Børnehave madpakken :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2012

Lusi

Mussen2 skriver:

Min datter får 5 halve med hver dag samt et par skiver agurk og et par cherry tomater. Hun får:
Leverpostej
Skinkesalat
Tun rørt med mayo
Torskerogn
Banan
Hamburgerrug
Smørbar frugtpålæg
Spegepølse med remulade og ristede løg

Det er det vi bruger mest af pålæg. Hun vil rigtig gerne have sennepssild med, men det kan jeg ikke helt magte, måske jeg er galt på den

Så har hun eftermiddagsmad med som er forskellig frugt, yoghurt, bolle, ostehaps osv osv

Det er da fint med sild

Vores datter på 4 gider det ik, men vores søn på 1 1/2 får det tit med.. Eller brie ost
Børnehaven nævnte det til forældremøde, men var fordi de synes det var super fedt jeg gav ham det med.. Han elsker det jo, så hvorfor ik?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2012

Pige2009

serinasmor skriver:

hmmm .. hvordan pakker du løse majs ind ?

Jeg har en lille Tupperware bøtte på ca. 1 dl., hvor der kan være majs, ananas og andet "vådt"

Anmeld

3. november 2012

Mussen2

Lusi skriver:

Det er da fint med sild

Vores datter på 4 gider det ik, men vores søn på 1 1/2 får det tit med.. Eller brie ost
Børnehaven nævnte det til forældremøde, men var fordi de synes det var super fedt jeg gav ham det med.. Han elsker det jo, så hvorfor ik?

Ok fedt! Smører du dem på forhånd så?altså jeg tænker det bliver vildt smattet med sennepssild? Eller putter du dem med i en bøtte?
Spiser han dem bare som kvarte eller halve

Anmeld

4. november 2012

Lusi

Mussen2 skriver:

Ok fedt! Smører du dem på forhånd så?altså jeg tænker det bliver vildt smattet med sennepssild? Eller putter du dem med i en bøtte?
Spiser han dem bare som kvarte eller halve

Ja smøre dem på forhånd. Men det er så bare alm. hvide sild.
Laver altid bare halve madder og så skær de dem i kvarter i vuggestuen..
Men hvis jeg gav karrysild eller andet med, ville jeg nok ligge dem i en lille bøtte og så ligge en lille gaffel med, så det er nemt for pædagogerne

Sirius har 5 tænder nu, men da han ingen tænder havde, skar de hans mad ud i små bidder. Tror jeg så stadig de gør, med hans sildemadder, da de nok er lidt svære at sidde med, mon ik også de gør det i jeres ins.?

Anmeld

5. november 2012

Team Putte

Mussen2 skriver:

Ja sennepssild. Hun elsker dem
Jeg kan selvfølgelig selv putte dem med i en lille bøtte, men jeg tænker ba, at det bliver for besværligt for hende alligevel. Først at putte det på maden og derefter af spise den ( sild all over!) herhjemme skærer vi maden ud for hende så hun kan spise den mad gaffel

uha ja det kunne blive noget værre fedteri

Anmeld

5. november 2012

Mussen2

Team Putte skriver:

uha ja det kunne blive noget værre fedteri

Hun har fået sild med i dag som pædagogerne så skal hjælpe hende med

Anmeld

5. november 2012

Team Putte

Mussen2 skriver:

Hun har fået sild med i dag som pædagogerne så skal hjælpe hende med

Skønt altså når det er det hun elsker!

Anmeld

5. november 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Min datter har ca den kedeligste madpakke med hver dag, men det er det eneste, hun vil spise i børnehaven, så det er ikke mit valg.

Hun har to skiver rugbrød klappet sammen med rejeost, rød peber og agurke eller gulerodstave med.

Til frugt har hun enten en grovbolle eller en skive rugbrød med rejeost og et stykke frugt plus en frugtstang.

Jeg har prøvet at give hende andet med, men det resultere blot i, at hun ikke spiser noget den dag

Anmeld

5. november 2012

SaNiNa

Nicklas har alt mulig med i dag har han en bruger med bøf og ketchup og agurk skiver.

Andre dage vil han vare have leverpostej. Han er lige begynd at han også gerne vil have spegepølse på han har ellers kun ville have kral og leverpostej.

Han kan også have en stykke pizza med eller pølsehorn.

Til eftermiddagsmad har han en bolle, eller rugbrød med grønsager finstang eller rosiner.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.