Minde til børn om forælder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.438 visninger
19 svar
0 synes godt om
5. november 2012

Anonym trådstarter

Hej alle

Mangler lidt inspiration / ideer til et lidt specielt projekt. Min veninde, der har et barn på 3, lider af uhelbredelig brystcancer med spredning. Hun er nu stillet i udsigt, at de kun har livsforlængende behanding tilbage, så det er meget usikkert, hvor længe hun vil leve.

Sidst jeg besøgte hende, snakkede vi om, hvad hun og kæresten kunne gøre for at give nogle gode minder videre til lillepigen. Måske en mindebog med billeder og skrive nogle breve til de store dage, første skoledag, konfirmation, 18-års fødselsdag, bryllup osv.Evt. optage et lille videoklip, så hun også kan høre hendes stemme....

Men har I nogle gode ideer til hvad de ellers kunne gøre?

Er anonym af hensyn til min veninde, det er vist ikke alle endnu, der ved det fulde omfang af diagnosen og det skulle helst være hende selv der styrer hvornår og hvem der skal have det at vide.

Tusind tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2012

LilleLene

Anonym skriver:

Hej alle

Mangler lidt inspiration / ideer til et lidt specielt projekt. Min veninde, der har et barn på 3, lider af uhelbredelig brystcancer med spredning. Hun er nu stillet i udsigt, at de kun har livsforlængende behanding tilbage, så det er meget usikkert, hvor længe hun vil leve.

Sidst jeg besøgte hende, snakkede vi om, hvad hun og kæresten kunne gøre for at give nogle gode minder videre til lillepigen. Måske en mindebog med billeder og skrive nogle breve til de store dage, første skoledag, konfirmation, 18-års fødselsdag, bryllup osv.Evt. optage et lille videoklip, så hun også kan høre hendes stemme....

Er anonym af hensyn til min veninde, det er vist ikke alle endnu, der ved det fulde omfang af diagnosen og det skulle helst være hende selv der styrer hvornår og hvem der skal have det at vide.

Tusind tak

Man kunne evt skrive til Nadia fra de unge mødre og høre hvad hun har gjort, for ved hun har lavet nogle minde ting til hendes børn

Anmeld

5. november 2012

Anonym trådstarter

LilleLene skriver:

Man kunne evt skrive til Nadia fra de unge mødre og høre hvad hun har gjort, for ved hun har lavet nogle minde ting til hendes børn

Hmm... Tror jeg ville føle mig noget akavet ved at henvende mig til en jeg slet ikke kender, men det var da en ide. Tak for input

Anmeld

5. november 2012

LilleLene

Anonym skriver:

Hmm... Tror jeg ville føle mig noget akavet ved at henvende mig til en jeg slet ikke kender, men det var da en ide. Tak for input

hun har jo fx en fanside her på face hvor hun selv skriver, der kunne du jo skrive

Anmeld

5. november 2012

Mor til Frederic og Freya

Anonym skriver:

Hej alle

Tusind tak

Har hun gået i bh?

For så kunne man få hendes stue til at lave nogle tegninger - aftryk eller lign til hende i en bog... Eller besøge bh og lave video klip fra dem..

Billede bog af familie medlemmer - mennesker som dyr. Billed bog over ture de har været på hidtil.

Tror ikke nadia har noget imod du skriver til hende...

Anmeld

5. november 2012

Frk.S

Er ked af at høre om din veninde. Hvor må det være frygteligt at vide man skal dø fra sit barn alt for tidligt.

Min søster mistede en veninde for nogle år siden - hun efterlod sig en pige på samme alder.
Jeg ved hun gjorde noget henad det samme... skrev nogle breve til de store begivenheder. Desuden sørgede hun for at nogle bestemte smykker gik videre til datteren.

Ellers tænker jeg at de skal få taget nogle gode billeder sammen.
Måske skulle hun i stedet for kun breve også optage nogle video sekvenser så datteren altid kan se hende.... og høre hende.

Anmeld

5. november 2012

2721

Blot lidt tanker:

Sørg for at far kender en masse gode anekdoter omkring mors opvæks og ungdom. Sådan at hun bliver gjort levende og at deres datter vil vokse op og føle at hun kender sin mor.
Sørge for at far kan videre give særlige smykker fra mor, legetøj eller lign, hvis mulig med en lille historie fra mor af.

Ved ikke om det kan bruges.

Og så gør det mig forfærdeligt ondt at læse at din veninde er så syg. Hvor er det dog trist. Men utroligt flot at hun formår at tænke så langt i denne svære situation

Anmeld

5. november 2012

2721

Når ja, masser af billeder fra mors barndom, ungdom, graviditet og fra deres tid sammen og noget jeg ville synes var vigtigt, billeder af mor og far, og mor, fra og datter. Plus masser af videoklip

Anmeld

5. november 2012

JS<3

Årh hvor gør det ondt at hører, verden kan tiltider være så hård og hvor er hun dog bare en god mor. Hendes barn bliver taknemmelig.

Skulle Alberte gå hen og miste mig i den situation så ville jeg har skrevet breve til vigtige begivenheder som far skulle videregive fx konfimation

Udover det, så havde jeg malet et billed med min, datter og fars hånd aftryk så hun kan se at de alle har været samlet.

Mange tanker til jer alle

Anmeld

5. november 2012

Chrizta

Profilbillede for Chrizta

Det gør mig ondt.
Hvad med at få din veninde til læse nogle eventyr/historier op for hende som I optager. Evt. nogle i forskellige aldersgrupper.

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.