7/7 ordning og ny baby på vej = bekymring!! :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. november 2012

lycly

Lahn11 skriver:

Har hun søskende ved sin far ? 

Jeg kender ikke til om hun vil føle sig udenfor.. Mener aldrig 7/7 ordning bringer godt med sig ... 

Men tror hun Ved at det er sådan tingene er, især hvis ordningen altid har været sådan .. Er hun gammel nok til at du kan snakke med hende om det, så gør det  

Hun har hverken søskende eller "stedmor" hos sin far, det er kun de to Og hun er kun 22 mdr når babyen kommer, så hun er ikke gammel nok til at man kan snakke med hende om det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2012

lycly

Gardenia skriver:

Min søns far ville blive knust over kun at se sin søn så lidt. Jeg forstår slet, slet ikke at man ikke sætter sig selv ud over alt det der og tænker lidt på det andet menneske, man trods alt har sat børn i verden sammen med.

Lige præcis, jeg ved også at min datters far vil gøre alt for at få lov at være så meget sammen med hende som muligt. Og min datter har ligeså meget ret til sin far som til sin mor. Så vil jo for hendes skyld helst beholde ordningen MEDMINDRE det får betydning får hende når den lille kommer

Anmeld

4. november 2012

jydeinden

FruK skriver:

Enig, men når jeg læser indlægget ser jeg ingen steder at 7/7 ikke fungerer i dag - og derfor vælger jeg at tro, at det kunne være, at det ikke bliver et større problem med en lille søskende. 

Jeg er helt enig i at 7/7 ikke er en god løsning for alle, og måske slet ikke i den alder. Men hvis det fungerer ville jeg være varsom med at starte en "krig" med far over det, som TS selv skriver. Samarbejdet er så hamrende vigtigt.

Ud over det så har jeg selv et barn og en eks, som ville have været meget kede af kun at se hinanden 4 dage om måneden - også da han var mindre.

Anmeld

4. november 2012

lycly

TeamRocket skriver:

Det er jo bare sådan det er for hende, hun kan ikke huske det har været anderledes, en dag for hun måske også søskende hos far. Jeg er sikker på situationen vil falde hende naturligt. Jeg kender et 7/7 barn og hun har søskende begge steder og elsker både at være hos fars familie og hos mors, tror aldrig hun ser det som at gå glip af noget, tværtimod. Hun har som din datter også været vant til det fra en tidlig alder :-) måske du bekymre dig helt unødigt (men det skal mødre jo ;-))

Tak for dine ord! Håber sådan du har ret, at jeg måske bare bekymre mig unødigt, for hun vil jo ikke kunne huske at det har været på andre måder. De begynder jo først at kunne huske fra de er 3-4 år (det er i hvert fald der mine egne tidligste minder er) og der har hun jo haft en lillebror/søster på halv tid i over et år. Så måske kommer det ikke til at påvirke hende

Anmeld

4. november 2012

Lullaby

LuLy skriver:

Lige præcis, jeg ved også at min datters far vil gøre alt for at få lov at være så meget sammen med hende som muligt. Og min datter har ligeså meget ret til sin far som til sin mor. Så vil jo for hendes skyld helst beholde ordningen MEDMINDRE det får betydning får hende når den lille kommer

Men hvad vil du så gøre når/hvis far får en familie? Gå tilbage til 7/7 ordningen fordi at hun ellers vil gå glip af fars familie resten af de 14 dage`?

Anmeld

4. november 2012

lycly

Lullaby skriver:

Men hvad vil du så gøre når/hvis far får en familie? Gå tilbage til 7/7 ordningen fordi at hun ellers vil gå glip af fars familie resten af de 14 dage`?

Lige præcis! Det har jeg nemlig også godt overvejet, også derfor jeg helst ikke vil have ændret ordningen. For igen, hun har jo ligeså meget ret til sin far, også når han en dag får en ny familie. Så er det jo ikke fair overfor hende, at hun ikke kan være en del af den familie mere end hver anden weekend

Anmeld

4. november 2012

baby012

LuLy skriver:

Hun har hverken søskende eller "stedmor" hos sin far, det er kun de to Og hun er kun 22 mdr når babyen kommer, så hun er ikke gammel nok til at man kan snakke med hende om det

Nej okay, jeg tror jeg ville ringe og snakke med statsforvaltningen 

Anmeld

4. november 2012

baby012

LuLy skriver:

Lige præcis! Det har jeg nemlig også godt overvejet, også derfor jeg helst ikke vil have ændret ordningen. For igen, hun har jo ligeså meget ret til sin far, også når han en dag får en ny familie. Så er det jo ikke fair overfor hende, at hun ikke kan være en del af den familie mere end hver anden weekend

Hvis du ænder den 7/7 ordning, så skal den da ikke ændres igen.   

det er da bare at forvirre barnet, 

først ligeså meget ved mir som ved far 

så bliver mor den primære omsorgs person

så vil du ændre det igen når din x får børn

tror du ikke at hin ser det at være hos far som familie... ? 

Selvf. Gør hun det når hun ser ham så meget, uanset om der er en papmor eller andre børn.. 

Tænk dig rigtig godt om inden du starter en sag, du redsikere jo også at blive samvær forældre hvis du udviser ustabilitet i barnets liv  

Anmeld

4. november 2012

lycly

Lahn11 skriver:

Hvis du ænder den 7/7 ordning, så skal den da ikke ændres igen.   

det er da bare at forvirre barnet, 

først ligeså meget ved mir som ved far 

så bliver mor den primære omsorgs person

så vil du ændre det igen når din x får børn

tror du ikke at hin ser det at være hos far som familie... ? 

Selvf. Gør hun det når hun ser ham så meget, uanset om der er en papmor eller andre børn.. 

Tænk dig rigtig godt om inden du starter en sag, du redsikere jo også at blive samvær forældre hvis du udviser ustabilitet i barnets liv  

Ved ikke om du måske har misforstået det jeg skriver, for det jeg skriver er præcist hvad du skriver Jeg er fuldstændig enig, det er også derfor at min primære bekymring går på hvordan jeg får det til at fungere med denne ordning, og ikke hvordan en ny ordning skal være, for jeg ser helst at den ikke laves om. Netop for at bevare stabiliteten

Anmeld

4. november 2012

Maja_4000

Jeg har ingen råd , men jeg havde slet ikke opdaget at du var gravid , så jeg bryder lige ind med et TILLYKKE Hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.