Gardenia skriver:
Ja, det har jeg godt forstået. Jeg synes stadig det er en gammeldags tilgang til tingene, hvorfor er der ikke en debat om at vi som forældre må lære vores drenge at kunne sidde stille og lære vores piger at hamre et søm i et bræt? Hvad gør vi med os forældre der har lært vores børn det? hvorfor skal vi puttes i kasser, fordi der er et mindretal af forældre der åbenbart ikke gør det?
Det er såmænd blot det der er min dybe undren..
Jeg er selv en kan-selv-kvinde og jeg ville da hade at skulle i lyserød klasse, bare fordi jeg har tissekonen. Sådan var det også da jeg var mindre, fik spat af tøserne.
Klar over hvor mange gange jeg er blevet antaget for at være en dreng?? Rigtig rigtig mange gange..
Og jeg ved at der er drenge der heller vil lege med piger og vice verca, men det er jo ikke det forsøget går ud på.
De har fundet ud af at flere drenge bliver et år længere i børnehaven, og det vil de se om de kan lave op på ved at dele den om omkring 2timer tre gange om ugen. De vil prøve at hjælpe nogle børn med at komme i skole sammen med deres kammerater og sidder i og brokker jer over kønsroller..
alle børn er forskellige, en anden sagde at hendes søn legede med piger, så var han måske også på level med dem og ikke havde brug for det.
lad nu vær med at gå op i en spids over et forsøg. Det her er to børnehaver, og hvem siger at forældrene ikke har givet lov. Pædagogerne går jo ikke bare i gang, de snakker jo nok med forældrene først. For det er deres børn.
Hvis det sker i dit barns børnehave, så sig nej.
Anmeld