Skrevet til pædagog-hva ska jeg gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2012

TeamRocket

Ej hvorfor skriver du også til ham på fb? Det lyder lidt 'ung og dum' agtigt i mine øjne. Og det er bestemt ikke noget jeg vil anbefale. Som forælder må man godt lige tænke lidt længere. Det er da også flovt for dit barn hvis der begynder at gå rygter osv. Ignorer det, og sørg for det aldrig sker igen må mit bud være.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2012

2børn2

Shoppingmor skriver:

Nu er jeg selv pædagog, og kender lidt til etikken omkring hvordan man skal gebærde sig for at opretholde den professionelle distance til forældrene, og i den institution hvor jeg arbejder (og mange andre institutioner ved jeg), er det ikke tilladt for medarbejderne at have privat kontakt med forældrene uden for arbejdstiden, dvs. man passer ikke børnene privat, man er ikke venner på Facebook, man er ikke på sms med dem, man ses heller ikke med dem i privat regi osv., hvilket jeg synes er nogle rigtigt gode retningslinier at holde sig indenfor, for man kan så nemt få 'noget i klemme' ved at have en privat relation til forældrene...

Kan godt se det kan blive et problem med kontakt. Men hvad så hvis ens bedste ven skal have sit barn i den institution hvor du arbejder?? Det må hun ikke? Eller I kan ikke være venner mere?

Jeg bor i en mindre by og her omgås vi alle hinanden på kryds of tværs udenfor institutionen og det har aldrig givet problemer.

Dog synes jeg det måske er upassende som Mor (enlig Mor??) at skrive til en mandlig pædagog... Virker lidt "lumskt" og med bagtanker.

Anmeld

5. november 2012

Sara.

Shoppingmor skriver:

Nu er jeg selv pædagog, og kender lidt til etikken omkring hvordan man skal gebærde sig for at opretholde den professionelle distance til forældrene, og i den institution hvor jeg arbejder (og mange andre institutioner ved jeg), er det ikke tilladt for medarbejderne at have privat kontakt med forældrene uden for arbejdstiden, dvs. man passer ikke børnene privat, man er ikke venner på Facebook, man er ikke på sms med dem, man ses heller ikke med dem i privat regi osv., hvilket jeg synes er nogle rigtigt gode retningslinier at holde sig indenfor, for man kan så nemt få 'noget i klemme' ved at have en privat relation til forældrene...

Jeg kan til dels følge dig. Mener i hvert fald man skal gøre overvejelser omkring det.
Men samtidig mener jeg også at det er muligt før både pædagoger, medhjælpere og forældre at adskille de to ting.
Mine børn skal skifte institution 1 dec. De kommer i en integreret institution hvor jeg kender en pædagog i børnehaven. Ikke en jeg ses med privat. Og i vuggestuen hvor min søn skal gå kender jeg en medhjælper. Da jeg var unger var jeg barnepige før hendes børn. Hendes familie har både været til min konfrimation og vi har været til hendes døtres. Ser dem privat engang imellem. De kom også op på Skejby da jeg havde født. Jeg ser intet problem i at hun skal være med til at passe mine børn. Vi har gjort overvejelser. Bl.a skal hun ikke stå for indkøringen.
Mvh Sara, som er igangsætning med at skrive BA og til januar kan kalde mig pædagog

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.