juleoplevelser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.005 visninger
32 svar
0 synes godt om
1. november 2012

henh01

Nu vi er ved julen. Hvad laver I af julehygge i Dec?

Herhjemme bager vi fast en hel dag
Vi besøger tivoli

Nogle år har vi været til noget jule marked, nisseland osv.

Hvad vi skal mere i år, håber jeg at få inspiration til nu

Så frem med ideerne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2012

M (:

Vi besøger tivoli

Så frem med ideerne

Den sidste fredag før første søndag i advendt mødes hele familien hos min mormor og laver kalenderlys/adventskranse og spiser hjemmebagte æbleskiver.. MUMS! 

Anmeld

1. november 2012

Benjamins'mor

Vores søn var ikke så gammel sidste år.
Så måske vi skal til at starte noget nu.

Men vi plejer hver søndag i advent at besøge svigerforældrene og spise æbleskiver.

I år vil vi også gerne i den gamle by i december.

Anmeld

1. november 2012

henh01

M (: skriver:

Den sidste fredag før første søndag i advendt mødes hele familien hos min mormor og laver kalenderlys/adventskranse og spiser hjemmebagte æbleskiver.. MUMS! 

Det er så hyggeligt med alt det familie hygge

Vi plejer også at lave kalender lys, men de sidste år har min mor lavet en masse med sit arbejde, så her får vi en gratis Min datter har været med et par gange på min mors arbejde hvor hun har hjulpet med disse dekorationer.

Elsker simpelthen julen.. Min kæreste er bange for at jeg er gift med julemanden i al hemmelighed

Anmeld

1. november 2012

henh01

Benjamins'mor skriver:

Vores søn var ikke så gammel sidste år.
Så måske vi skal til at starte noget nu.

Men vi plejer hver søndag i advent at besøge svigerforældrene og spise æbleskiver.

I år vil vi også gerne i den gamle by i december.

Er der jule arrangement i den gamle by? -I århus ikke?

Æbleskiver hører også vores adventer til. Men i år tror jeg kun det bliver når min datter er hos mig (delebarn)

De andre adventer må vi fylde med en anden slags hygge for den lille..

Anmeld

1. november 2012

M (:

henh01 skriver:

Det er så hyggeligt med alt det familie hygge

Vi plejer også at lave kalender lys, men de sidste år har min mor lavet en masse med sit arbejde, så her får vi en gratis Min datter har været med et par gange på min mors arbejde hvor hun har hjulpet med disse dekorationer.

Elsker simpelthen julen.. Min kæreste er bange for at jeg er gift med julemanden i al hemmelighed

Jul er da også mega hyggeligt! Men ikke før første søndag i advendt.. Gider ikke begynde allerede 1. november.. 

Anmeld

1. november 2012

Benjamins'mor

henh01 skriver:

Er der jule arrangement i den gamle by? -I århus ikke?

Æbleskiver hører også vores adventer til. Men i år tror jeg kun det bliver når min datter er hos mig (delebarn)

De andre adventer må vi fylde med en anden slags hygge for den lille..

Jeg ved det faktisk ikke helt.
Det er SÅ mange år siden jeg har været derinde til jul.
Men de pynter op, i husene er folkene klædt ud som mennesker fra den tid som laver julemad fra den tid som man kan smage.

Anmeld

1. november 2012

tarkoflen

henh01 skriver:

Vi besøger tivoli

Så frem med ideerne

En fast tradition er at vi er ude og fælde juletræ og så tager vi hjem og får glögg og æbleskiver bagefter, det er bare så skønt!

Min mor og jeg plejer også at være til forskellige julemarkeder rundt omkring Århus

1. juledag skal vi alle ud og gå en lang tur i dyrehaven, så vi kan få plads til lækker frokost efter alt det dejlige julemad

Og så har vi en dag, hvor jeg mødes med en masse veninder og laver konfekt, juledekorationer, bager småkager og hygger! Ja og så får vi æbleskiver og snakker det er bare så hyggeligt!

I år vil jeg prøve at starte en lille ny tradition herhjemme, vil købe adventgaver til min kæreste han er som en 5 årig når det kommer til gaver, så jeg tror han bliver glad!

Anmeld

1. november 2012

henh01

Benjamins'mor skriver:

Jeg ved det faktisk ikke helt.
Det er SÅ mange år siden jeg har været derinde til jul.
Men de pynter op, i husene er folkene klædt ud som mennesker fra den tid som laver julemad fra den tid som man kan smage.

det lyder bare rigtig hyggeligt

Anmeld

1. november 2012

MariaKyedDK

henh01 skriver:

Vi besøger tivoli

Så frem med ideerne

Godmorgen

1. december Pynter vi altid op, da Min morfor havde fødselsdag den dag, og vi julehyggede altid og pyntede op til JUL, ( Min Morfor ELSKEDE JULen Og jeg savner ham og min Mor utrolig meget - et lille sidespring-

Vi tager i TIVOLI en gang i Dec måned ( det er så ENORMT hyggeligt i dec )

så har vi dage hvor vi besøger familie og julehygger og bytter gaver vi bor ret langt fra hinanden, så vi giver den gas med hyggen

Og ellers så laver vi juleDeko og kalenderlys, og hver eftermiddag sidder vi og lytter til Julemusik og hygger med pebernødder og brunkager

når det er DEC hos os, Handler det hele meget om JUL, NISSER, specielt drillenisserne osv osv....

Jeg hadede Julen efter min Morfar og Min Mor døde, men Nu Elsker den den Igen fordi jeg har min Guldklump på 6 år om 8 dage, og så tænker jeg bare rigtig meget på de to mennesker som betyder så meget for mig( eller betød ) ved ik hvad man skriver i det tilfælde...

men jeg synes det er lækkert at jeg har fået vendt julen til det positive igen

God JUL

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.