Lære tal - Hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.848 visninger
16 svar
0 synes godt om
4. november 2012

mor2100kbh

Er stødt på lidt af et "problem"

Har længe syntes min datter var så dygtig fordi hun mere eller mindre kunne tælle til 20 men igår fandt jeg så ud af at hun desværre ingen idé har om hvordan tallene ser ud

Det blev jeg lidt overrasket over og vil jo så nu gerne lære hende det.

Men hvordan?

Har i nogle gode råd, bøger, spil, lege, hvad som helst

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2012

LR85

Der findes jo et hav a bøger og sikkert også spil. 

Vi tager tit balloner og skriver på, eller et word dokument som han får lov at taste løs på mens vi snakker om tallene og bogstaverne. 

Min dreng på to-et-halvt kan også tælle til 20 og kan alfabetet. Vi snakker om nummerplader, skilte og lign når vi går ture. Når han viser interesse vel at mærke 

Anmeld

4. november 2012

mor2100kbh

LR85 skriver:

Der findes jo et hav a bøger og sikkert også spil. 

Vi tager tit balloner og skriver på, eller et word dokument som han får lov at taste løs på mens vi snakker om tallene og bogstaverne. 

Min dreng på to-et-halvt kan også tælle til 20 og kan alfabetet. Vi snakker om nummerplader, skilte og lign når vi går ture. Når han viser interesse vel at mærke 

Ja har googlet og bøger er der nok af, men det er jo ikke sikkert de alle er lige gode

Har købt et spil i toysrus men det kræver desværre stadigvæk at hun kan genkende tallene

Anmeld

4. november 2012

Frk-Lotusblomst

Vi lærte det når vi var ude og gå ture.. - Tallene på husene..
Det samme med farver.. Grøn som blade, gul som smørblomst, hvid som anemone osv...

Vi gik sådan nogle marchture hver weekend så der var der rig mulighed..

Men bare man går en tur i skoven, eller gennem en villa vej.. Det behøver jo ikke være 1,2,3,... men 31, det er et 3 tal og et 1 tal.. 33 3 tal og et 2 tal.. f.eks.

Anmeld

4. november 2012

mor2100kbh

Frk-Lotusblomst skriver:

Vi lærte det når vi var ude og gå ture.. - Tallene på husene..
Det samme med farver.. Grøn som blade, gul som smørblomst, hvid som anemone osv...

Vi gik sådan nogle marchture hver weekend så der var der rig mulighed..

Men bare man går en tur i skoven, eller gennem en villa vej.. Det behøver jo ikke være 1,2,3,... men 31, det er et 3 tal og et 1 tal.. 33 3 tal og et 2 tal.. f.eks.

Farverne kan hun da heldigvis takket være vuggestuen

Hun spørger næsten altid hvad nr bussen er når de kører forbi men de er jo væk inden jeg når at fortælle det så tvivler hvor meget hun får ud af det.

Men ja må prøve med skilte og den slags. Tænker bare man er nødt til at gå helt hen så man kan pege

Anmeld

4. november 2012

Frk-Lotusblomst

mor2100kbh skriver:

Farverne kan hun da heldigvis takket være vuggestuen

Hun spørger næsten altid hvad nr bussen er når de kører forbi men de er jo væk inden jeg når at fortælle det så tvivler hvor meget hun får ud af det.

Men ja må prøve med skilte og den slags. Tænker bare man er nødt til at gå helt hen så man kan pege

Ja det er jo rigtig fint så.. - vi gik ikke i vuggestue, børnehave og den slags da jeg var lille.

Ja, de når lige at kører for stærkt.. Men så kan du bare sige til hende at der står 213 eller 579 - eller hvad jeres busruter nu hedder f.eks. Hun har jo sikkert kigget på det og ved at det er tal men kan bare ikke navngive dem..
- Altså hvis du når at se hvad der står på bussen..

Og ellers kan i jo starte med husnummeret/lejlighedsnummeret hos jer selv..
Hun skal nok hurtigt kunne genkende dem så i ude fra fortorvet kan kigge på et husnummer 59 og sige at det er et 5tal og et 9 tal..

Anmeld

4. november 2012

mor2100kbh

Frk-Lotusblomst skriver:

Ja det er jo rigtig fint så.. - vi gik ikke i vuggestue, børnehave og den slags da jeg var lille.

Ja, de når lige at kører for stærkt.. Men så kan du bare sige til hende at der står 213 eller 579 - eller hvad jeres busruter nu hedder f.eks. Hun har jo sikkert kigget på det og ved at det er tal men kan bare ikke navngive dem..
- Altså hvis du når at se hvad der står på bussen..

Og ellers kan i jo starte med husnummeret/lejlighedsnummeret hos jer selv..
Hun skal nok hurtigt kunne genkende dem så i ude fra fortorvet kan kigge på et husnummer 59 og sige at det er et 5tal og et 9 tal..

Vi bor midt i KBH så busser er der nok af

Ja det var da en fin ide at starte med numrene på vores vej. Dem går vi jo ofte forbi.

Anmeld

4. november 2012

Frk-Lotusblomst

mor2100kbh skriver:

Vi bor midt i KBH så busser er der nok af

Ja det var da en fin ide at starte med numrene på vores vej. Dem går vi jo ofte forbi.

hæhæ, ja det er der vist - jeg bor på landet, sååå det er begrænset.

Ja, lige præcis. Man kan da give det et forsøg.. Det virkede ihvertfald rigtig godt for os.. og den gåtur man så var på føltes heller ikke så lang for man havde jo noget at lave samtidig.

Anmeld

4. november 2012

mor2100kbh

Frk-Lotusblomst skriver:

hæhæ, ja det er der vist - jeg bor på landet, sååå det er begrænset.

Ja, lige præcis. Man kan da give det et forsøg.. Det virkede ihvertfald rigtig godt for os.. og den gåtur man så var på føltes heller ikke så lang for man havde jo noget at lave samtidig.

Tak

Anmeld

4. november 2012

Rosengreen

Min store pige på snart 3 år (Wow det gik lige op for mig at jeg snart har en 3årig &nbsp har lært tal og bogstaver ved at "lege" med worddokument sammen med os. Det er ikke noget vi har presset hende til, men hun har set mor skrive opgaver på computeren, og det ville hun også 

Nu spørger hun selv "Hvordan skriver man Mynte?" og så siger jeg bogstaverne og hun taster. For hende er det ren leg  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.