Kønsopdelte børnehaver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2012

Carl-Emil's mor

Wimmie skriver:

Rolig nu...inden du overbrækker det hele 

1. Det er ikke hele tiden - kun 3 formiddage om ugen

2. Det er et forsøg og med en meget god begrundelse...Hvis det kan gøre at drengene ikke skal vente et år mere før de kan komme i skole, er det så ikke værd at prøve?

Der er jo ingen der siger at det er en endelig løsning...

3. Det med 'rød' og 'blå' stue er sikkert bare et eksempel - tror faktisk det er de færreste børnehaver der kørere med farver mere; i dag hedder de vel allesammen noget som 'sommerfuglene' eller 'tumlingene' 

Jeg synes det er godt at der bliver sat fokus på reelle problemer i stedet for bare at ignorere dem. Lad dem da endelig forsøge og se om det virker 

det bestemmer jeg så heldigvis selv og jeg sætter stadigvæk bræksmiley hvis jeg kunne

F.eks så er min bror der ALTID ville vælge stueaktivitet og rolig aktivitet istedet for at komme ud på tur sådan en som vil gå tabt i sådan et show..

Istedet for burde man med mine øjne vælge at se på hvilke børn der har behov for hvad.

Nu ved du lige så vel som jeg at chancen for at det er så lavt at det er drengene der er på blå og pigerne der er på rød er ret stor og det er da for lavt ( kan ikke finde et andet pænt dårligt ord at bruge lige nu ) men ja man bruger som regel betegnelserne nu: men så håber jeg sørme at de sætter drengene på sommerfuglene og pigerne på edderkopperne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2012

Gardenia

Yurie skriver:

Det kommer an på om det er hele tiden.. Nogle gange kan det være godt st dele dem op.

Nu ved jeg om vi har det her i danmark, men i andre lande er der jo skoler kun for piger og kun for drenge, og sådsn har det været i mange år.

Ja, det ved jeg, at man i udlandet praktiserer det meget. Men jeg synes stadig det er dybt forkert. Det er en meget gammeldags måde at betragte vores børn på og jeg ville især gerne vide hvad de havde tænkt sig at stille op med de drenge der godt kan fungere med stille aktiviteter.

Anmeld

5. november 2012

Carl-Emil's mor

Gardenia skriver:

Ja, det ved jeg, at man i udlandet praktiserer det meget. Men jeg synes stadig det er dybt forkert. Det er en meget gammeldags måde at betragte vores børn på og jeg ville især gerne vide hvad de havde tænkt sig at stille op med de drenge der godt kan fungere med stille aktiviteter.

lige præcis!!!

Og de piger der altid skal klatre højest op i træet !!!

Anmeld

5. november 2012

Gardenia

LBK skriver:

Drenge og piger skal efter min mening ikke splittes. Det kan på ingen måder være sundt for udviklingen og den almene nysgerrighed. Hvad ville der så ske når drenge og piger så blev sat sammen i skolealderen. PUHA 

Piger og drenge skal nok finde hinanden hver for sig når behovet er der. 

Ja og der kom du da lige med en vinkel jeg slet ikke havde tænkt på. Øv altså. Ikke nok med vi ignorerer dem der kan lidt af det hele, vi får også lige puttet en omgang social akavethed ind i det hele..

Godt vi selv kan bestemme hvor ungerne skal gå i børnehave henne

Anmeld

5. november 2012

Wimmie

Carl-Emil's mor skriver:

det bestemmer jeg så heldigvis selv og jeg sætter stadigvæk bræksmiley hvis jeg kunne

F.eks så er min bror der ALTID ville vælge stueaktivitet og rolig aktivitet istedet for at komme ud på tur sådan en som vil gå tabt i sådan et show..

Istedet for burde man med mine øjne vælge at se på hvilke børn der har behov for hvad.

Nu ved du lige så vel som jeg at chancen for at det er så lavt at det er drengene der er på blå og pigerne der er på rød er ret stor og det er da for lavt ( kan ikke finde et andet pænt dårligt ord at bruge lige nu ) men ja man bruger som regel betegnelserne nu: men så håber jeg sørme at de sætter drengene på sommerfuglene og pigerne på edderkopperne

Men hvorfor er det så slemt når det kun er et forsøg?

Anmeld

5. november 2012

Wimmie

Mor og meget mere skriver:

Min yngste søn legede kun med pigerne i børnehaven og elskede lyserødt, prinsesser og udklædningskjoler. Han blev mobbet af drengene og ville have haft det rædselsfuldt alene med dem. Jeg kunne ikke se for mig, hvordan han skulle trives i en gruppe, som han udelukkende var i pga. sit køn. Der VAR ikke andre drenge som ham. Jeg kunne godt frygte, at kønsopdeling - også på deltid - ville føre til endnu mere stereotype opfattelser af, hvad "rigtige" drenge og piger er. 

Men nu er det jo også kun et forsøg - er da sikke på at de vurderer om det virker eller ikke virker... Det kan jo også være at børnehaven har kigget på netop de børn der deltager i forsøget og kigger på om de egner sig til sådan et forsøg (det står der jo ikke noget om)

Anmeld

5. november 2012

Laulund87

Carl-Emil's mor skriver:

jeg brækker mig ( INDSÆT TIDLIGERE BRÆK SMILEY)

Mit barn uanset køn var taget ud af den institution..

Ej hvor er det dog ulækkert!! Også er drengene selvf. på blå stue og pigerne på den røde, man skulle jo nøøøøøøøøøødigt sætte drengene på den røde..

ej for pokker da.!!!!!!!!!

Anmeld

5. november 2012

Carl-Emil's mor

Wimmie skriver:

Men hvorfor er det så slemt når det kun er et forsøg?

fordi det for min pædagogiske smag er for unuanceret.

Anmeld

5. november 2012

TNBC

Gardenia skriver:

ttr

Js men det er tre gange om ugen i nogle få timer.
Det er et forsøg. Altså noget de vil se om kaan fungere.. Jeg synes at de er lige grove nok. Man skal jo prøve tingene før man ved om det virker.

Vi laver alle forsøg for at se hvordan vi løser det. De gør det jo ikke for at være onde, det er et forsøg for at se om det kan hjælpe drengene med at blive bedre skoleklar.

Anmeld

5. november 2012

tarkoflen

Jeg synes de er galt på den med, at det skal være decideret kønsopdelt!

Men jeg er stor fan af, at man overvejer hvilke børn der har behov for hvad og hjælper dem i den rigtige retning! Bare fordi man er pige kan man jo godt have behov for at hamre og save! Og omvendt vil der jo være drenge, der har lyst til at sidde og tegne eller lege med perler! Se dog på det enkelte barns behov i stedet for på dets køn! Og så kan det godt være at det mange steder ender med kønsopdeling, men så er det jo fordi det er det børnene har behov for!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.