Jamen jeg er faktisk først begyndt at være aktiv i mine voksne år. Begyndte at løbe i jan 10'. Og dét er min fritidsaktivitet - Motion!!
For det giver mig MAX velvære. Og jeg kan selv bestemme, hvor jeg vil, kan og orker. Jeg er ikke til holdsport, bold og faste tidspunkter. Jeg vil, når jeg vil og når jeg kan sparke mig afsted.
Jeg kan simpelthen ikke komme ud og løbe om vinteren, så hver vinter køber jeg et abonnement til det lokale motionscenter og okser løs derovre. Målet om vinteren er at opretholde konditionen, men her giver det mig også mulighed for at styrketræne lidt. Men fra forår til efterår, skal jeg bare ud og have vind i håret. For at konkurrere lidt mod mig selv, deltager jeg i en del motionsløb hver år.
Jeg ællllsker simpelthen at jeg kan mærke på min krop, at jeg har ydet MAX. Blodet strømmer igennem kroppen og det hele pumper løs. Hvis jeg så har bare lidt ondt i kroppen dagen efter, er det en klar fuldtræffer. Så har jeg klart ydet mit absolut bedste.
Jeg løber hastighed på løbebåndet, men i naturen løber jeg mere distance på 5-8-10-12 km. Alt afhængig af tiden, jeg kan finde. Jeg drømmer stadig om at nå en ½ marathon og håber på, det lykkes mig næste år.
Jeg træner/løber(om sommeren) 3-4 gange om ugen, men ikke fast. HVis jeg har en travl uge med ikke så meget fritid, er det bare sådan. Men jeg prioritere mit motion ret højt. Det er MIN tid, hvor jeg "meditere". Jeg lader batterierne op, jeg får en flottere krop og jeg får bestemt total velvære af det. Jeg skal også sparke mig afsted, for jeg opnår først mit velværes-mål, når jeg har trænet. Men det kan også holde i 1-1½ døgn.
Anmeld