Hej
Vi har i dag haft Phillip til sin 1 års undersøgelse ved lægen. Var en anden læge end den vi plejer (er i et lægehus) og er fuldstændig rundt på gulvet efter det her.
Vi har af SP og dagplejemoren og dagpleje pædagogen altid fået at vide at vi har en stor dreng der er langt foran sin udvikling.
Så kommer vi ind til denne læge som måler Phillip til 85 cm og 13.6 kg og hovedmål 49,5 cm.
Alle målene passer fint med hinanden men et uden for alle kurver Ift alder. Han var 54 cm og 3940 g ved fødslen så også en stor dreng der og har siden altid lagt to kurver over normalen.
Nu får vi så at vide at hun vil have os til en børnelæge med ham, fordi han er så stor. For der kan være noget genetisk i vejen.
Fortæller at fan altid har været stor og ingen nogensinde far sagt noget til det for højde, vægt og hovedmål følges ad. Min mand er 190 og jeg selv er 172 høj, og var som barn næsten lige så stor som min søn nu er. Men lægen mener stadig at han skal undersøges. Men har virkelig ikke lyst til at udsætte min søn for diverse undersøgelser og blodprøver fordi den her læge meget det når alle andre siger at alt er super!
Er frustreret og ved ikke om jeg skal kontakte børnelæge, SP eller den anden læge i lægehuset..?
Anmeld