Gravid sukkersyge/Sukker i urinen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.196 visninger
25 svar
0 synes godt om
2. juni 2009

Marcus´s mor

Hei Alle
Nogle der har fået konstateret sukker i jeres urin under graviliteten? Jeg har ikke haft noget, men fra uge 28 har jeg fået konstateret at jeg har sukker i urinen, og den er høj..

jeg skal igennem en test/behandling der tager 2 timer, eiii øv. Er det noget der skader???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2009

Mira0911

Marcus´s mor skriver:

Hei Alle
Nogle der har fået konstateret sukker i jeres urin under graviliteten? Jeg har ikke haft noget, men fra uge 28 har jeg fået konstateret at jeg har sukker i urinen, og den er høj..

jeg skal igennem en test/behandling der tager 2 timer, eiii øv. Er det noget der skader???

Har skrevet i den første tråd om det... :O)

Anmeld

2. juni 2009

Marcus´s mor

Jeg så det godt lige inden jeg slettede og lavede ny ..
Tak for svarret, håber ikke det er et stort glas så,hvis det smager så skidt..

Anmeld

2. juni 2009

Mira0911

Marcus´s mor skriver:

Jeg så det godt lige inden jeg slettede og lavede ny ..
Tak for svarret, håber ikke det er et stort glas så,hvis det smager så skidt..

Det er bare et plastick krus du får.... Ikke andet... Væmmelig smag synes jeg...

Anmeld

2. juni 2009

Marcus´s mor

Må have noget tyggegummi med til bagefter så

Anmeld

2. juni 2009

Mira0911

Marcus´s mor skriver:

Må have noget tyggegummi med til bagefter så

Ja, når du er helt færdig med det, tilbyder de nok juice til dig.. Det gjorde de ved mig....

Anmeld

2. juni 2009

tumle81

Jeg synes det var hårdt at være fastende så tog afsted på sygehuset allerede kl 07 :-)

Du må først tage tyggegummi når du er helt færdig med belastningen ellers kan resultatet være forkert!!

Det smager grimt, men det er som sagt kun et plastik krus. Bare hæld det ned *s*

Jeg har prøvet det 3 gange, 1 gang i første graviditet hvor der ingenting var, 2 gange i 2. graviditet da de er mere opmærksomme på det nu. Jeg var lige ved at skulle en masse igennem da grænsen efter de 2 timer er 9,0 og mit BS var 8,8!!

Er afventende om der også kommer noget i denne graviditet!

Held og lykke

Knus Kathrina

Anmeld

2. juni 2009

Marcus´s mor

Spørger måske lidt dumt.
Men er det hele så væk efter det glas sukker vand?

Anmeld

2. juni 2009

Mira0911

Marcus´s mor skriver:

Spørger måske lidt dumt.
Men er det hele så væk efter det glas sukker vand?

Til sidst får du taget en blodprøve som så skal tjekkes.. Hvis der er noget graviditets sukkersyge kontakter de dig...

Anmeld

2. juni 2009

Lusi

Marcus´s mor skriver:

Hei Alle

Hej

Altså nu har jeg sukkersyge og har haft det siden jeg var 4 år, så havde det jo dermed også da jeg var gravid.
Og ja det er farligt, hvis ikke man passer ordentligt på og alle teste SKAL ligge snurre lige, men graviditetssukkersyge er ikke ligeså "farligt" som diabetes 1, vil jeg mene..
Jeg tager insulin og det tror jeg ikke man gør når det graviditetssukkersyge, men du må ik hænge mig op på det..

Men hvis du har det, så bliver du fulgt meget tæt.. Gør de ihvertfald på Riget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.