Hvordan kommer han til at gå?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. november 2012

L&V

serinasmor skriver:

Jeg mener så slet ikke i skal øve med ham .. og slet ikke når han ikke selv gider .. det er tidligt at han har rejst sig op .. han skal nok selv begynde at gå når han selv er klar til det

Det er slet ikke sundt for dem at man øver med dem... De går når de er klar ikke før

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2012

lycly

Jeg synes godt I kan blive ved med at øve stille og roligt, men uden at presse ham. Han skal nok opdage at det er nemmere og hurtigere at gå Min datter begyndte at møve sig frem på maven da hun var 5 måneder. Og det gjorde hun frem til hun var 12 måneder, selvom hun sagtens kunne kravle. Men hun troede at det andet var nemmere. Lige pludselige så begyndte hun at kravle, og to måneder efter så gik hun Så det skal nok komme af sig selv, og hvis ikke det kommer snart, så gør det vel heller ikke noget De bliver pludselig så store når de går

Anmeld

4. november 2012

Tulle28

serinasmor skriver:

Jeg mener så slet ikke i skal øve med ham .. og slet ikke når han ikke selv gider .. det er tidligt at han har rejst sig op .. han skal nok selv begynde at gå når han selv er klar til det

Fuldstændig enig. Han går når hans krop er klar til det.

Anmeld

4. november 2012

anynom

Min pige begyndte at rejse sig op af ting da hun var omkring 8 måneder og begyndte at gå langs ting da hun var 9 måneder - nu bliver hun snart et år og går lystigt med sin gåvogn og langs ting, men hun har endnu ikke prøvet at tage sine første skridt uden støtte. Vi øver det ikke med hende, det kommer når hun tør

Anmeld

4. november 2012

Jok123

Tak for svar, vi fortsætter bare som hidtil med at lade ham selv

jeg spørger så men bare fordi jeg ik vidste om man sku øve med ham for at vise ham at muligheden for at gå er der, eller om de selv finde ud af det.. Som sagt er det første barn, og så ved man jo ingenting det er helt ok med mig at han kravler, det styrer han selv, ville bare ik overlade ham til sig selv hvis det ville hjælpe at øve med ham

Anmeld

4. november 2012

Tulle28

Jeg sad lige og tænkte lidt... Og faktisk rejste vores store datter sig op ad ting da hun var 9 mdr gammel og vi tænkte YES! Hun går da inden hun bliver 1 år! Men hun var altså 15 1/2 måned før hun gik. Så der kan godt gå længe endnu

Anmeld

4. november 2012

modesty

Jok123 skriver:

Min søn er 11 mdr.. Han begyndte at kravle da han var 7 mdr.. Da han var 7 1/2 mdr rejste han sig første gang. Siden er det kun gået fremad og han mestrer både det at kravle og at rejse sig.. Han har taget et par skridt uden støtte og han går også meget stabilt med gåvogn eller fra bord til stol osv.. Han kan stå uden støtte kort tid og sætte sig på numsen uden at vælte..

problemet er at han ik gider at gå.. Han har fundet ud af at det er meget hurtigere for ham at kravle.. Hvis vi vil gå med ham i hænderne så sætter han sig bare på numsen.

han er jo så gammel så han behøver jo ik at gå endnu, og det er helt ok at han hellere vil kravle.. Men.. Skal vi blive ved med at øve med ham, eller finder han selv ud af det? 

Det er det samme med min dreng på 1 år - bortset fra at han ikke kan tage skridt uden støtte.

Nej, jeg øver ikke med ham. Det skal nok komme når lysten er der. Han er meget fokuseret på sit sprog i øjeblikket, og jeg tænker at det er begrænset hvor meget sådan en lille fætter kan multitaske. 

Anmeld

4. november 2012

Jok123

Tulle28 skriver:

Jeg sad lige og tænkte lidt... Og faktisk rejste vores store datter sig op ad ting da hun var 9 mdr gammel og vi tænkte YES! Hun går da inden hun bliver 1 år! Men hun var altså 15 1/2 måned før hun gik. Så der kan godt gå længe endnu

Det er også helt iorden, jeg var selv 14 mdr. Da jeg gik, så der er masser af tid

og han er helt sikkert ik klar til at slippe, for så havde han gjort det det skal nok komme, det er jeg slet ik i tvivl om

Anmeld

4. november 2012

Jok123

modesty skriver:

Det er det samme med min dreng på 1 år - bortset fra at han ikke kan tage skridt uden støtte.

Nej, jeg øver ikke med ham. Det skal nok komme når lysten er der. Han er meget fokuseret på sit sprog i øjeblikket, og jeg tænker at det er begrænset hvor meget sådan en lille fætter kan multitaske. 

Hvor sjovt, min søn er også ret glad for sit sprog, så du har nok ret, det er det der er vigtigt for ham lige nu

Anmeld

4. november 2012

Moar2011

Jok123 skriver:

Min søn er 11 mdr.. Han begyndte at kravle da han var 7 mdr.. Da han var 7 1/2 mdr rejste han sig første gang. Siden er det kun gået fremad og han mestrer både det at kravle og at rejse sig.. Han har taget et par skridt uden støtte og han går også meget stabilt med gåvogn eller fra bord til stol osv.. Han kan stå uden støtte kort tid og sætte sig på numsen uden at vælte..

problemet er at han ik gider at gå.. Han har fundet ud af at det er meget hurtigere for ham at kravle.. Hvis vi vil gå med ham i hænderne så sætter han sig bare på numsen.

han er jo så gammel så han behøver jo ik at gå endnu, og det er helt ok at han hellere vil kravle.. Men.. Skal vi blive ved med at øve med ham, eller finder han selv ud af det? 

Bare vent det ska nok komme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.