Hvor er det bare hårdt at have en små spisende dreng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2012

B&J

Gigl skriver:

Ja, og indrømmet har jeg da også i tidligere perioder haft fokus på den aftensmad, hvor jeg bad ham spise bare LIDT mere og så LIDt mere.. med det resultat at han altså så bare stritter HELT imod. Og så kommer jeg jo ingen vegne. 

Det hjælper heldigvis at tage en slapper omkring det... og nu elsker han at hjælpe til med madlavning og spiser gerne nye ting.. ikke så meget af det, men han er ikke kræsen  

Så nu hvor han er nået til en alder af 5 synes jeg endelig at jeg kan slappe af omkring det ;D 

Så det skal nok gå for jer også  

tak ja med tiden bliver det sikkert nemmer daniel elsker at hjælpe med maden og spiser gerne med hvis det er frugt og grønt hihihihi eller en tør pasta og han får lov at smage også nye ting men aldrig så han bliver mænt men han skal være med så han kan se maden ikke bare er kedeligt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2012

Rikke, Liam & Linus

Vil da bare lige sige at du skal være meget taknemmelig for at han spiser så meget som ham gør. Aftensmaden har mange små børn det jo svært ved. 

Min søn spiser sjældent morgenmad, kun en smule til frokost. Spiser hverken rugbrød eller pålæg. Kommer ofte hjem fra bh med en stadig halvfuld madkasse. Nægter ofte at spise aftensmad og vil IKKE smage på noget som helst nyt. Er for tiden helt holdt op med at spise al slags kød, ris og pasta. Han elsker at lave mad, og får lov til det stort set hver dag. Han nægter bare at smage på det. 

Han er undervægtig og får tilskudsdrikke for at holde vægten nogenlunde ved lige. 

Så det kunne såmænd være meget værre 

Anmeld

6. november 2012

B&J

Rikke, Liam & Linus skriver:

Vil da bare lige sige at du skal være meget taknemmelig for at han spiser så meget som ham gør. Aftensmaden har mange små børn det jo svært ved. 

Min søn spiser sjældent morgenmad, kun en smule til frokost. Spiser hverken rugbrød eller pålæg. Kommer ofte hjem fra bh med en stadig halvfuld madkasse. Nægter ofte at spise aftensmad og vil IKKE smage på noget som helst nyt. Er for tiden helt holdt op med at spise al slags kød, ris og pasta. Han elsker at lave mad, og får lov til det stort set hver dag. Han nægter bare at smage på det. 

Han er undervægtig og får tilskudsdrikke for at holde vægten nogenlunde ved lige. 

Så det kunne såmænd være meget værre 

det er jeg ked af at læse det i går igennem...

ja det kunne være meget meget være men puhh syntes nu stadig det er hårdt.... men lige meget til alle måltider spiser han dog ikke det kan stadig kun være en lille hapser....

Anmeld

6. november 2012

SussieThyssen

B&J skriver:

hov ja det glemte jeg at skrive han vil gerne have pizza når vi køber ude fra men kold pizza vil han ikke have muffin formene har vi prøvet uden held desværre

og dressing vil han heller ikke have ikke nogle form af det vi har desværre prøvet så når han får rugbrød kommer der eftra smør osv på..

men når vi laver aftensmad til ham tager vi altid lidt pasta lidt grønt og altid kød også på for ind i mellem smager han men det ryger desværre ud igen men det er da en start

hvis han ingen ting spiser af det jamen så venter vi ½time tid også spør vi om han vil have en rugbrød eller havregryn

Fint nok.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.