1års undersøgelse underlig læge!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

890 visninger
16 svar
0 synes godt om
6. november 2012

Julemusen

Hej
Vi har i dag haft Phillip til sin 1 års undersøgelse ved lægen. Var en anden læge end den vi plejer (er i et lægehus) og er fuldstændig rundt på gulvet efter det her.
Vi har af SP og dagplejemoren og dagpleje pædagogen altid fået at vide at vi har en stor dreng der er langt foran sin udvikling.
Så kommer vi ind til denne læge som måler Phillip til 85 cm og 13.6 kg og hovedmål 49,5 cm.
Alle målene passer fint med hinanden men et uden for alle kurver Ift alder. Han var 54 cm og 3940 g ved fødslen så også en stor dreng der og har siden altid lagt to kurver over normalen.
Nu får vi så at vide at hun vil have os til en børnelæge med ham, fordi han er så stor. For der kan være noget genetisk i vejen.
Fortæller at fan altid har været stor og ingen nogensinde far sagt noget til det for højde, vægt og hovedmål følges ad. Min mand er 190 og jeg selv er 172 høj, og var som barn næsten lige så stor som min søn nu er. Men lægen mener stadig at han skal undersøges. Men har virkelig ikke lyst til at udsætte min søn for diverse undersøgelser og blodprøver fordi den her læge meget det når alle andre siger at alt er super!
Er frustreret og ved ikke om jeg skal kontakte børnelæge, SP eller den anden læge i lægehuset..?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2012

cnmigo

kan ikke råde dig, men kan da oplyse at min søn som fyldte to år den 2. oktober i år til sin 2 års undersøgelse var 84 cm og 12 kg!

Han er så også lille af sin alder pga meget sygdom = har stoppet hans vækst lidt, men han passer dog sammen; ikke for tyk/tynd i forhold til længden.

Vi forældre er så heller ikke de største; jeg er 173 og gemalen er 168, men alligevel.

Såååå med 1 års mellemrum mellem vores sønner syntes jeg nu han lyder stor? Eller også ER min Simon bare mikrolille??

Anmeld

6. november 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Sikke den læge godt nok er pjattet altså!!  

For mig at lyde er der intet galt med jeres søn! Han arver da bare jeres længde efter jer når nu I begge er høje. Og hans vægt passer jo også fint med højden! 

Jeg ville nok enten ringe til Sp. eller børnelægen og jeg er faktisk sikker på at de synes jeres dreng er helt perfekt som han er! Kan godt forstå at I bliver nervøse og urolige over lægens udtalelser så når I får at vide af enten Sp. eller børnelægen at jeres dreng er helt fint som han er så kan I måske slappe lidt af igen. 

Men come on sikke en pyller læge altså!!

Anmeld

6. november 2012

marloutti

Kitty-Katten skriver:

Hej
Vi har i dag haft Phillip til sin 1 års undersøgelse ved lægen. Var en anden læge end den vi plejer (er i et lægehus) og er fuldstændig rundt på gulvet efter det her.
Vi har af SP og dagplejemoren og dagpleje pædagogen altid fået at vide at vi har en stor dreng der er langt foran sin udvikling.
Så kommer vi ind til denne læge som måler Phillip til 85 cm og 13.6 kg og hovedmål 49,5 cm.
Alle målene passer fint med hinanden men et uden for alle kurver Ift alder. Han var 54 cm og 3940 g ved fødslen så også en stor dreng der og har siden altid lagt to kurver over normalen.
Nu får vi så at vide at hun vil have os til en børnelæge med ham, fordi han er så stor. For der kan være noget genetisk i vejen.
Fortæller at fan altid har været stor og ingen nogensinde far sagt noget til det for højde, vægt og hovedmål følges ad. Min mand er 190 og jeg selv er 172 høj, og var som barn næsten lige så stor som min søn nu er. Men lægen mener stadig at han skal undersøges. Men har virkelig ikke lyst til at udsætte min søn for diverse undersøgelser og blodprøver fordi den her læge meget det når alle andre siger at alt er super!
Er frustreret og ved ikke om jeg skal kontakte børnelæge, SP eller den anden læge i lægehuset..?

Det lyder som om den læge overreagerer lidt! Hvis hans mål passer sammen, så burde han være tip top, som de andre jo også siger... Og I er jo høje, så det har han jo også arvet.  

Vi har haft det omvendte problem, med Magne, som altid har ligget fire kurver under gennemsnittet. Men vi er altså også kun 157 og 165 cm høje, så han har jo ingen at blive stor efter. Nu som 18 mdr vejer han 9,7 kg og måler 77 cm. Men vi har altid fået at vide at alle hans mål passer sammen, så han er perfekt, bare lille og en langsom vokser... 

Anmeld

6. november 2012

-Sigrid-

Omsorgsgiver skriver:

Sikke den læge godt nok er pjattet altså!!  

For mig at lyde er der intet galt med jeres søn! Han arver da bare jeres længde efter jer når nu I begge er høje. Og hans vægt passer jo også fint med højden! 

Jeg ville nok enten ringe til Sp. eller børnelægen og jeg er faktisk sikker på at de synes jeres dreng er helt perfekt som han er! Kan godt forstå at I bliver nervøse og urolige over lægens udtalelser så når I får at vide af enten Sp. eller børnelægen at jeres dreng er helt fint som han er så kan I måske slappe lidt af igen. 

Men come on sikke en pyller læge altså!!

Anmeld

6. november 2012

anynom

Jeg synes ikke det skader at få henvisningen - I starter jo med en samtale før noget andet og hvis personalet på børneafdelingen ikke er enige med lægen, ja så skal der jo ikke ske mere.
Har helt ondt af lægerne efterhånden - enten bliver de skældt ud fordi de ikke gør nok eller så er de for pylrede...

Anmeld

6. november 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
JulieWH skriver:

Jeg synes ikke det skader at få henvisningen - I starter jo med en samtale før noget andet og hvis personalet på børneafdelingen ikke er enige med lægen, ja så skal der jo ikke ske mere.
Har helt ondt af lægerne efterhånden - enten bliver de skældt ud fordi de ikke gør nok eller så er de for pylrede...

Jeg synes bare at det er spild af både lægernes, forældrernes og den lille drengs tid. Nej, jeg kan jo ikke sidde her og sige at der ikke er noget galt men jeg synes bare at det virker så åbenlyst at der intet er i vejen med drengen. 

Man kan ikke altid stole på lægerne. Har selv erfaring med det desværre....

Anmeld

6. november 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Min søn er 2 år og er 86 høj og vejer 11.5 jeg kan se at han er lille og tynd i forhold til de andre børn i vuggestuen og lægen siger bare at han er fin. Jeg ville ønske at det var os der kunne få en henvisning til børne afd.

Anmeld

6. november 2012

anynom

Omsorgsgiver skriver:

Jeg synes bare at det er spild af både lægernes, forældrernes og den lille drengs tid. Nej, jeg kan jo ikke sidde her og sige at der ikke er noget galt men jeg synes bare at det virker så åbenlyst at der intet er i vejen med drengen. 

Man kan ikke altid stole på lægerne. Har selv erfaring med det desværre....

De er mennesker som du og jeg, så selvfølgelig kan de tage fejl. Men hellere at de gardere sig end at de frasiger sig et hvert ansvar. Lægen ved jo godt at det koster både tid og penge så det er næppe for at genere nogen.

Anmeld

6. november 2012

Mettefpigen

Jeg synes også det lyder voldsomt af lægen, men han gør det jo kun af en god mening... Lukas vejede til hans 1 års 9,7 kg! Helt perfekt! Det siges jo at msn til 1 års "skal" veje 3 dobbelt af ens fødselsvægt :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.