Klumper i økologisk mælk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2012

M&N

Kia2013 skriver:

Jeg har godt nok heller aldrig oplevet klumper i økologisk mælk eller kærnemælk for den sags skyld... ryster det altid inden jeg hælder op, som mange andre her skriver, men det gør jeg jo også med juice osv. Det er vel en vanesag...

Er i øvrigt overbevist om at øko kærnemælk fx ER bedre end almindelig kærnemælk. Når jeg laver hjemmelavet ost, som man jo fx kan lave af kærnemælk (og tykmælk)... så får jeg meget mere færdig ost ud af den økologiske end af den ikke-økologiske. Dvs. der må være mere god protein i og flere gode fibre, når osten kan binde så godt og der altså kommer mere ud af den øko end den alm...

Så der må være noget om snakken, at det er bedre. Der er mere "mad" i øko, syntes også det mætter bedre i øvrigt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2012

FrkDitte

BabyWish2012 <3 skriver:

Undskyld jeg spørger dumt, men hvor mange herinde drikker økologisk mælk?

Vi drikker det hver dag og køber ikke andet. Jeg har en svigermor der ikke går ind for økologi tydeligvis og her forleden dag da vi havde været hjemme hos et par (som går meget op i økologi) sagde hun til mig at hun ikke ville drikke økologisk mælk, da der var klumper i?!

Hvor kom det fra og vidste ikke helt hvordan jeg skulle gribe det an, da jeg er meget i tvivl om hun overhovedet har SMAGT på økologisk mælk.

Jeg har personligt ALDRIG været ude for at have klumper i min mælk. Jeg synes økologisk mælk smager godt og lækkert.. Manden min var meget imod økologi (på grund af hans forældre har pisket det mere op end nødvendigt) og han måtte da flovt sige at han ingen forskel sådan rigtig kunne smage på økologisk og ikke-økologisk mælk... 

Er der virkelig nogen som mener eller har oplevet klumper i mælken? .. Ja sorry, men blev bare lige nysgerrig

Hejsa,

Jeg drikker også økologisk, og det med klumperne er nok fordi mælken ikke er homogeniseret som alm. mælk,

Homogenisering er en proces der forhindrer fedtet i mælken at klumpe sammen.  Næsten alle økologiske mælkeprodukter sælges uhomogeniseret , så de "klumper" hun har set har været fedten i mælken.

Hvis man kigger godt efter kan man godt se "klumperne", men de er slet ikke så store igen.. og slet ikke ligesom når en mælk bliver for gammel.. 

hilsen D

Anmeld

1. november 2012

FruHolm <3

BabyWish2012 <3 skriver:

Undskyld jeg spørger dumt, men hvor mange herinde drikker økologisk mælk?

Vi drikker det hver dag og køber ikke andet. Jeg har en svigermor der ikke går ind for økologi tydeligvis og her forleden dag da vi havde været hjemme hos et par (som går meget op i økologi) sagde hun til mig at hun ikke ville drikke økologisk mælk, da der var klumper i?!

Hvor kom det fra og vidste ikke helt hvordan jeg skulle gribe det an, da jeg er meget i tvivl om hun overhovedet har SMAGT på økologisk mælk.

Jeg har personligt ALDRIG været ude for at have klumper i min mælk. Jeg synes økologisk mælk smager godt og lækkert.. Manden min var meget imod økologi (på grund af hans forældre har pisket det mere op end nødvendigt) og han måtte da flovt sige at han ingen forskel sådan rigtig kunne smage på økologisk og ikke-økologisk mælk... 

Er der virkelig nogen som mener eller har oplevet klumper i mælken? .. Ja sorry, men blev bare lige nysgerrig

har smagt det 1 gang da min gamle svoger havde købt forkert, og puhhaa

og jeg siger som din svigermor, var ved at kaste op, detva ligesom at drikke en brusetablet  ad og dem tager jeg heller ikkk peew

(handler selv slet ikk øko ej heller light produkter)

Anmeld

1. november 2012

M&N

MinBabyOscar <3 skriver:

har smagt det 1 gang da min gamle svoger havde købt forkert, og puhhaa

og jeg siger som din svigermor, var ved at kaste op, detva ligesom at drikke en brusetablet  ad og dem tager jeg heller ikkk peew

(handler selv slet ikk øko ej heller light produkter)

Det er jeg da ked af du har oplevet, det har jeg sku aldrig oplevet, men frisk lækker mælk

Anmeld

1. november 2012

FruHolm <3

BabyWish2012 <3 skriver:

Det er jeg da ked af du har oplevet, det har jeg sku aldrig oplevet, men frisk lækker mælk

holder mig nu alligevel til original Arla lærkevang letmælk og sødmælk

Anmeld

1. november 2012

Nessie

BabyWish2012 <3 skriver:

Er så enig! Jeg er meget glad for økologi og jeg ELSKER mine økologiske grøntsager og frugt..

Samt så får jeg helt dårlig smag i munden hvis jeg bare skulle OVERVEJE at købe æg som skrabe æg, bur æg eller lignende, da de klipper næbene af på hønerne og det er så synd Det kan jeg bare ikke få mig selv til at støtte.

Jeg er enig og gør ligesom dig/jer. Jeg vil gerne skåne mig selv og især mit ufødte barn for så lidt kemikalier som muligt. Så jeg kan seriøst ikke se meningen i hendes/deres holdning omkring økologi. De mener det er for dyrt og går meget op i at købe det billigste af det billigste (som også er ok), men hvorfor ikke gå ind for økologi)

Min svigermor er FARMAKONOM og burde nemlig vide hvad der er godt og ikke godt for kroppen. Hun går ikke ind for økologiske krops produkter, da det kun er 80% eller 10% (kan ikke huske hvad hun sagde) der skulle være økologiske, og så ville hun hellere undvære ... Der kan jeg være delvis enig, da jeg bare gå efter astma allergi mærket samt svanemærket, det er jo bare en bonus hvis noget af det er økologisk

Men tja, forstår slet ikke man kan holde sådan en afstand fra økologi, de er SÅ meget imod det.. Det er helt vildt! Jeg har måtte kæmpe for at få puttet noget der var økologisk i min kæreste, da han havde samme holdning men aldrig havde smagt økologisk mad...

Det sjove er lidt, at andre synes det er os der er tossede fordi vi vil passe på os selv og miljøet

Jeg tænker bare, at vi jo skal passe på vores jord, så vores børns og børnebørns børnebørn også har en god jord at bo på.

Og nej, jeg kan virkelig heller ikke støtte de andre æg, de stakkels høns har SÅ dårlige forhold, så det er frygteligt at tænke på.

Var økonomien til det, købte vi udelukkende øko og frilands kød også, men det er der desværre ikke budget til

Anmeld

1. november 2012

Lady Marion <3

Jo , øko sød mælk fra Øllingegaard er der sindsygt mange klumper i hvis ikke man får den rystet meget grundigt

Anmeld

1. november 2012

VIPpigen

Mælk og gulerødder bliver altid købt økologisk når jeg handler, og den ene gang om måneden manden handler, så sker det at den er ikke økologisk... MEN jeg jeg har ALDRIG oplevet klumper i min øko mælk, andet end hvis den har været for gammel, og sur...... Som de andre skriver så kan de se ud som om den skiller hvis den står, og har datteren ikke drukket hele sin kop mælk til morgen, så kan den godt se ret tyk ud hvis den først bliver hældt i vasken om eftermiddagen.... Men det er jo normalt.....

jeg tror svigermor bare er fuld af løgn...... Medmindre mælken har været for gammel....

har du prøvet at servere hende et glas alm mælk, komme løbende ind og bilde hende ind den var økologisk, have et økologisk glas mælk med ind, og bilde hende ind at den økologiske er alm??

Anmeld

1. november 2012

Savannah

Jeg har ALDRIG oplevet klumper i økomælk.. aldrig!
Men jeg må sige, at jeg undres over din svigermors skepsis overfor økologi. Det jeg læser er, at hun ikke går ind for at passe på naturen, os selv, dyrene og hinanden.. whaat?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.