Hvor er det bare hårdt at have en små spisende dreng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

675 visninger
13 svar
0 synes godt om
6. november 2012

B&J

Jaaa lige nu har jeg endelig bare lyst til at skrige fordi det gør jeg ellers ikke...

men PYHHH hvor er det HÅRDT når man har en dreng der er en små spiser...

heldigvis spiser han morgenmad formiddagsmad og middagsmad og eftermiddagsmad

det har vi ventet på meget længe men  nu spiser han rimelig okay...

det eneste vi håber på er han en dag syntes aftensmaden er mere spænde...

alt kød nægter han

hvis han får ris nægter han hvis han får kartofler nægter han men pasta kan han spise ind i mellem også grønt og frugt elsker han overalt på jorden

og vi har prøvet alt og han smager heldigvis på alt men puhh det er hårdt men ja jeg skal huske hvor langt han er kommet forhold før... og når han altid har været en små spiser...

skulle bare lige lukke en masse ud for det gør altså lidt ondt inden i

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2012

Sujan

Føler med dig.. håber det bliver bedre og som du skriver er i allerede nået langt..
Er selv lidt nervøs for at det også bliver sådan her..
Min datter er 7 mdr. Og jeg laver ikke andet end at blende, mose, koge, rengøre o.s.v. og hun spiser måske 2 mundfulde og så nægter hun at spise mere... Og hvis det skal være sådan når hun også bliver større så bliver det hårdt...

Anmeld

6. november 2012

B&J

Sujan skriver:

Føler med dig.. håber det bliver bedre og som du skriver er i allerede nået langt..
Er selv lidt nervøs for at det også bliver sådan her..
Min datter er 7 mdr. Og jeg laver ikke andet end at blende, mose, koge, rengøre o.s.v. og hun spiser måske 2 mundfulde og så nægter hun at spise mere... Og hvis det skal være sådan når hun også bliver større så bliver det hårdt...

jaaa sådan var det her fra dag 1 af her hjemme han gjorde det også med sin mælk i sutteflaksen...

og grøden da vi kom til det...

men som sagt frugt og grønt der kunne han spise i alt evighed....

og sjovt nok er det også sådan med slik det gider han heller ikke hvis vi er heldig så spiser han lidt popcorn eller lidt chips og lidt frugt karmel... men ja det er hårdt når man ved børn bare bør spise men alle siger vi har en sund og rask dreng med fuld af energi og ja det har han... og jordens dejligste dreng vi mangler  bare den dumme mad.... vi skal bare have is i maven men ind i mellem er det bare sååååå hårdt

Anmeld

6. november 2012

SussieThyssen

B&J skriver:

Jaaa lige nu har jeg endelig bare lyst til at skrige fordi det gør jeg ellers ikke...

alt kød nægter han

hvis han får ris nægter han hvis han får kartofler nægter han men pasta kan han spise ind i mellem også grønt og frugt elsker han overalt på jorden

og vi har prøvet alt og han smager heldigvis på alt men puhh det er hårdt men ja jeg skal huske hvor langt han er kommet forhold før... og når han altid har været en små spiser...

Hvis han ikke har lyst til noget om aftenen andet end frugt og grønt, så lad ham dog slippe med det.
Kød kan han få som koldt til de andre måltider.

Nogle mennesker kan bare ikke lide varm mad...og ja...jeg siger MENNESKER, for der er vitterligt masser af mennesker over hele jorden, der ikke spiser varm mad, og også mennesker, der ganske enkelt ikke kan lide det.

Jeg ved ikke hvorfor det er så vigtigt med al den varme mad
Jeg har det ligesom min den ældste, jeg bryder mig heller ikke ret meget om det.
Jo, en gang imellem, men stod det til mig, fik vi kun varm mad her i huset 1 eller 2 dage om ugen..højest. Resten af tiden ville det være fint med brød, grønt, frugt og lidt kødrester som pålæg.

En anden ting er, at det faktisk ikke er spor sundt at overfylde maven om aftenen.
Så lad være med at focusere på det, og lad ham selv styre det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

6. november 2012

B&J

SussieThyssen skriver:

Hvis han ikke har lyst til noget om aftenen andet end frugt og grønt, så lad ham dog slippe med det.
Kød kan han få som koldt til de andre måltider.

Nogle mennesker kan bare ikke lide varm mad...og ja...jeg siger MENNESKER, for der er vitterligt masser af mennesker over hele jorden, der ikke spiser varm mad, og også mennesker, der ganske enkelt ikke kan lide det.

Jeg ved ikke hvorfor det er så vigtigt med al den varme mad
Jeg har det ligesom min den ældste, jeg bryder mig heller ikke ret meget om det.
Jo, en gang imellem, men stod det til mig, fik vi kun varm mad her i huset 1 eller 2 dage om ugen..højest. Resten af tiden ville det være fint med brød, grønt, frugt og lidt kødrester som pålæg.

En anden ting er, at det faktisk ikke er spor sundt at overfylde maven om aftenen.
Så lad være med at focusere på det, og lad ham selv styre det.

Kærligst
Sussie

vi tilbyder ham altid aftensmaden først og der efter havregryn eller en rugbrødsmad....

for frugt og grønt får han ingen sul på kroppen af han er en lille dreng i forvejen

men ja det er det vi får ind i hovede aftensmaden skal være varm og helst spise som os andre det er bare vores hoveder der skal tænke anderledes....

Anmeld

6. november 2012

DitteFisk

B&J skriver:

alt kød nægter han

Ja det er ved gud ikke nemt. Jeg kender det udemærket. 

Vores gyldne middelvej har været at accepterer at hans hovedmåltid bare aldrig bliver aftenssmaden.. og at pres eller fokus på mad-spisning på ingen måde hjælper - hellere det modsatte. Selvom det knuger i mig når han næsten intet spiser ved et måltid, så siger jeg ingenting.. det er den afslappede stemning der gør at han spiser mere en anden dag.. hvis jeg først beder ham spise lidt mere, så skyder jeg mig i foden. 

Det har så også hjulpet gevaldigt at få fjernet mandler - det fik han i sommer .. og selvom han tabte 2 kg efter operationen, så tog han hurtigt hele 5 kg på (altså 3 ekstra end før)  

Men han bliver aldrig en stor-spiser.. det må man nok erkende. 

Så mine medfølende tanker fra en anden mor, der også har kæmpet med en små-spiser 

Anmeld

6. november 2012

B&J

Gigl skriver:

Ja det er ved gud ikke nemt. Jeg kender det udemærket. 

Vores gyldne middelvej har været at accepterer at hans hovedmåltid bare aldrig bliver aftenssmaden.. og at pres eller fokus på mad-spisning på ingen måde hjælper - hellere det modsatte. Selvom det knuger i mig når han næsten intet spiser ved et måltid, så siger jeg ingenting.. det er den afslappede stemning der gør at han spiser mere en anden dag.. hvis jeg først beder ham spise lidt mere, så skyder jeg mig i foden. 

Det har så også hjulpet gevaldigt at få fjernet mandler - det fik han i sommer .. og selvom han tabte 2 kg efter operationen, så tog han hurtigt hele 5 kg på (altså 3 ekstra end før)  

Men han bliver aldrig en stor-spiser.. det må man nok erkende. 

Så mine medfølende tanker fra en anden mor, der også har kæmpet med en små-spiser 

Kæmpe krammer til dig, hvor er det skønt at høre fra andre man bare skal smile og lade det være ved det... for det er også det vi gør men ind i mellem gør det bare såååå ondt... men ja vi skal lære at leve med det og være taknemlig for det han spiser når han spiser....

Anmeld

6. november 2012

SussieThyssen

B&J skriver:

vi tilbyder ham altid aftensmaden først og der efter havregryn eller en rugbrødsmad....

for frugt og grønt får han ingen sul på kroppen af han er en lille dreng i forvejen

men ja det er det vi får ind i hovede aftensmaden skal være varm og helst spise som os andre det er bare vores hoveder der skal tænke anderledes....

Hvordan har han det med kold pizza og små tærter, som kolde?
Du kan også lave små "cupcakes" til ham men lavet på grahamsmel og med små kødstykker i.
Du kan servere dem med små gulerodsstave, fine små ærter og lave dip til ham på fed cremefraiche rørt op med lidt mayonaise, så det ikke er surt.
Du kan også lave salater til ham rørt med mayonaise og cremefraiche, med karry, æblestykker og små stykker kylling, osv osv.
Der er uendelige muligheder

Anmeld

6. november 2012

DitteFisk

B&J skriver:

Kæmpe krammer til dig, hvor er det skønt at høre fra andre man bare skal smile og lade det være ved det... for det er også det vi gør men ind i mellem gør det bare såååå ondt... men ja vi skal lære at leve med det og være taknemlig for det han spiser når han spiser....

Ja, og indrømmet har jeg da også i tidligere perioder haft fokus på den aftensmad, hvor jeg bad ham spise bare LIDT mere og så LIDt mere.. med det resultat at han altså så bare stritter HELT imod. Og så kommer jeg jo ingen vegne. 

Det hjælper heldigvis at tage en slapper omkring det... og nu elsker han at hjælpe til med madlavning og spiser gerne nye ting.. ikke så meget af det, men han er ikke kræsen  

Så nu hvor han er nået til en alder af 5 synes jeg endelig at jeg kan slappe af omkring det ;D 

Så det skal nok gå for jer også  

Anmeld

6. november 2012

B&J

SussieThyssen skriver:

Hvordan har han det med kold pizza og små tærter, som kolde?
Du kan også lave små "cupcakes" til ham men lavet på grahamsmel og med små kødstykker i.
Du kan servere dem med små gulerodsstave, fine små ærter og lave dip til ham på fed cremefraiche rørt op med lidt mayonaise, så det ikke er surt.
Du kan også lave salater til ham rørt med mayonaise og cremefraiche, med karry, æblestykker og små stykker kylling, osv osv.
Der er uendelige muligheder

hov ja det glemte jeg at skrive han vil gerne have pizza når vi køber ude fra men kold pizza vil han ikke have muffin formene har vi prøvet uden held desværre

og dressing vil han heller ikke have ikke nogle form af det vi har desværre prøvet så når han får rugbrød kommer der eftra smør osv på..

men når vi laver aftensmad til ham tager vi altid lidt pasta lidt grønt og altid kød også på for ind i mellem smager han men det ryger desværre ud igen men det er da en start

hvis han ingen ting spiser af det jamen så venter vi ½time tid også spør vi om han vil have en rugbrød eller havregryn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.