Klumper i økologisk mælk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.700 visninger
18 svar
0 synes godt om
1. november 2012

M&N

Undskyld jeg spørger dumt, men hvor mange herinde drikker økologisk mælk?

Vi drikker det hver dag og køber ikke andet. Jeg har en svigermor der ikke går ind for økologi tydeligvis og her forleden dag da vi havde været hjemme hos et par (som går meget op i økologi) sagde hun til mig at hun ikke ville drikke økologisk mælk, da der var klumper i?!

Hvor kom det fra og vidste ikke helt hvordan jeg skulle gribe det an, da jeg er meget i tvivl om hun overhovedet har SMAGT på økologisk mælk.

Jeg har personligt ALDRIG været ude for at have klumper i min mælk. Jeg synes økologisk mælk smager godt og lækkert.. Manden min var meget imod økologi (på grund af hans forældre har pisket det mere op end nødvendigt) og han måtte da flovt sige at han ingen forskel sådan rigtig kunne smage på økologisk og ikke-økologisk mælk... 

Er der virkelig nogen som mener eller har oplevet klumper i mælken? .. Ja sorry, men blev bare lige nysgerrig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2012

Elgaard73

Vi drikker også kun øko mælk og har ikke decideret oplevet klumpet, men hvis man ikke lige ryster kartonen inden brug, kan det godt se ud som om at det skiller lidt... Minder mig lidt om den gang jeg var "kobonde" og brugte mælken direkte fra køletanken. Der kunne fløden godt flyde ovenpå, når det havde stået lidt...

Anmeld

1. november 2012

MorTil4<3

BabyWish2012 <3 skriver:

Undskyld jeg spørger dumt, men hvor mange herinde drikker økologisk mælk?

Vi drikker det hver dag og køber ikke andet. Jeg har en svigermor der ikke går ind for økologi tydeligvis og her forleden dag da vi havde været hjemme hos et par (som går meget op i økologi) sagde hun til mig at hun ikke ville drikke økologisk mælk, da der var klumper i?!

Hvor kom det fra og vidste ikke helt hvordan jeg skulle gribe det an, da jeg er meget i tvivl om hun overhovedet har SMAGT på økologisk mælk.

Jeg har personligt ALDRIG været ude for at have klumper i min mælk. Jeg synes økologisk mælk smager godt og lækkert.. Manden min var meget imod økologi (på grund af hans forældre har pisket det mere op end nødvendigt) og han måtte da flovt sige at han ingen forskel sådan rigtig kunne smage på økologisk og ikke-økologisk mælk... 

Er der virkelig nogen som mener eller har oplevet klumper i mælken? .. Ja sorry, men blev bare lige nysgerrig

her kan vi slet ik svare på det da vi ikke køber økologisk overhovedet

Anmeld

1. november 2012

M&N

MilleMus1988 skriver:

her kan vi slet ik svare på det da vi ikke køber økologisk overhovedet

Det er selvfølgelig også helt ok, men nu henvendte jeg mest også til dem som drikker økologisk mælk

Anmeld

1. november 2012

M&N

Elgaard73 skriver:

Vi drikker også kun øko mælk og har ikke decideret oplevet klumpet, men hvis man ikke lige ryster kartonen inden brug, kan det godt se ud som om at det skiller lidt... Minder mig lidt om den gang jeg var "kobonde" og brugte mælken direkte fra køletanken. Der kunne fløden godt flyde ovenpå, når det havde stået lidt...

Hehe okay, her har vi aldrig rystet mælken da jeg har aldrig har set det som en nødvendighed, har aldrig haft mælk der skiller eller klumper i mælken.

Anmeld

1. november 2012

Nessie

Vi har også kun øko mælk, og har aldrig oplevet at der var klumper i

Ryster altid lige kartonen inden der hældes op, men det har jeg nu altid gjort, uanset hvilken type mælk det er, synes der kan være lidt på toppen der får det til at se ud som om det skiller

Anmeld

1. november 2012

M&N

Nessie skriver:

Vi har også kun øko mælk, og har aldrig oplevet at der var klumper i

Ryster altid lige kartonen inden der hældes op, men det har jeg nu altid gjort, uanset hvilken type mælk det er, synes der kan være lidt på toppen der får det til at se ud som om det skiller

Så det kan faktisk også være ikke økologisk-mælk som kan skille?

Ja, er bare nysgerrig om min svigermor overhovedet har hold i det hun siger, da jeg er i tvivl om hvor vidt hun overhovedet har smagt på det.

De er meget skeptiske over for økologi, hvorimod jeg er meget åben og helst vil have basis-varer økologiske, ikke alting, men bare hver dags varer, som mælk, mel og æg og meget andet. Men hvis økonomien lige er stram, så ville jeg da lyve hvis jeg sagde jeg KUN købte økologiske varer... Men tja, bare mig der er undrer mig. Må spørge hende

Anmeld

1. november 2012

Nessie

BabyWish2012 <3 skriver:

Så det kan faktisk også være ikke økologisk-mælk som kan skille?

Ja, er bare nysgerrig om min svigermor overhovedet har hold i det hun siger, da jeg er i tvivl om hvor vidt hun overhovedet har smagt på det.

De er meget skeptiske over for økologi, hvorimod jeg er meget åben og helst vil have basis-varer økologiske, ikke alting, men bare hver dags varer, som mælk, mel og æg og meget andet. Men hvis økonomien lige er stram, så ville jeg da lyve hvis jeg sagde jeg KUN købte økologiske varer... Men tja, bare mig der er undrer mig. Må spørge hende

Synes det lyder meget underligt. Hvis der har været klumper i, må mælken jo have været sur, så tror helt ærligt at hun digter lidt

Ja, jeg synes da at jeg har oplevet med almindeligt mælk, at det kan skille lidt.

Nogle mennesker er bare imod alt økologisk (hvilket i min verden er temmelig ulogisk, da det jo ikke er sprøjtet med alt muligt underligt, og derfor må være bedre for kroppen og miljøet).

Vi køber så vidt muligt også økologisk, og har nogle ting der KUN bliver købt økoligisk, og andet er alt efter prisen.
Sæber, cremer, rengøringsmidler osv. købes med svanemærket. Vil ikke putte for mange kemikalier på hverken min søn eller mig selv, hvis det kan undgåes

Anmeld

1. november 2012

M&N

Synes det lyder meget underligt. Hvis der har været klumper i, må mælken jo have været sur, så tror helt ærligt at hun digter lidt

Ja, jeg synes da at jeg har oplevet med almindeligt mælk, at det kan skille lidt.

Nogle mennesker er bare imod alt økologisk (hvilket i min verden er temmelig ulogisk, da det jo ikke er sprøjtet med alt muligt underligt, og derfor må være bedre for kroppen og miljøet).

Vi køber så vidt muligt også økologisk, og har nogle ting der KUN bliver købt økoligisk, og andet er alt efter prisen.
Sæber, cremer, rengøringsmidler osv. købes med svanemærket. Vil ikke putte for mange kemikalier på hverken min søn eller mig selv, hvis det kan undgåes

Er så enig! Jeg er meget glad for økologi og jeg ELSKER mine økologiske grøntsager og frugt..

Samt så får jeg helt dårlig smag i munden hvis jeg bare skulle OVERVEJE at købe æg som skrabe æg, bur æg eller lignende, da de klipper næbene af på hønerne og det er så synd Det kan jeg bare ikke få mig selv til at støtte.

Jeg er enig og gør ligesom dig/jer. Jeg vil gerne skåne mig selv og især mit ufødte barn for så lidt kemikalier som muligt. Så jeg kan seriøst ikke se meningen i hendes/deres holdning omkring økologi. De mener det er for dyrt og går meget op i at købe det billigste af det billigste (som også er ok), men hvorfor ikke gå ind for økologi)

Min svigermor er FARMAKONOM og burde nemlig vide hvad der er godt og ikke godt for kroppen. Hun går ikke ind for økologiske krops produkter, da det kun er 80% eller 10% (kan ikke huske hvad hun sagde) der skulle være økologiske, og så ville hun hellere undvære ... Der kan jeg være delvis enig, da jeg bare gå efter astma allergi mærket samt svanemærket, det er jo bare en bonus hvis noget af det er økologisk

Men tja, forstår slet ikke man kan holde sådan en afstand fra økologi, de er SÅ meget imod det.. Det er helt vildt! Jeg har måtte kæmpe for at få puttet noget der var økologisk i min kæreste, da han havde samme holdning men aldrig havde smagt økologisk mad...

Anmeld

1. november 2012

Victoria2013

Jeg har godt nok heller aldrig oplevet klumper i økologisk mælk eller kærnemælk for den sags skyld... ryster det altid inden jeg hælder op, som mange andre her skriver, men det gør jeg jo også med juice osv. Det er vel en vanesag...

Er i øvrigt overbevist om at øko kærnemælk fx ER bedre end almindelig kærnemælk. Når jeg laver hjemmelavet ost, som man jo fx kan lave af kærnemælk (og tykmælk)... så får jeg meget mere færdig ost ud af den økologiske end af den ikke-økologiske. Dvs. der må være mere god protein i og flere gode fibre, når osten kan binde så godt og der altså kommer mere ud af den øko end den alm...

Så der må være noget om snakken, at det er bedre. Der er mere "mad" i øko, syntes også det mætter bedre i øvrigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.