1års undersøgelse underlig læge!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2012

vitapigen

Min datter var ca. samme str. da hun var 1 år (er nu 15 mdr) Og der har de aldrig været bekymret. Hun følger sin helt egen kurve og var også stor ved fødslen. Og min læge eller andre sundhedsfaglige personer er ikke bekymret over min pige.

Hvis jeg var jer, ville jeg vente på at kunne få den læge i er vant til at snakke med og tage en god snak med ham omkring det og fortælle ham hvad du har fået at vide af hans kollega.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
JulieWH skriver:

De er mennesker som du og jeg, så selvfølgelig kan de tage fejl. Men hellere at de gardere sig end at de frasiger sig et hvert ansvar. Lægen ved jo godt at det koster både tid og penge så det er næppe for at genere nogen.

Hmm....der er jeg nok lidt uenig med dig for jeg mener ikke at en læge må fejle netop fordi de er læger. Der er jeg lidt skrap på det område. Men det er en hel anden diskution. 

Men ja....er enig med dig i at det er bedre at gardere sig end at fratage sig alt ansvar men med det her synes jeg godt nok at det er pjat.

Anmeld

6. november 2012

anynom

Omsorgsgiver skriver:

Hmm....der er jeg nok lidt uenig med dig for jeg mener ikke at en læge må fejle netop fordi de er læger. Der er jeg lidt skrap på det område. Men det er en hel anden diskution. 

Men ja....er enig med dig i at det er bedre at gardere sig end at fratage sig alt ansvar men med det her synes jeg godt nok at det er pjat.

Så er vi enige om at være uenige

Anmeld

6. november 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
JulieWH skriver:

Så er vi enige om at være uenige

Ha ha, ja 

Anmeld

6. november 2012

Mor til Frederic og Freya

Kitty-Katten skriver:

Hej
Vi har i dag haft Phillip til sin 1 års undersøgelse ved lægen. Var en anden læge end den vi plejer (er i et lægehus) og er fuldstændig rundt på gulvet efter det her.
Vi har af SP og dagplejemoren og dagpleje pædagogen altid fået at vide at vi har en stor dreng der er langt foran sin udvikling.
Så kommer vi ind til denne læge som måler Phillip til 85 cm og 13.6 kg og hovedmål 49,5 cm.
Alle målene passer fint med hinanden men et uden for alle kurver Ift alder. Han var 54 cm og 3940 g ved fødslen så også en stor dreng der og har siden altid lagt to kurver over normalen.
Nu får vi så at vide at hun vil have os til en børnelæge med ham, fordi han er så stor. For der kan være noget genetisk i vejen.
Fortæller at fan altid har været stor og ingen nogensinde far sagt noget til det for højde, vægt og hovedmål følges ad. Min mand er 190 og jeg selv er 172 høj, og var som barn næsten lige så stor som min søn nu er. Men lægen mener stadig at han skal undersøges. Men har virkelig ikke lyst til at udsætte min søn for diverse undersøgelser og blodprøver fordi den her læge meget det når alle andre siger at alt er super!
Er frustreret og ved ikke om jeg skal kontakte børnelæge, SP eller den anden læge i lægehuset..?

De læger altså - de forstår at piske en stemning op...

De siger at de ca. skal vokse 25 cm det første leveår - nogle ligger under og andre over...

Så længe de trives og følger deres egen kurve er det jo okay.

Vi er selv høje; farmand 194 cm og jeg er 179 cm

Vores dreng var 3200g og 52 cm ved fødsel og ved 1 års us var han 83 cm og 9,9 kg.

Freya på snart 7 mdr er en bette lort i forhold til, på trods af at der kun var 1 cm og 10 g i forskel på dem ved fødsel.

Anmeld

6. november 2012

MomInTheMaking

Kitty-Katten skriver:

Hej
Vi har i dag haft Phillip til sin 1 års undersøgelse ved lægen. Var en anden læge end den vi plejer (er i et lægehus) og er fuldstændig rundt på gulvet efter det her.
Vi har af SP og dagplejemoren og dagpleje pædagogen altid fået at vide at vi har en stor dreng der er langt foran sin udvikling.
Så kommer vi ind til denne læge som måler Phillip til 85 cm og 13.6 kg og hovedmål 49,5 cm.
Alle målene passer fint med hinanden men et uden for alle kurver Ift alder. Han var 54 cm og 3940 g ved fødslen så også en stor dreng der og har siden altid lagt to kurver over normalen.
Nu får vi så at vide at hun vil have os til en børnelæge med ham, fordi han er så stor. For der kan være noget genetisk i vejen.
Fortæller at fan altid har været stor og ingen nogensinde far sagt noget til det for højde, vægt og hovedmål følges ad. Min mand er 190 og jeg selv er 172 høj, og var som barn næsten lige så stor som min søn nu er. Men lægen mener stadig at han skal undersøges. Men har virkelig ikke lyst til at udsætte min søn for diverse undersøgelser og blodprøver fordi den her læge meget det når alle andre siger at alt er super!
Er frustreret og ved ikke om jeg skal kontakte børnelæge, SP eller den anden læge i lægehuset..?

Hvis det kun er pga. Str. så ville jeg ikke udsætte mit barn for det. Min datter blev 1 år D.3 okt og vi var til 1 års undersøgelse i går, hun vejer 12,5 og er 87 cm lang ergo også en meget stor pige (hun vejede så også 4900 gr ved fødslen) men lægen sagde ikke noget om det. så er det bare det ville jeg nægte det. Læget skaber sig virkelig nogengange.

Anmeld

6. november 2012

Laulund87

JulieWH skriver:

Jeg synes ikke det skader at få henvisningen - I starter jo med en samtale før noget andet og hvis personalet på børneafdelingen ikke er enige med lægen, ja så skal der jo ikke ske mere.
Har helt ondt af lægerne efterhånden - enten bliver de skældt ud fordi de ikke gør nok eller så er de for pylrede...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.