Min dreng hoster konstant når han ligger ned i sin seng. Det er nærmest tørhoste. Og det er MEGET. I nat var vi vågne i 3 timer pga hoste. Og lige nu er det bare slemt igen. 

Det har stået på i 3 døgn nu. 

Nogen ideer til hvad det kan være? 

Min datter har også døjet meget med hoste - både almindelig tør og falsk strubehoste - og gør det stadig. Vi lindrer med kamillete med honning. Der er desværre ikke andet at gøre 

Anmeld

6. november 2012

SussieThyssen

Baagøe skriver:

Ikke nødvendigvis - der er i hvert fald udbrud i Odense

Får de ikke kighostevaccinen når de er de der 5-8 uger mere??

Anmeld

6. november 2012

Pige2009

SussieThyssen skriver:

Er faktisk i tvivl om den er med i programmet. Uagtet hvad er det jo frivilligt om man vil lade sit barn vaccinere. Men min læge fortalte også, at den (vaccinationen) kun giver 60% beskyttelse, så der er stadig risiko. Laura er vaccineret...

Anmeld

6. november 2012

Pige2009

SussieThyssen skriver:

Fandt lige dette link

http://www.ssi.dk/Service/Sygdomsleksikon/K/Kighoste.aspx

Anmeld

6. november 2012

SussieThyssen

Baagøe skriver:

Er faktisk i tvivl om den er med i programmet. Uagtet hvad er det jo frivilligt om man vil lade sit barn vaccinere. Men min læge fortalte også, at den (vaccinationen) kun giver 60% beskyttelse, så der er stadig risiko. Laura er vaccineret...

Det mener jeg så sandelig da også, at mine børnebørn er.
Jeg tror nu ikke på den med 60% (altså tvivler ikke på dine ord, men videnskabens) for, man indførte kighostevaccinationen, da jeg var lille, og min mor fik mig flux vaccineret. Men dengang var der stadig børn, der døde af det eller var syge i ugevis, fordi de IKKE var vaccineret.
Men som årene gik så blev det mere og mere ualmindeligt, og i mange, mange år, var kighosten så godt som væk fra landet.
Så det undrer mig lidt, hvis den skulle beskytte mindre end før.
Og så undrer det mig også at forældre ikke lader deres barn vaccinere mod netop den børnesygdom, da den er direkte livsfarlig. Så pyt med de andre børnesygdomme, men kighostem og Di-Te-Pol vaccinen er hul i hovedet ikke at modtage.

Iøvrigt hoster man ikke kun om natten, hvis man har kighoste, men døgnet rundt, og især ved anstrengelse.

Anmeld

6. november 2012

SussieThyssen

Baagøe skriver:

Fandt lige dette link

http://www.ssi.dk/Service/Sygdomsleksikon/K/Kighoste.aspx

Tak jeg gjorde det lige aktivt for dig..og så kigger jeg lige

Anmeld

6. november 2012

SussieThyssen

SussieThyssen skriver:

Aha..de har rykket på den og blandet den sammen med de andre vaccinationer.
Tror faktisk de har gjort vaccinen mildere siden de nu blander den sammen med de andre, nok derfor den ikke dækker så godt mere.

Da mine unger var små fik de den første vaccination, da de var 5 uger (kiggede lige i barnets bog) Igen da de var 8 uger og sidste gang da de var 5 mdr.

Er ikke enig med hvornår det er værst, men jeg kan huske fra mine legekammerater, der havde den, da jeg var barn, at de hostede som gale om dagen også. De kunne slet ikke løbe og lege elelr anstrenge sig det mindste.
Og hosten, den var skrækkelig at høre på.

Anmeld

6. november 2012

Mother-love

SussieThyssen skriver:

jeg har også lige været ved lægen med isabella. og vores læge sagde også at der var kighoste i omløb selvom de bliver vaccineret for det. og de ville ikke gøre noget ved det, dem der blev ramt blev ramt. de kunne ikke gøre noget ved det...

Anmeld

6. november 2012

Mother-love

jeg ville klart gå til lægen. isabella har flere gange haft de problemer med hoste. og det er hver eneste gang hun bliver forkølet.. vi har fået astma medicin til hende som hun skal have igennem vinteren. lægen har sagt at mange børn bliver ramt i de kolde tider. og perioderne hvor snot er meget fremme. de fleste vokser fra det ved 3 års alderen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.