Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
AnjaB skriver:
Hejsa
Vi er kommet dertil i vores liv hvor bare ønsker at eje vores eget hus. Vi er begge i job og vi sidder og regner på hvad vi gerne vil sidde i (rågidhedsbeløb) når de faste udgifter er betalt. Vi er 2 voksne og 2 børn. Vores bank siger 12500 til rådighedsbeløb og tænker umiddelbart det er ret rimeligt. Men er på den anden side også bange for at sidde for stramt, hvad har jer der bor i eget hus til rådighedsbeløb om mdr.
Vores bekymring går nok mest på vi ikke kender til det at eje og vi er bange for budgettet pludselig vælter
og vores rådighedsbeløb er uden børnefamilieydelse..
Vi købte hus i 2006, da priserne var på sit højeste og bankernes krav til rådighedsbeløb var noget mindre. siden er to børn kommet til og i dag har vi 11.600 plus 2200 i Børnepenge ca. Dvs. 13.800 alt i alt. Af dem går børnepengene på luksuskontoen, der dækker sæsontøj, oplevelser, og ekstra hygge i dagligdagen. Fra den konto trækkes yderligere til børneopsparinger og konfirmationskontoer. Så sætter vi 6500 af til mad, lommepenge og diesel, og de resterende ca. 5000 går på opsparingen, der dækker f.eks. renovering og reperationer samt uforudsete udgifter. Lige nu er vi i gang med at spare op til en tilbygning. Vi har lige købt ny bil, så der er ikke rep. udgifter på den de første 5 år.
Vi skal også have omlagt økonomien nu, da jeg arbejder som tilkaldervikar, hvilket ikke giver pension, så den skal jeg selv til at tænke på. Men det vil give et stort indhug i rådighedsbeløbet, så skal lige tage mig sammen. Kan godt lide luft i økonomien. Jeg er sikker på, at I godt kan klare det med 12.000+ i rådighedsbeløb
Anmeld