Sagen er den, at vi har købt hus - uden ejerskifteforsikring, fordi vi havde en sagkyndig ude og kigge det hele efter i sømmene. Han fandt så nogle ting, som vi satte sælger igang med at gøre noget ved, inden vi ville købe huset. Sælger gik med til at få ordnet det hele; blandt andet at vandet stod op i toilettet. Sælger fik en ud der lavede en kikkertundersøgelse af vores system og konstaterede, at problemet ikke skyldtes vores afløb ud af huset, men at det skyldtes kommunens kloarksystemer.
NU viser det sig så, at det alligevel er huset den er gal med (måske også kommenens). Vandet i toielettet render stadig ikke ret godt ud og det gør det jo så selvfølgelig heller ikke i alle andre afløb. Fx er vandet i vores køkkenhåndvask 5-10 min. om at løbe ud. Vi har lige haft en vvs-mand ude og spule det hele igennem. Men der skal en slamsuger til, siger han.
Mit spørgsmål er så: Er det sælger der står for den regning - eller er det køber? Og hvad gør man, uden en ejerskifteforsikring.
Problemet er jo, at det var noget sælger indgik aftale om at få ordnet, INDEN vi flyttede ind.
(Jeg gider ikke høre nogle dumme kommentare om, hvor dumme vi har været ikke at købe ejerskifteforsikring. Vi blev rådgivet af vores advokat til ikke at købe forsikringen, da alt var tjekket efter og sælger havde indgået aftale om, at fixe det, der ikke var iorden.)
Anmeld