Anonym skriver:
Tak for jeres input, der er lidt at tænke over
Selv synes jeg det er vigtigt med det skrevne ord, det kan hun vende tilbage til igen og igen - og så at have en optagelse med mors stemme og ansigtsudtryk på, det vil også være guld værd. Hun har heldigvis søskende som også vil kunne fortælle en masse om hendes barn- og ungdom som en skrev - det giver et mere 'helt' billede af hende som person.
Kan slet ikke bære tanken om at hun skal væk herfra. Det er lige pludselig også gået op for mig, at jeg heller ikke er udødelig. Vi snakkede om den anden dag, gad vide om det er nemmere eller sværere for pigen, at hun vil være så lille, at hun knap kan huske hende selv? Altså at hendes minder bliver konstruerede så at sige. Børn tilpasser sig jo, men der må vel altid være et savn eller tomrum? Åh, ved det ikke - andet end at jeg er vældig ked af det.
jeg fik en klump inden i da jeg så denne her tråd, måtte ned kigge på mit guld og lagde tårerne lydløst trille for tanken om at han skal undvære mig og jeg undvære ham er ubærelig så at stå på tætteste hold til en der skal forlade sit barn må være ulideligt..
Jeg vil sige det er både og om det er godt at hun er så lille...
Det er godt i og med hendes sorg i den stund efter hun mister sin mor der vil hun ikke reagere lige så voldsomt som de ældre søskende da hun ikke vil forstå det 100%, tilgengæld vil det i det lange løb kunne være meget værre for hende fordi hun netop ikke husker hende og DER er det rigtig vigtigt at I taler om det, lader hende vide hvem hendes mor var og hvordan hun var osv..
Ingenting er værre end at fortie sorgen og det er ikke et ukendt mønster at børn der i deres første leveår mister deres forælder løber ind i nogle store problemer omkring dette i teenager tiden - så klart hjælp hende og hendes far og søskende....
Min mor mistede sin mor da hun var en stor pige, på juleaften endda, der er stadigvæk tider nu hvor hun kan savne hende og jeg husker tydeligt min mangel af en mormor da jeg var yngre, hvem hun var osv, og selvom min mor var stor pige da hun mistede hende så ved jeg der har været tider i resten af hendes liv hvor hun manglede hende, den vigtigste dag hun manglede hende : da hun fødte mig...
Som du allerede tænker, breve der er håndskrevet, billeder og minder.. jeg tør ikke udtale mig vedr det med film, jeg HADER at se film hvor jeg er sammen med nogen af dem jeg har mistet, samtidig med at jeg elsker det, så det er meget fint følende...
jeg er rigtigt stolt over en anden bruger herinde har så meget omsorg, respekt og kærlighed til en veninde at hun tænker så meget på at hjælpe hende...
kæmpe 

og rigtig mange tanker fra en der er helt opløst over din tråd