Enhedslisten - at lovliggøre at søskende må få børn sammen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.874 visninger
16 svar
0 synes godt om
6. november 2012

Pinkrose

Ja hvad er jeres holdning til det? Så det lige på nettet, til at starte med troede jeg lidt det var en joke, men åbenbart ikke.
Hvad er jeres mening omkring at lade søskende få børn med hinanden ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2012

JS<3

Søskende er søskende og bør ikke lave børn sammen. Det for underligt, får det helt dårligt ved tanken om at skulle være sammen med en af mine brødre.

Anmeld

6. november 2012

anna111

Profilbillede for anna111

jeg syntes virkelig det er langt ude og jeg kan slet ikke forstå hvorfor de tager det op 

Anmeld

6. november 2012

Miin'Baby'Mus

Denisep skriver:

Ja hvad er jeres holdning til det? Så det lige på nettet, til at starte med troede jeg lidt det var en joke, men åbenbart ikke.

Fakta-tjek: Enhedslisten vil IKKE gøre sex mellem søskende lovligt.

En artikel i gårsdagens Politiken, som vandrede til flere andre medier, hævdede, at Enhedslisten vil fjerne forbuddet mod søskendesex. Det er fuldstændig forkert. Pernille Skipper blev fejlciteret.

Enhedslisten afventer strafferådets overvejelser om emnet, fuldstændig ligesom de øvrige partier gør det. Læs mere i Ekstra Bladet: http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article1858896.ece

Nu er jeg medlem af EL på facebook og de annoncerede lige dette nu 

Men min egen mening er direkte: Ad, og forstår slet ikke at man inde i hovedet, feks en far der voldtager hans børn, syntes det er fedt og en dejlig ting  (sygdom eller ej - kan overhovedet ikke se det)

Anmeld

6. november 2012

Camulla

Denisep skriver:

Som jeg har forstået det, så er det jo ike fordi de går ind for, at søskende skal have børn sammen, de mener stadig at det er forkert, ik? De mener bare ikke, at der skal være en lov omkring det, da det ikke er statens ansvar, men menneskets eget ansvar. Er det rigtigt forstået?? 

Anmeld

6. november 2012

B&J

lige meget hvad søskende skal ikke have børn sammen

Anmeld

6. november 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Tanken om at jeg skulle være sammen med min bror MAKES ME SICK! Ad.... For mit vedkommende er det direkte ulækkert og kan slet ikke forstå at andre (måske) synes det ville være acceptabelt og helt "normalt". Søskende er søskende og ikke elskere. 

Anmeld

6. november 2012

tarkoflen

Jeg synes det er langt ude! Og de ganske få tilfælde, som hun siger, hvor det kunne være et problem, altså hvor det er to halvsøskende, der ikke har kendt hinanden eller møder hinanden og bliver forelsket, dem må man så tage stilling til, det kan altså ikke være ret mange tilfælde, hvor det sker!

Her tænker jeg på et program om donorbørn der var på dr for et halvt års tid siden, hvor der var et par, hvor de fandt ud af, at manden var donorbarn og at den donorsæd der var brugt teoretisk kunne være fra kvindens far... Der kan man diskutere, om det ville være rimeligt at de skulle flytte fra hinanden og ikke måtte være kærester! Men altså det er jo stort set ingen det så sker for! Og de havde da heller ikke samme far!

Men sex mellem traditionelle søskende synes jeg er helt forkert og på grænsen til et overgreb! Kan slet ikke se, at man kan forelske sig i sin søskende! Det er helt forkert!

Anmeld

6. november 2012

Gardenia

Der var jo det der søskendepar der havde været på studieophold i udlandet (tror jeg) og var kommet hjem, hun var gravid og det var så brors?

Men nu kan jeg ikke huske om det var en dansk historie

Anmeld

6. november 2012

FrkZier

Denisep skriver:

jeg tænker - det ikke fordi de tvinger folk til at have sex med deres søskende..

og hvis der så er nogen søskende derude der har sex, har de det altså uanset om det er lovligt eller ulovligt.

jeg kan personligt så ikke sætte mig ind i at man har lyst til at have sex med sine søskende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.