vis mig jeres dåbs kjoler - pleace :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2012

tioyv

Princesspigen skriver:

nå hvor fint.. og lidt sjovt med den lilla sløjfe sys jeg

vi kørte lilla tema til den hele, bordpynt, invitationer osv..

der var også rød og grøn underskørt og sløjfe..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2012

Princesspigen

tioyv skriver:

vi kørte lilla tema til den hele, bordpynt, invitationer osv..

der var også rød og grøn underskørt og sløjfe..

det lyder rigtig fint

Anmeld

3. november 2012

Drømme

min lille pige er kun 2½ uge gammel og jeg vil gerne vente med dåben til foråret..

men går stadig og tænker over hvordan jeg vil have det, hvad hun skal have på osv..

havde jeres kjole på ? hvilke ? hvad kostede den ? gik den i arv ? hvor er den fra ?

havde i evt. noget andet pænt tøj den lille kunne få på senere så h*n ikke sku have en stor kjole på hele dagen..

kom rigtig gerne med billeder  

Her havde lillepigen min fars families familiedåbskjole på Min faster var vidst nok den anden der havde den på, og Sophia var nummer 65 i den, hvis jeg husker rigtigt ;D

Hun havde bare en hvid body og et par hvide strømpebukser på indenunder, og det var så det hun havde på senere

Den er vidst nok fra 60'erne, og alle der er døbt i den, har sit navn broderet på den

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

7. november 2012

n00b 2.0

Jeg kan desværre ikke lægge et billede ind nu, men jeg vil da lige give mit besyv med.

Jeg har termin til april, og vi planlægger allerede nu dåb i august, da det ikke bliver i Danmark.

Dåbskjolen er en, der har været båret af mig selv, min søster og alle vores fætre og kusiner (på begge sider), og alle vores navne er indgraveret i kjolen. Båndene er gule for at det er kønsneutralt.

Min søsters børn er tvillinger, så de måtte finde en anden løsning. Det blev til to ens dåbskjoler syet af min søsters brudekjole. Det var rigtig flot!

Tvillingerne havde desuden fint skiftetøj til frokosten bagefter sammen med familie og venner. Det gør vi helt sikkert også, for dåbskjolen er ret lang og upraktisk.

Anmeld

7. november 2012

Lullaby

Begge piger har haft denne på. Zarina inde i maven skal også have den på  Den er gået i arv fra mig så alle mine søskende har haft den på. Vores børn vil så forhåbentlig give den videre til deres børn.  

Anmeld

26. november 2012

Blikfang.com

Tokes mormor fandt min konfimationskjole frem som hun havde syet til mig i sin tid. Den blev så basis for Tokes dåbskjole, jeg synes det er så dejligt at der er historie i den især hvis den så kan gå i arv til hans børn, når den tid kommer.

KH
Tokes mor

www.BlikfangsKostumer.dk

Anmeld

26. november 2012

Team Putte

Princesspigen skriver:

min lille pige er kun 2½ uge gammel og jeg vil gerne vente med dåben til foråret..

men går stadig og tænker over hvordan jeg vil have det, hvad hun skal have på osv..

havde jeres kjole på ? hvilke ? hvad kostede den ? gik den i arv ? hvor er den fra ?

havde i evt. noget andet pænt tøj den lille kunne få på senere så h*n ikke sku have en stor kjole på hele dagen..

Her er vores

Det er en arve-kjole som er over 100 år gammel Lidt hyggeligt når man ved underkjolen er lavet af min oldefars søsters konfirmationskjole og yderkjolen er lavet af min oldemors konfirmationskjole Stoffet er så fint og tyndt at de små kun lige må have den på i kirken, og til billeder og så skal den af igen. Så ja vi havde en fin lyserød festkjole med tyl under til festen

Anmeld

26. november 2012

mille25

Princesspigen skriver:

hej.

her er lige et billed af vores dåbs kjole som min mormor lavede til mig. min datter havde den på d. 7 juli i år. hun var nr 13 der har haft den på.

Anmeld

26. november 2012

Frøken J.

Princesspigen skriver:

Rose havde en hvid hæklet dåbskjole på, som min mormor har hæklet. Og hvid silkeunderkjole. Røde bånd pga hendes navn - Rose. Vi synes symbolikken er så fin! Det er en arvekjole, og både jeg, min bror, min fætter og kusine mm. er døbt i samme kjole

Anmeld

26. november 2012

janne1986

Km desværr ikke ligge billede ind... Men vi har fået syet dåbs kjole af min og min søsters konfirmationskjoler, så håber den vil gå i arv,ptt er der kun lilla bånd på, dapjece har en pige, men en blå eller anden farve sløjfe er ik så dyr  

Elsker at der er historie i kjole ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.