Børnehave madpakken :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2012

maria_wlt

Mirjam123 skriver:

Nu er min prinsesse begyndt i børnehave og det går bare så godt, hun er faldet godt til allerede 1 dag.

hun har selvfølgelig madpakke med. 

Hun har 2-3 rugbrøder med med forskelligt pålæg og så får hun agurke stave eller gulerødder med. Og så et stk frugt til om eftermiddagen.

hva har fjernes børn med?

Her får de:

3 halve stykker rugbrød og så 3-4 af tingene nedenunder..

Agurk

Majs

Ananas

Pasta

Små pølser

Rosiner

Små frikadeller

Frugtstænger

Om sommerne får de tit jordbær med da de elsker dem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2012

serinasmor

bøllen skriver:

Ligger dem blot i det øverste rum i madkassen. Der er sådan en "bakke" tingest. Ej ved ikke hvad den hedder.

eller i lidt stanniol, eller film.

vores er ikke ruminddelt ... men folie kunne jo selvfølgelig være en idé .. bliver de ikke splattede ?

Anmeld

2. november 2012

Mussen2

Min datter får 5 halve med hver dag samt et par skiver agurk og et par cherry tomater. Hun får:
Leverpostej
Skinkesalat
Tun rørt med mayo
Torskerogn
Banan
Hamburgerrug
Smørbar frugtpålæg
Spegepølse med remulade og ristede løg

Det er det vi bruger mest af pålæg. Hun vil rigtig gerne have sennepssild med, men det kan jeg ikke helt magte, måske jeg er galt på den

Så har hun eftermiddagsmad med som er forskellig frugt, yoghurt, bolle, ostehaps osv osv

Anmeld

2. november 2012

bøllen

serinasmor skriver:

vores er ikke ruminddelt ... men folie kunne jo selvfølgelig være en idé .. bliver de ikke splattede ?

Vores er heller ikke rum inddelt som sådan.

men der er sådan en bakke tingest øverst , hvor jeg lægger grundsagerne. Og rugbrødene nedenunder.

hmm det ved jeg faktisk ikke, de har været glade for det

Anmeld

2. november 2012

serinasmor

bøllen skriver:

Vores er heller ikke rum inddelt som sådan.

men der er sådan en bakke tingest øverst , hvor jeg lægger grundsagerne. Og rugbrødene nedenunder.

hmm det ved jeg faktisk ikke, de har været glade for det

hmm ... måske ungerne ikke tænker over det - det er nok en voksen-ting at tænke over om majs bliver splattede 

må jo bare forsøge så

Anmeld

2. november 2012

bøllen

serinasmor skriver:

hmm ... måske ungerne ikke tænker over det - det er nok en voksen-ting at tænke over om majs bliver splattede 

må jo bare forsøge så

Det tænker jeg  men tror jeg ikke de gør, vandet skal selvfølgelig fra.

Du får lige et billede  Så lægger jeg det i sølvpapir , og lige pakker det lidt op omkring , så de ligger for sig selv

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

2. november 2012

Team Putte

Mussen2 skriver:

Min datter får 5 halve med hver dag samt et par skiver agurk og et par cherry tomater. Hun får:
Leverpostej
Skinkesalat
Tun rørt med mayo
Torskerogn
Banan
Hamburgerrug
Smørbar frugtpålæg
Spegepølse med remulade og ristede løg

Det er det vi bruger mest af pålæg. Hun vil rigtig gerne have sennepssild med, men det kan jeg ikke helt magte, måske jeg er galt på den

Så har hun eftermiddagsmad med som er forskellig frugt, yoghurt, bolle, ostehaps osv osv

Haha sennepssild?

Kan man ik få dem i de der små portionspakker? Eller er det kun marinerede og karry sild?

Anmeld

2. november 2012

Mussen2

Team Putte skriver:

Haha sennepssild?

Kan man ik få dem i de der små portionspakker? Eller er det kun marinerede og karry sild?

Ja sennepssild. Hun elsker dem
Jeg kan selvfølgelig selv putte dem med i en lille bøtte, men jeg tænker ba, at det bliver for besværligt for hende alligevel. Først at putte det på maden og derefter af spise den ( sild all over!) herhjemme skærer vi maden ud for hende så hun kan spise den mad gaffel

Anmeld

2. november 2012

Leneur

I Silje's bh, får de gulerødder om formiddagen og jeg betaler 50 kr om måneden til frugtordning om eftermiddagen. Hver halvanden måned skal jeg så bage boller til dem alle dernede men det gør jeg gerne, for at slippe for besværet med at finde på.
Min datter er desværre småtspisende, så bliver lykkelig når/hvis der kommer seddel med hjem om mere mad.
Hun får 2 hele stykker rugbrød med og det kan feks. være:
Leverpostej.
Pølse.
Kartoffel.
Makrel.
Torskerogn.
Frikadelle/fiske.
Skinke.
Hamburgerryg.
Med diverse pynt på.
Udover det er der altid agurkestænger med.
Ellers kan jeg finde på at give en lille yoghurt med, rød peber, nødder, solsikkekerner, majs i en lille beholder. Et lille stykke pizza, pirog, ostehaps, en trekant smøreost, jordbær, Rosiner og pastaer med.

Anmeld

2. november 2012

Orkide86

Leneur skriver:

I Silje's bh, får de gulerødder om formiddagen og jeg betaler 50 kr om måneden til frugtordning om eftermiddagen. Hver halvanden måned skal jeg så bage boller til dem alle dernede men det gør jeg gerne, for at slippe for besværet med at finde på.
Min datter er desværre småtspisende, så bliver lykkelig når/hvis der kommer seddel med hjem om mere mad.
Hun får 2 hele stykker rugbrød med og det kan feks. være:
Leverpostej.
Pølse.
Kartoffel.
Makrel.
Torskerogn.
Frikadelle/fiske.
Skinke.
Hamburgerryg.
Med diverse pynt på.
Udover det er der altid agurkestænger med.
Ellers kan jeg finde på at give en lille yoghurt med, rød peber, nødder, solsikkekerner, majs i en lille beholder. Et lille stykke pizza, pirog, ostehaps, en trekant smøreost, jordbær, Rosiner og pastaer med.

Gode ting

synes nemt det kan blive for keðeligt nemlig. Jeg har ikke pynt på hendes madder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.