Søger hjælp til Excel på mac

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

873 visninger
17 svar
0 synes godt om
5. november 2012

FamilenStorm

Hejsa..

Er der en herinde der har lidt forstand på excel på mac.. Den er på engelsk, og er i forvejen ikke helt inde i det excel..

Mit problem lige nu er at jeg skal skrive minut intervaller ind, altså 0-5, 5-10 osv

Når jeg så vil skrive 5 - 10 retter den det til 5.okt

Hvordan få jeg den til at lade være med at rette i det jeg skriver? Er ved at blive tosset over det

På forhånd tak for hjælpen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2012

M (:

FamilenStorm skriver:

Hejsa..

Er der en herinde der har lidt forstand på excel på mac.. Den er på engelsk, og er i forvejen ikke helt inde i det excel..

Mit problem lige nu er at jeg skal skrive minut intervaller ind, altså 0-5, 5-10 osv

Når jeg så vil skrive 5 - 10 retter den det til 5.okt

Hvordan få jeg den til at lade være med at rette i det jeg skriver? Er ved at blive tosset over det

På forhånd tak for hjælpen..

Oppe i værktøjslinjen kan du i sådan en rullemenu se, at der står "date". Hvis du ændrer denne til "text" kan du uden problemer skrive 5-10. (: 

Anmeld

5. november 2012

FamilenStorm

M (: skriver:

Oppe i værktøjslinjen kan du i sådan en rullemenu se, at der står "date". Hvis du ændrer denne til "text" kan du uden problemer skrive 5-10. (: 

Fantastisk.. Tusind tak.. det virkede...

Du skulle vel ikke også have en smule forstand på at lave graf? Mine mutter kommer nemlig som den vandrette linie, men vil gerne have dem på den lodrette hvis du kan følge mig?

Anmeld

5. november 2012

M (:

Fantastisk.. Tusind tak.. det virkede...

Du skulle vel ikke også have en smule forstand på at lave graf? Mine mutter kommer nemlig som den vandrette linie, men vil gerne have dem på den lodrette hvis du kan følge mig?

Skønt! (:

Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener? Dine "mutter"? 

Anmeld

5. november 2012

FamilenStorm

Skønt! (:

Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener? Dine "mutter"? 

Haha hov.. Det gik liiige lidt hurtig... Mente mine minutter...

Anmeld

5. november 2012

M (:

FamilenStorm skriver:

Haha hov.. Det gik liiige lidt hurtig... Mente mine minutter...

Hm, har prøvet lidt frem og tilbage, men kan ikke få det til at virke.. :/

Er der en særlig grund til at minutterne skal stå opad?

Anmeld

5. november 2012

FamilenStorm

Hm, har prøvet lidt frem og tilbage, men kan ikke få det til at virke.. :/

Er der en særlig grund til at minutterne skal stå opad?

Nej ikke alligevel, vi har dem vandrette.. Det virker heldigvis lige så godt..

Ihh hvor er det godt jeg lige har en livline, for er ikke helt inde i det..

Har lige 2 spørgsmål mere hvis det er ok?

Hvordan får jeg skrevet i grafen, fx at det er minutter det der står vandret og procent det der står lodret?

Og hvis jeg nu skriver tallene i Procent, hvor retter jeg så til hvor mange dicimaler jeg vil have med?

hvis jeg nu skriver 5,2% retter den det til 5,20%

Anmeld

5. november 2012

M (:

FamilenStorm skriver:

Nej ikke alligevel, vi har dem vandrette.. Det virker heldigvis lige så godt..

Ihh hvor er det godt jeg lige har en livline, for er ikke helt inde i det..

Har lige 2 spørgsmål mere hvis det er ok?

Hvordan får jeg skrevet i grafen, fx at det er minutter det der står vandret og procent det der står lodret?

Og hvis jeg nu skriver tallene i Procent, hvor retter jeg så til hvor mange dicimaler jeg vil have med?

hvis jeg nu skriver 5,2% retter den det til 5,20%

Når du oppe i værktøjslinjen vælger "charts" (grafer) og indsætter en sådan, kommer der en ny hjælpekasse frem ved siden af (lilla), der hedder "chart layout". Der vælger du den der hedder axis titles, for at indskrive minutter på x-aksen og procent på y-aksen.

Hvis det er i tekstfeltet (altså ikke i grafen men i "kassen", hvor tallene står), så er der nedenunder rullefeltet, hvor du valgte text frem for date to felter der ser ca. sådan her ud: .0 <-- .00 eller .00 --> .0

Der vælger du den der hedder .00 --> .0 for at fjerne et decimal. 

Anmeld

5. november 2012

FamilenStorm

Når du oppe i værktøjslinjen vælger "charts" (grafer) og indsætter en sådan, kommer der en ny hjælpekasse frem ved siden af (lilla), der hedder "chart layout". Der vælger du den der hedder axis titles, for at indskrive minutter på x-aksen og procent på y-aksen.

Hvis det er i tekstfeltet (altså ikke i grafen men i "kassen", hvor tallene står), så er der nedenunder rullefeltet, hvor du valgte text frem for date to felter der ser ca. sådan her ud: .0 <-- .00 eller .00 --> .0

Der vælger du den der hedder .00 --> .0 for at fjerne et decimal. 

Jamen det er jo fantastisk...

Ender jo med at blive helt god

So far.. TUSIND TAK for hjælpen... Det var vidst alt indtil videre... Kan ske der kommer flere spørgsmål..

Tusind tak fordi du gad at hjælpe

Anmeld

5. november 2012

M (:

FamilenStorm skriver:

Jamen det er jo fantastisk...

Ender jo med at blive helt god

So far.. TUSIND TAK for hjælpen... Det var vidst alt indtil videre... Kan ske der kommer flere spørgsmål..

Tusind tak fordi du gad at hjælpe

Det var da så lidt! 

Er glad for at kunne hjælpe (selvom jeg ikke selv er en haj til excel). Du er velkommen til at skrive igen, så skal jeg nok forsøge at hjælpe dig (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.