Dagens auto-stol udmelding...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2012

Deaktiveret profil

An&Jo skriver:

arh okay.. troede lige i havde en større stol..

når de er så små så skal de jo sidde bagudvendt, så troede lige i havde fundet en god stol til de større børn også..

Nååårh.. Hov det må du undskylde hvis det var det jeg gav udtryk for..  men helt klart vil vi nok gå efter en bagudvendt en nu her når hun bliver større.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2012

Annette A

Altså vi undersøgte det for lang tid siden inden vi skulle anskaffe en autostol og her stod det klart at det ikke kunne være andet end en bagudvendt autostol, da det er det sikreste for barnet. Vi undrede os meget over at den viden ikke var mere udbredt i DK. Så synes det er godt DK kommer med på noderne hvad det angår. Så her kører vi med bagudvendte i så lang tid som muligt.

Anmeld

1. november 2012

Skouboe

Begge mine unger er for lange til at blive ved med at sidde bagudvendt. Min 3½ årige bruger str. 110-116 i tøj og min 2 årige bruger 98/104...

Anmeld

5. november 2012

Autostol.dk

birthee skriver:

Så er der idag kommet rapport om autostole og sikkerhed... Skal det forstås sådan at ens barn fremover kun må sidde bagudvendt indtil de er 4 år???

Mener at have hørt at den nuværende autostol man har ikke behøver at blive skiftet, og at forhandlerne har en periode til at få solgt ud af fremadvendte autostole??

Har lige lavet en lille afstemning oveni 

Hvis nu nogle af svarene ikke lige dækker din mening, må du da meget gerne komme med en kommentar 

Mvh. Birthe

Hej,

Det som er kommet frem i den danske rapport er ikke nyt. Det har altid været sikrest, at anvende en bagudvendt autostol - også i 9-18 kg. klassen og været anbefalet i rigtig mange år.

I sverige har man brugt bagudvendte autostole i mange år og alle deres undersøgelser viser, at det er altså sikrest.

I Danmark har butikkerne/forhandlerne mf. ikke været villige til, at tage de bagudvendte stole ind i butikkerne og derfor er der ikke meget fokus og rådgivning om dem. 

Det betyder, at vi alle foresætter med at købe fremadvendte for det er hvad der er i butikkerne, det venner/familie bruger og det som man ser over alt.

Hvis butikkerne begynder, at have mere fokus på bagudvendte autostole ville de også blive mere almindelige i Danmark.

Mht. de nye regler du hentyder til, så tror jeg du blander det lidt sammen med de regler, der er på vej i babystols klassen. Her er der nemlig nye regler på vej om, at børn skal sidde bagudvendte de første 15 mdr. Men reglerne er dog udsat lidt endnu. Jeg har skrevet om det her  http://www.autostol.dk/blog/nye-autostolregler-fra-11-2013-bagudvendt-de-forste-15-maneder/

Så den nye rapport gør ikke, at det nu blive ulovligt, at sidde fremadvendt - det gør "bare" at der er kommet mere fokus på det her i Danmark, hvilket jo bare er helt fantastisk.

Anmeld

5. november 2012

Muffinmus

Jeg ved godt sikkerheden er det bedste. Men jeg har en enkelt gang set en 3 årig sidde i en bagud vendt og helt ærligt, der er jo ikke lads til benene...de sidder jo helt åndsvagt i de stoel i forhold til de fremadvendte i den alder??fint nok hvis man skal ud på en 15 min køretur, men skulle jeg selv sidde sådan med benene i mere end det ville jeg da få totalt klaus.......

Foruden at flere børn jo bliver køresyge når de sidder i den forkerte kørselsretning...Havde jeg selv som barn siddet sådan havde jeg kastet op på hver eneste køretur mine forældre tog mig på.???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.