juleoplevelser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2012

henh01

tarkoflen skriver:

Jeg synes også det er virkelig svært!

Første søndag i advent får han en skrabekalender

Og så har jeg tænkt at han måske skal have nogle lækre øl, det er han ret glad for, måske noget kaffe fra great coffee i Århus, Danmarks bedste kaffe, som han er helt vild med og så har jeg overvejet at en af gangene skal han have noget baby halløj, men det er jeg ikke helt sikker på... Men hvis du har andre gode ideer, så kom endelig på banen

Jeg tænker at min den ene advent skal have lidt tøj. Han skal også have en skrabekalender - det skal vi alle 4 Men det bliver ikke en adventsgave fordi vi netop alle sammen skal have det

Så kunne det være han skulle have sig en tur i biffen måske - sammen med mig selvfølkgelig

Så at boghandleren har en julekalender for kærester - sådan en for ham og en for hende eller man kan vælge en for par. De er udviklet af sexologer - og som der står så sætter de lidt ekstra glød i forholdet i dec mdr. Jeg tror jeg køber en til os begge - altså en til ham og en til hende og så må vi se hvad det bringer med sig

Ellers kunne jeg finde på at købe en parfume - tja det kommer også lige an på hvor dyre julegaverne bliver

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2012

CaWi

Hos os er der følgende traditioner:

* Julebage dag med min svigerinde.
* Op i byen og se juleoptog og juletræet blive tændt (sammen med dem der har lyst og kan)
* Tivolitur med min familie
* En af advents søndagene bliver svigerfamilien inviteret på hjemmebagte æbleskiver.

Tivolituren blev sidste år aflyst. Måske gør den det også i år, og måske næste år. Grunden er at sidste år blev min lillebror far, i år blev jeg mor, og næste år er det min søsters tur. Og et lille barn i tivoli, en kold dag, med bleskift, amning osv, har vi ikke lige kunne overskue. Men vi GLÆDER os til vi skal derind igen

Anmeld

1. november 2012

tarkoflen

henh01 skriver:

Jeg tænker at min den ene advent skal have lidt tøj. Han skal også have en skrabekalender - det skal vi alle 4 Men det bliver ikke en adventsgave fordi vi netop alle sammen skal have det

Så kunne det være han skulle have sig en tur i biffen måske - sammen med mig selvfølkgelig

Så at boghandleren har en julekalender for kærester - sådan en for ham og en for hende eller man kan vælge en for par. De er udviklet af sexologer - og som der står så sætter de lidt ekstra glød i forholdet i dec mdr. Jeg tror jeg køber en til os begge - altså en til ham og en til hende og så må vi se hvad det bringer med sig

Ellers kunne jeg finde på at købe en parfume - tja det kommer også lige an på hvor dyre julegaverne bliver

Min kæreste er ikke så meget til tøj, så tror ikke det er et hit her

De skal heller ikke være for dyre gaverne, det var bare en hyggetanke lidt i sidst øjeblik, og jeg er på dagpenge, så økonomien er ikke voldsom stor

En tur i biffen var også en god ide!

Så godt den kalender, men ved ikke helt hvad den går ud på, og det ville jeg gerne vide før jeg købte den... Kan ikke helt finde ud af om den går ud på sex eller hvordan, så er lidt skeptisk, synes ellers ideen er ret god

Anmeld

1. november 2012

henh01

CAWI skriver:

Hos os er der følgende traditioner:

* Julebage dag med min svigerinde.
* Op i byen og se juleoptog og juletræet blive tændt (sammen med dem der har lyst og kan)
* Tivolitur med min familie
* En af advents søndagene bliver svigerfamilien inviteret på hjemmebagte æbleskiver.

Tivolituren blev sidste år aflyst. Måske gør den det også i år, og måske næste år. Grunden er at sidste år blev min lillebror far, i år blev jeg mor, og næste år er det min søsters tur. Og et lille barn i tivoli, en kold dag, med bleskift, amning osv, har vi ikke lige kunne overskue. Men vi GLÆDER os til vi skal derind igen

Jeg har hørt at der er kommet sådanne amme stuer hvor man også kan skifte ble Men kan godt forstå dig, der er jo mange mennesker.

Vi droppede den også forrige år fordi det var snestorm nærmest

Vi er også altid i kirke juleaftens dag. Mig, ungerne og min far..

Anmeld

1. november 2012

henh01

tarkoflen skriver:

Min kæreste er ikke så meget til tøj, så tror ikke det er et hit her

De skal heller ikke være for dyre gaverne, det var bare en hyggetanke lidt i sidst øjeblik, og jeg er på dagpenge, så økonomien er ikke voldsom stor

En tur i biffen var også en god ide!

Så godt den kalender, men ved ikke helt hvad den går ud på, og det ville jeg gerne vide før jeg købte den... Kan ikke helt finde ud af om den går ud på sex eller hvordan, så er lidt skeptisk, synes ellers ideen er ret god

Jeg tror det er lidt en teeser. Altså små ting man skal gøre for/med sin kæreste. Ikke nødvendigvis sex, tror mere det er kærtegn og sådan.

Anmeld

1. november 2012

tarkoflen

henh01 skriver:

Jeg tror det er lidt en teeser. Altså små ting man skal gøre for/med sin kæreste. Ikke nødvendigvis sex, tror mere det er kærtegn og sådan.

Ja det kan godt være hvis du køber en, må du lige smide en opdatering, så kan det være den skal købes med lidt forsinkelse eller til næste år

Anmeld

1. november 2012

henh01

tarkoflen skriver:

Ja det kan godt være hvis du køber en, må du lige smide en opdatering, så kan det være den skal købes med lidt forsinkelse eller til næste år

Det skal jeg nok

Anmeld

1. november 2012

MomInTheMaking

henh01 skriver:

Nu vi er ved julen. Hvad laver I af julehygge i Dec?

Herhjemme bager vi fast en hel dag
Vi besøger tivoli

Nogle år har vi været til noget jule marked, nisseland osv.

Hvad vi skal mere i år, håber jeg at få inspiration til nu

Så frem med ideerne

Dagen før d. første dec. pynter vi op. (Med mindre 1 søndag i advent falder i november, så gør vi det dér.)

1 søndag i advent holder vi familie komsammen med juledekorations making og æbleskiver, gløgg og what else.

2 Søndag i advent bager vi småkager.

3. Søndag i advent laver vi konfekt.. MEGET!!! og gemmer det flotteste til juleaften.

I løbet af dec. har vi ligeledes en klippe/klistre dag med alle vores kammerater der kommer på besøg fra hele landet. Det plejer at ende i juefrokost og fest.

Vi tager til Århus og besøger min far, hvor vi tager med ham i "den gamle by".

Vi tager på "hjerl hede".

d. 23 tager vi derhen hvor vi skal holde jul (Penny's bedster eller older.) og sover til d. 24.

FAST tradition juleaftensdag er at vi SKAL se "disneys juleshow".

Ved ikke om vi gør flere ting, kan ikke huske det lige nu!

Anmeld

1. november 2012

Mussen2

piap skriver:

det ligger lige over den dansk/tyske grænse det skulle være rigtig hyggeligt der nede

Ej, hvor hyggeligt. Har hørt de tyske julemarkedee er super hyggelige og gode. Vi skal faktisk selv til Sønderjylland den første søndag i december....ved du om jeg kan læse mere om det et sted?

Anmeld

1. november 2012

piap

Mussen2 skriver:

Ej, hvor hyggeligt. Har hørt de tyske julemarkedee er super hyggelige og gode. Vi skal faktisk selv til Sønderjylland den første søndag i december....ved du om jeg kan læse mere om det et sted?

ved ikke om du kan bruge dt her til noget   http://www.flensborg-city.dk/sider/Julemarked%20i%20Flensborg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.