Enhedslisten - at lovliggøre at søskende må få børn sammen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2012

mpr

Ved ikke om det er at få børn sammen, men sex med både søskende og forældre... PUHA føj.. Jeg håber virkelig ikke det kommer igennem for synes virkelig det er grotesk om det så er er at får børn oven i eller ej..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2012

MediaAnarchy

Bare fordi vi synes noget er ulækkert og forkert behøver dte ikke nødvendigvis at være ulovligt.

Jeg er endnu en gang blevet forundret over den almene danskers uvidenhed, snerpethed og 'jeg-ved-bedst'-holding på facebook.

Jeg synes ikke det lyder som en god idé at være kærester og have sex med ens søskende.
Men hvis det drejer sig om to voksne søskende der er forelskede i hinanden, lige meget hvor blæst det lyder i mit hovede, har jeg egentlig ikke lyst til at staten skal bestemm eom det er lovligt eller ej.

Desuden er det lovligt i de fleste europæiske lande - så SÅ langt ude er idéen altså heller ikke.

Der er også folk der synes at homoseksuel sex er ulækkert, at sex med ekstremt overvægtige er ulækkert osv. Heldigvis er det ikke vores menig om ulækker vs. normalt der skal bestemme om noget skal være lovligt.

De folk der blandt andet på facebook hujer op om at det næste vel bliver at sex mellem forældre og børn, og pædofili, bliver lovligt er efter min mening langt mere ekstreme i deres meninger end Enhedslisten.
man skal være godt og grundig gal i skallen for at se en sammenhæng mellem sex mellem to vokse søskende og sex mellem voksne og børn.

Anmeld

6. november 2012

mpr

MediaAnarchy skriver:

Bare fordi vi synes noget er ulækkert og forkert behøver dte ikke nødvendigvis at være ulovligt.

Jeg er endnu en gang blevet forundret over den almene danskers uvidenhed, snerpethed og 'jeg-ved-bedst'-holding på facebook.

Jeg synes ikke det lyder som en god idé at være kærester og have sex med ens søskende.
Men hvis det drejer sig om to voksne søskende der er forelskede i hinanden, lige meget hvor blæst det lyder i mit hovede, har jeg egentlig ikke lyst til at staten skal bestemm eom det er lovligt eller ej.

Desuden er det lovligt i de fleste europæiske lande - så SÅ langt ude er idéen altså heller ikke.

Der er også folk der synes at homoseksuel sex er ulækkert, at sex med ekstremt overvægtige er ulækkert osv. Heldigvis er det ikke vores menig om ulækker vs. normalt der skal bestemme om noget skal være lovligt.

De folk der blandt andet på facebook hujer op om at det næste vel bliver at sex mellem forældre og børn, og pædofili, bliver lovligt er efter min mening langt mere ekstreme i deres meninger end Enhedslisten.
man skal være godt og grundig gal i skallen for at se en sammenhæng mellem sex mellem to vokse søskende og sex mellem voksne og børn.

Den med børn og forældre er også på tale bare lige hvis du ikke vidste det Så længe barnet bare er over 18 o_O

Anmeld

6. november 2012

Barbamama

Chel1992 skriver:

Den med børn og forældre er også på tale bare lige hvis du ikke vidste det Så længe barnet bare er over 18 o_O

SERIØST?? Fy for helvede! NU mangler jeg virkelig bræk-smileyen!

Anmeld

6. november 2012

MediaAnarchy

Chel1992 skriver:

Der fik jeg vist ikke formuleret mig selv ordentligt. Jeg mente mellem forældre og børn hvor barnet stadig er barn.
Jeg kan dog stadig godt se det problematiske i myndige børn og forældre forhold. AT der er et tillidsforhold og en autoritetsfigur der problematisere at finde ud af hvornår noget frivilligt.

Jeg taler heller ikke for en fuld lovliggørelse, men jeg synes altså ikke det er så slemt at man tager det op til overvejelse. Og jeg modreagere bare på den enorme pegen fingre og fy-for-fanden attitude der har været - og så det at medierne har fået det fordrejet til at det er en af Enhedslistens kerneværdier

Desuden synes jeg at det er latterligt at en stor del af argumenterne går på at det fortsat skal være ulovligt pga risikoen for misdannelser - når flere eksperter har udtalt at det ikke er et stort problem.

Anmeld

6. november 2012

Elgaard73

Nu har jeg ikke læst artiklen, så ved ikke om den kun handler om sex mellem søskende, eller om den også handler om at søskende skal have lov til at få børn sammen....

Med hensyn til det med søskende der har sex sammen...Det kan altså ikke bringe mit pis i kog. Hvis de har lyst til det, jamen så lad dem... Jeg tænker jo selvfølgelig nok mit om det, men det gør jeg også om visse andre sexuelle præferancer...

Men skal de også kunne få børn sammen...? Nej, der stejler jeg... Ser vi på dyreverdenen, så er det altså ikke smart at krydse en direkte blodlinie. Det fører meget ofte til fosterdød, dødfødsel, misdannelser, multihandicaps, mutationer, ingen fertilitet hos afkommet osv... Og inden nogen misforstår mig, så mener jeg jo ikke at sådanne børn ikke må få en plads i vores verden, men at ligefrem udfodre skæbnen...Hmm...

Anmeld

6. november 2012

modesty

Hvorfor skal sex mellem søskende være ulovligt? 

Jeg kan forstå hvorfor sex mellem forældre og børn skal. Der er et magt- og autoritetsforhold der er skævt og altid vil være i forælderens favør. Så det vil være noget nær umuligt at objektivt vurdere om et sådant forhold er frivilligt eller ej. De fleste børn vil gøre stort set alt for deres forældres kærlighed  - også som voksne og specielt hvis de er vokset op i et miljø hvor den slags er OK.

Men jeg kan ikke se hvorfor søskende ikke må have sex med hinanden eller få børn med hinanden. Hvis argumentet er gen-fejl på børnene, har der jo også i medierne været fokus på dette. Hvorfor skal det være lovligt at en person der bærer på en medfødt gen-fejl som vedkommende har 50% sandsynlighed for at videregive, får børn? Mens  det skal være ulovligt for søskende, hvor risikoen for gen-fejl er betydeligt lavere?

Man må jo se på logikken og ikke på hvad man selv synes er ad.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.