Har du ændrede mobilvaner siden du blev mor/far??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Jeg har i fuldedrag ændret vanen med brug af mobilen.. !
Nu kan mobilen ligge et sted en hel dag (dog ikk hvis jeg har noget kørende med en ), uden jeg tænker på den. Jeg kan sågar glemme at tage den med mig når jeg forlader huset, og kommer først i tanke om den hvis man lige står og skal lave et hurtig opkald..

Siden jeg er blevet mor, giver jeg ikke meget for det med sms. Jeg ringer ti* hellere op til personen, så der heller ingen misforståelser..
-Meen , dermed ikke sagt at man ikk kan have nogle aftenener hvor linjen er varm inden for det med at sms Tænker, veninderne lige skal updates ...

Ellers er min mobil egentlig bare blevet til sådan en, ja hva skal man kalde det. En alm 'gammel dags' fastnet..

Men okay, med de nye smart phone der nu bruges nu til dags, så skal jeg da ikk udelukke at min mobil til tider ikke bare bliver brugt som computer. Altså en tud på face eller ind og tjekke mail. Og ikke mindst brugt som kamera.
Men på ingen måde som førhen hvor man sendte- jeg ved ikke hvor mange sms'r pr mdr :O -Og hvor mobilen KUN bestod af brug til sms !

Vil dog tilføje at min mobil ALTID er på enden lydløs, eller viberator..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2012

henh01

Jeg ved altid hvor min telefon er - det er vigtigt mig altid at kunne få hurtig fat i omverdenen - tænk hvis der skete noget jeg skulel burge de første 15 min på at drøne efter min tlf Samtidig skal VS kunne få fat i mig

Anmeld

1. november 2012

MariaKyedDK

Monica P skriver:

Altså der var engang hvor min mobiltelefon var min livline, jeg vidste altid hvor den var og den fik næsten aldrig lov til at gå ud for manglende strøm, men altså

siden den 21 september 2011 kl 09.59 er den vane godt nok blevet ændret.

Nu skal jeg være heldig hvia jeg ved hvilket rum den overhovedet befinder sig i, tit løber den tør for strøm og så kan der godt gå lidt tid inden jeg lige får den sat i stikkontakten.

f.eks. idag så jeg lige den var løber tør, jeg sætter den i stikkontakten og går på toilet, da jeg kommer tilbage tjekker jeg lige om der er kommet noget ind, og ikke mindre end 11 smser havde jeg misset

tre mennesker havde prøvet at ringe og ellers så ville de bare høre hvorfor jeg ikke tog min telefon og derfor skrevet smser, jeg har ringet tilbage, det skal man jo, men det er jo ikke godt overhovedet, jeg er ledig og det kan jo ske en kommende arbejdsgiver kunne finde på at ringe

Men jeg glemmer den bare, Johanne leger tit med den og så kan den jo blive væk, en dag fandt jeg min mobil nede i en plante da jeg var ved at vande blomster

Til jer andre, glemmer i også tit hvor jeres mobil er, og ikke har det samme forhold til den som før i blev forældre??

Monica som pt ikke ved hvor mobilen er igen igen igen

Ja, jeg glemmer osgå min rigtig rigtig tit, Specielt i weekenderne, der ligger den oppe i soveværelset en hel dag , fordi jeg ikke får taget den ned med om morgen,...

Nogen gange har jeg os misset nogle vigtige opkald osv, så smart er det jo ikke, men man har jo heller ikke tid til at rende rundt med den konstant når man først har børn i huset

Anmeld

1. november 2012

Gardenia

Monica P skriver:

Altså der var engang hvor min mobiltelefon var min livline, jeg vidste altid hvor den var og den fik næsten aldrig lov til at gå ud for manglende strøm, men altså

Nu skal jeg være heldig hvia jeg ved hvilket rum den overhovedet befinder sig i, tit løber den tør for strøm og så kan der godt gå lidt tid inden jeg lige får den sat i stikkontakten.

f.eks. idag så jeg lige den var løber tør, jeg sætter den i stikkontakten og går på toilet, da jeg kommer tilbage tjekker jeg lige om der er kommet noget ind, og ikke mindre end 11 smser havde jeg misset

tre mennesker havde prøvet at ringe og ellers så ville de bare høre hvorfor jeg ikke tog min telefon og derfor skrevet smser, jeg har ringet tilbage, det skal man jo, men det er jo ikke godt overhovedet, jeg er ledig og det kan jo ske en kommende arbejdsgiver kunne finde på at ringe

Men jeg glemmer den bare, Johanne leger tit med den og så kan den jo blive væk, en dag fandt jeg min mobil nede i en plante da jeg var ved at vande blomster

Til jer andre, glemmer i også tit hvor jeres mobil er, og ikke har det samme forhold til den som før i blev forældre??

Kender det. Det stoppede da jeg fandt min spritnye HTC i toilettet med en overstatisk dreng ved siden af "Seeeeeee moar den sejler!!"
Nej, den er druknet.

Nu ligger den ved siden af komfuret, jeg har indstillet den til at have 2 typer ringetone: en høj når vi er hjemme, så jeg kan høre den hele vejen rundt og en med vibrator når den er i lommen.

Jeg har også ændret snakke-vaner, tidligere kunne jeg godt lige have en samtale på farten, nu snakker jeg kun når jeg er alene afsted, aldrig når jeg har drengen under armen. Jeg finder det respektløst at sidde der og tale i telefon når vi følges ad - kunne heller ikke finde på at snakke når jeg var afsted med veninder, familie eller andre for den sags skyld...

Min dreng er 2½ og jeg har nået at købe 4 nye telefoner fordi de ikke lige kunne holde til hans behandling ... Svorede den sidste var den sidste jeg købte, lige for nu, så nu er den bare no-go for ham...

Anmeld

1. november 2012

Moar2011

Monica P skriver:

altså mit har ændret sig i det omfang at den ikke bliver brugt ret meget i min søns selvskab med mindre det er vigtigt !! ..
Men jeg ved 80% af tiden hvor den er og om der er størm nok på

Anmeld

1. november 2012

MorDk

Før jeg fik børn havde jeg konstant min mobil på mig og jeg sms'et MEGET og snakkede en del i tlf. Efter jeg fik børn... ja så ved jeg aldrig hvor den er... og glemmer at lade den op osv. Har den kun på mig når min dreng er i vuggestue... eller jeg er ude... Om aften når computeren ikke er tændt bruger jeg den til at tjekke facebook osv. Men jeg er ikke afhængig af den, som jeg var tidligere...

Anmeld

1. november 2012

Rebecca55

Monica P skriver:

Det er nøjagtigt det samme her...

Jeg sætter den også med vilje på lydløs, for trænge til ikke at blive forstyrret om aftenen når børnene er kommet i seng.

Så ringer jeg tilbage når overskudet er der.

Anmeld

1. november 2012

Vivian87

Her tror jeg det er nogenlunde det samme som før! Tror oven i købet jeg husker den mere nu fordi DP skal kunne komme i kontakt med mig hvis der sker noget!

Anmeld

1. november 2012

Troldemommi

jydeinden skriver:

jeg ved altid hvor min mobil er, og gør et stort nummer ud af at vide det, og selv hvis jeg en dag får børn kan jeg ikke forstille mig det anderledes. Dels fordi vi ikke ejer en fastnet telefon, og dels fordi jeg virkeligt har " allergi" overfor folk som kan tage dage om at besvare en besked eller et opkald, jeg Hader det virkeligt :-)

Jeg er altså virkelig heller ikke stolt af min glemsomhed ang min mobilvane, men jeg ringer tilbage og kommer med en undskyldning, men det er jo også det jeg gerne vil ændre

Anmeld

1. november 2012

Troldemommi

StineW79 skriver:

De fleste dage har jeg helt styr på hvor den er, men det er mest fordi børnehaven ska ku få fat på mig, hvis der bliver noget med thea!! Og de dage jeg ik aner hvor den er, ja så ska jeg bare spørge thea, for som regl er det så hende det har nuppet den. Lille bølle!! Vh stine

Ja Johanne er også vild med at lege med min, tit når hun er kommet i seng finder jeg den nede i hendes legetøjskasser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.