Dagens auto-stol udmelding...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad gør du?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.260 visninger
14 svar
0 synes godt om
1. november 2012

birthee

Så er der idag kommet rapport om autostole og sikkerhed... Skal det forstås sådan at ens barn fremover kun må sidde bagudvendt indtil de er 4 år???

Mener at have hørt at den nuværende autostol man har ikke behøver at blive skiftet, og at forhandlerne har en periode til at få solgt ud af fremadvendte autostole??

Har lige lavet en lille afstemning oveni 

Hvis nu nogle af svarene ikke lige dækker din mening, må du da meget gerne komme med en kommentar 

Mvh. Birthe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2012

Laulund87

Vi beholder den vi har.. På tv2.dk står der at der anbefales bagudvendt indtil 4 år, ikke at det SKAL være sådan. Så vi beholder den forudvendte og så når vi får et barn mere, vil vi følge anbefalingerne

Anmeld

1. november 2012

tweety2060

birthee skriver:

Så er der idag kommet rapport om autostole og sikkerhed... Skal det forstås sådan at ens barn fremover kun må sidde bagudvendt indtil de er 4 år???

Mener at have hørt at den nuværende autostol man har ikke behøver at blive skiftet, og at forhandlerne har en periode til at få solgt ud af fremadvendte autostole??

Hvis nu nogle af svarene ikke lige dækker din mening, må du da meget gerne komme med en kommentar 

Mvh. Birthe

Har ikke hørt om de nye regler, så udtaler mig nok på et usikkert grundlag.... Jeg tror vi beholder den nuværende, som er en 9-18kg forudvendt, af den årsag at mandens firmabils airbag IKKE kan slåes fra.. og tænker så at en bagudvendt er endnu farligere, hvis uheldet er uden.... Men er stor fortaler for sikkerheden!

Anmeld

1. november 2012

Mussen2

Nu har jeg ikke hørt det andet end med at halvt øre, men jeg tænker bare, har man ikke altid anbefalet at de sidder bagudvendt så længe så muligt? At forældre så oftes vælger anderledes er en anden sag.

Anmeld

1. november 2012

Deaktiveret profil

birthee skriver:

Mvh. Birthe

Vi har allerede en bagudvendt som de anbefalede. En cybex..

Anmeld

1. november 2012

An&Jo

Vi har fremadvendt nu fordi at da jeg købte den havde vi ikke bil, og så var en bagudvendt bare rigtig bøvlet at slæbe frem og tilbage.. Nu skal han snart skifte igen alligevel da han snart vejer for meget til den vi har, og hovedet stikker 2 cm over kanten, så lige nu kan det ikke betale sig for os at investere i en bagudvendt..

Men jeg har hele tiden sagt til kæresten at når vi får en mere, så skal det barn sidde bagudvendt indtil det ikke kan mere på grund af kg eller længde..

Anmeld

1. november 2012

An&Jo

Freyasmor skriver:

Vi har allerede en bagudvendt som de anbefalede. En cybex..

hvilken er det hvis man må være nysgerrig??

Anmeld

1. november 2012

Mor til Frederic og Freya

tweety2060 skriver:

Har ikke hørt om de nye regler, så udtaler mig nok på et usikkert grundlag.... Jeg tror vi beholder den nuværende, som er en 9-18kg forudvendt, af den årsag at mandens firmabils airbag IKKE kan slåes fra.. og tænker så at en bagudvendt er endnu farligere, hvis uheldet er uden.... Men er stor fortaler for sikkerheden!

det er direkte forbudt at plante en bagud vendt autostol foran en airbag...

http://www.sikkertrafik.dk/Raad-og-viden/I-bil/Boern-i-bilen/Boern-og-airbags.aspx

Freya overtager også frederic's 9-18 kg's stol...

Anmeld

1. november 2012

Deaktiveret profil

An&Jo skriver:

hvilken er det hvis man må være nysgerrig??

Det er den nye cybex aton 2..  Det er til nyfødte, op til 9 mdr tror jeg .. :-) Men isofix base til.. 

Anmeld

1. november 2012

An&Jo

Freyasmor skriver:

Det er den nye cybex aton 2..  Det er til nyfødte, op til 9 mdr tror jeg .. :-) Men isofix base til.. 

arh okay.. troede lige i havde en større stol..

når de er så små så skal de jo sidde bagudvendt, så troede lige i havde fundet en god stol til de større børn også..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.