Til jer der bor i hus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.392 visninger
13 svar
0 synes godt om
1. november 2012

Ellie79

Hejsa

Vi er kommet dertil i vores liv hvor bare ønsker at eje vores eget hus. Vi er begge i job og vi sidder og regner på hvad vi gerne vil sidde i (rågidhedsbeløb) når de faste udgifter er betalt. Vi er 2 voksne og 2 børn. Vores bank siger 12500 til rådighedsbeløb og tænker umiddelbart det er ret rimeligt. Men er på den anden side også bange for at sidde for stramt, hvad har jer der bor i eget hus til rådighedsbeløb om mdr.

Vores bekymring går nok mest på vi ikke kender til det at eje og vi er bange for budgettet pludselig vælter og vores rådighedsbeløb er uden børnefamilieydelse..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2012

gædde/gitte

AnjaB skriver:

Hejsa

Vi er kommet dertil i vores liv hvor bare ønsker at eje vores eget hus. Vi er begge i job og vi sidder og regner på hvad vi gerne vil sidde i (rågidhedsbeløb) når de faste udgifter er betalt. Vi er 2 voksne og 2 børn. Vores bank siger 12500 til rådighedsbeløb og tænker umiddelbart det er ret rimeligt. Men er på den anden side også bange for at sidde for stramt, hvad har jer der bor i eget hus til rådighedsbeløb om mdr.

Vores bekymring går nok mest på vi ikke kender til det at eje og vi er bange for budgettet pludselig vælter og vores rådighedsbeløb er uden børnefamilieydelse..

hej

tjo vi har vist det samme.... men der er jo mange factorer der spiller ind, som jo er forskellige rundomkring.

Skal I renovere et hus?? kan I selv lave noget af det?? ejendomsskat svinger fra kommune til kommune, forbrugspriser v. el,vand og varme. Renter fra banken osv.

Så alt i alt syntes jeg I skal tage hinanden i hånden og gå ned i banken... de kan bedre gennemskue alle de tinger der svinger op og ned, og få dem til at lave et budget for jer.....det er jo deres job

Anmeld

1. november 2012

Taco78

Profilbillede for Taco78
AnjaB skriver:

Hejsa

Jeg vil også sige, at I skal gå ned i banken og få dem til at lave et budget for jer.

Vi købte hus sidste år (for halvandet år siden) og vores bank sagde på det tidspunkt (ved ikke om det er ændret) at man skulle have et rådighedsbeløb på 15.500 kr med et fastforrentet lån. Vi er endt med at have et rådighedsbeløb på lidt over 17.000 og har derfor meget luft i budgettet til at spare op til ferier og andre store ting.

Men vi kunne sagtens klare os for mindre

/ Taco78 

Anmeld

1. november 2012

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
AnjaB skriver:

Hejsa

Vi købte hus i 2006, da priserne var på sit højeste og bankernes krav til rådighedsbeløb var noget mindre. siden er to børn kommet til og i dag har vi 11.600 plus 2200 i Børnepenge ca. Dvs. 13.800 alt i alt. Af dem går børnepengene på luksuskontoen, der dækker sæsontøj, oplevelser, og ekstra hygge i dagligdagen. Fra den konto trækkes yderligere til børneopsparinger og konfirmationskontoer. Så sætter vi 6500 af til mad, lommepenge og diesel, og de resterende ca. 5000 går på opsparingen, der dækker f.eks. renovering og reperationer samt uforudsete udgifter. Lige nu er vi i gang med at spare op til en tilbygning. Vi har lige købt ny bil, så der er ikke rep. udgifter på den de første 5 år. 

Vi skal også have omlagt økonomien nu, da jeg arbejder som tilkaldervikar, hvilket ikke giver pension, så den skal jeg selv til at tænke på. Men det vil give et stort indhug i rådighedsbeløbet, så skal lige tage mig sammen. Kan godt lide luft i økonomien. Jeg er sikker på, at I godt kan klare det med 12.000+ i rådighedsbeløb

Anmeld

1. november 2012

1990h

AnjaB skriver:

Hejsa

vi købte hus sidste år hvor jeg var på fagforening..der havde vi et rådigheds beløb på omkring 10.000 til 2 mennesker..nogle gange mere..

nu hvor jeg så er kommet i job har vi et rådighedsbeløb på 15-18.000 afhænglig af min og mandens løn..

så jeg vil sige at ja 12500 lyder af meget..men i vores tilfælde og den måde vi er på syntes jeg 12500 er ok..ikke for meget..men vi kunne også sagtens priotere anderledes..men vi spare også op til ferier og sådan..

også skal man tænke på at der også kommer uventet regninger der tit overskrider det man måske har på sin vedligeholdelses konto..og nogle gange kan vedligeholdelses kontoen gå i nul(pga. en omkostning)..og måned efter ryger der noget andet dyrt. også er det rart med luft i økonomien da det tager tid inden vedligeholdelses kontoen ser okay ud igen..(for vores vedkommende)

+ husforsikringer og indbo forsikringer stiger hvert år. benzin stiger og dagligvarer og meget andet..og det på nuværende tidspunkt jo ikke helt i takt med at lønnen følger med..

men jeg tror det kommer meget an på hvordan man er som person og hvad man selv føler man kan få det til at køre rundt for

Anmeld

1. november 2012

1990h

AnjaB skriver:

Hejsa

også syntes vi personligt at det vigtigt at huskøbet bliver beregnet ud på at man kan komme ud i en situation hvor man begge ryger på fagforening..og der skal man stadig kunne sidde i huset..

Anmeld

1. november 2012

Aagaard

AnjaB skriver:

Hejsa

Vi er to på SU og har et rådighedsbeløb på 7000 om måneden. Vi er 2 voksne og 1 barn

Det har været noget svært at få til at hænge sammen her de første måneder, men denne måned og den kommende ser det ud til at køre rundt.

Anmeld

1. november 2012

Ellie79

gædde skriver:

hej

tjo vi har vist det samme.... men der er jo mange factorer der spiller ind, som jo er forskellige rundomkring.

Skal I renovere et hus?? kan I selv lave noget af det?? ejendomsskat svinger fra kommune til kommune, forbrugspriser v. el,vand og varme. Renter fra banken osv.

Så alt i alt syntes jeg I skal tage hinanden i hånden og gå ned i banken... de kan bedre gennemskue alle de tinger der svinger op og ned, og få dem til at lave et budget for jer.....det er jo deres job

Vi har været i banken og de har sagt at har vi 12500 så må vi købe hus ) - Det har vi, men vi er bare usikre på om det er nok. Vi synes det lyder af meget men der er jo også mange udgifter forbundet med at eje. Var bare interresseret i hvad andre klarer sig for i rådighedsbeløb når de sidder i hus

Vores udregning er lavet på at jeg kan have perioder hvor jeg vil være på dagpenge.

Anmeld

1. november 2012

Ellie79

Taco78 skriver:

Jeg vil også sige, at I skal gå ned i banken og få dem til at lave et budget for jer.

Vi købte hus sidste år (for halvandet år siden) og vores bank sagde på det tidspunkt (ved ikke om det er ændret) at man skulle have et rådighedsbeløb på 15.500 kr med et fastforrentet lån. Vi er endt med at have et rådighedsbeløb på lidt over 17.000 og har derfor meget luft i budgettet til at spare op til ferier og andre store ting.

Men vi kunne sagtens klare os for mindre

Vi har været i banken og de har sagt 12500 i rådighedsbeløb, så vil de lege huskøb med os, dem har vi. Vi er bare usikre på om det er nok - kan nok bare lide at gå med livrem og seler hehe.. - lige nu klare vi os for 8000 så 12500 burde være nok men der kan jo komme regninger og ja i disse tider hører man bare om så mange der går fra hus og hjem fordi de har sat sig for hårdt i det.

Anmeld

1. november 2012

Ellie79

Aagaard skriver:

Vi er to på SU og har et rådighedsbeløb på 7000 om måneden. Vi er 2 voksne og 1 barn

Det har været noget svært at få til at hænge sammen her de første måneder, men denne måned og den kommende ser det ud til at køre rundt.

7000 ville være for lidt for os - lige nu bruger vi 8000 og det er okay men ikke mindre..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.